Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vacatures zoeken voor assesment - hoe zoeken?

ik ben bezig met een uitgebreid assesment om te onderzoeken welke nieuwe stap ik in mijn loopbaan zal maken. Afgelopen donderdag was de eerste afspraak en ik ben na een intensieve ochtend van gesprekken en testen naar huis gestuurd met huiswerk. Tot so far so good.

Eén van de opdrachten is, bekijk vacatures en pik die eruit die je aanspreken. Dat kan zijn dat de functie je aanspreekt, de vorm van de advertentie, het bedrijf spreekt je aan, bepaalde taken spreken je aan etc.

Maar goed, ik weet dus niet goed hoe ik moet gaan zoeken. Ik dacht eerst simpel: krant open en knippen als ik iets zie. Maar de opdracht moet ik drie dagen voor de nieuwe afpsraak mailen. Dus niks schaar, maar digitaal zoeken. En ik zie dus nu door de bomen het bos niet meer.

Ik ozu graag tips krijgen hoe ik efficent kan gaan zoeken op internet. Ik mag dus niet specifiek zoeken op functie-eigenschappen, want dan mis ik volgens mij de advertenties die me zouden kunnen aanspreken op basis van de cultuur van het bedrijf of de vorm van de advertentie.

groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

20-02-2010 om 17:50

Deze

Werk.nl
Is een prettige site zonder al te veel commerciële toeters en bellen. Via uitgebreid zoeken kun je je provincie, uren en meer invullen. Dan krijg je een overzicht wat niet specifiek is qua functie maar wel qua afstand bijvoorbeeld.

Succes!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

20-02-2010 om 20:24

Scannen

En je kunt natuurlijk ook nog advertenties uitknippen en scannen. Er is altijd wel iemand te vinden die een scanner heeft. Of je maakt er een digitale foto van.

Sancy

Sancy

20-02-2010 om 20:49

je bekijkt de vacatures in de krant en de interessante zoek je dan op internet terug!

Purk

Heb vorig jaar ook allerlei assesments gedaan en vacatures bekeken. Mijn traject heeft 'even' in de ijskast gestaan maar toevallig heb afgelopen week weer een gesprek gehad met mijn coach en ik ga het weer oppakken.
Vind het heel erg leerzaam, maar ook zwaar. Niet zozeer om praktische redenen, maar het brengt een hoop denkwerk met zich mee.
Ik hoop voor je dat het inzicht brengt.
Verder heb ik een hele lange lijst met websites van vacaturesites. Mocht je belangstelling hebben, laat het maar weten dan kan ik je de url's wel doormailen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.