Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Verhuizen met gezin of op kamers?

Hallo,

Ik wil graag verhuizen voor werk, omdat ik op een behoorlijke reisafstand zit. Het punt is dat ik maar 3 dagen werk en mijn partner 5. Ik rij nu al zo’n 16 jaar heen en weer voor mijn baan en ik kan het niet meer volhouden. Een baan in mijn regio is er niet te vinden. Ik woon in het noorden en werk als docent in het VO en een baan in mijn regio op een half uur reizen is er helaas niet.

Rationeel gezien heb ik 4 opties:
1 Verhuizen, want dat maakt het voor mij een stuk makkelijker, maar de kinderen zijn minder blij, want uit vertrouwde omgeving gehaald.
2 Toch een andere baan dichterbij zoeken, maar dan in ander vakgebied, maar wat dan? En geen voordelen van een best wel goede cao
3 Stoppen een goed inkomen laten vallen, en dus minder voor een gezin van 6, studeren de kinderen
4


Jan

Jan

31-05-2020 om 22:20

Hoe oud zijn de kinderen?

Gaan de kinderen op korte termijn uit huis of niet?

Honingvrouw

Honingvrouw

31-05-2020 om 22:23 Topicstarter

Ik weet niet

Hoe het kan, maar ik had mijn bericht nog niet af.
4 op kamers? Of bij een hospita, kost geld en ik weet niet of ik mijn gezin kan missen. En is praktisch misschien niet te doen vanwege sport van kinderen, brengen halen partner, drukke baan.

Voordeel 1 Verhuizen:, meer rust en praktische voor sport etc. Ik houd mijn salaris, kinderen zijn waarschijnlijk flexibeler dan ik denk, oudste studeert in beoogde nieuwe woonplaats, voor haar ook meer rust.
Voordeel 2 Andere baan, zelfde als hierboven, maar dan in huidige woonplaats, maar is tot op heden nog geen baan in de buurt voorbij gekomen.
Voordeel 3 stoppen: meer rust,
Voordeel 4 meer rust,

Ik slinger heen en weer tussen schuldgevoel wat ik mijn kids aan doe en partner aan doe als we gaan verhuizen en mijn behoefte aan rust en minder stress.