Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Verslag functioneringsgesprek maken

Tja, wiens taak is dat eigenlijk?
Ik werk bij een gemeente en sinds enkele jaren hebben ze bedacht dat de medewerkers zelf het verslag van het functioneringsgesprek moeten maken. Ik vind dit absurd en heb dit nog nooit ergens meegemaakt. Kan van mij geeist worden dat ik dit maak?

Groet,
Vonda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

27-06-2009 om 22:06

Komt vaker voor

hoewel niet bij mijn bedrijf, maar hier valt het functioneringsgesprek dan ook samen met het beoordelingsgesprek. Maar mijn leidinggevende schrijft het verslag zo ongeveer tijdens het gesprek, stuurt dan een word-file op en dat corrigeer je zelf. Als je dan beiden eens bent over de inhoud zetten we allebei een poot en gaat het naar HR&O.

Het idee is dat de medewerker het dan sneller eens is met de inhoud.

Niet zo gek hoor

Vonda, ik zie wel voordelen. Het is natuurlijk meer werk, maar het biedt wel een uitgelezen kans om de dingen die jij belangrijk vindt wat naar voren te halen en de dingen waar je minder gelukkig bent wat af te zwakken of zelfs geheel onder het tapijt te vegen. Jij kan helemaal de toon zetten, en als leidinggevende tekent kan er later niet meer over gezeurd worden.

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

28-06-2009 om 20:43

Hier half half

Het verslag van het functioneringsgesprek schrijven we zelf, het verslag van het beoordelingsgesprek wordt door de leidinggevende geschreven.

Bevalt prima (ook omdat er mede daardoor een duidelijk onderscheid tussen de beoordelingsgesprekken en de functioneringsgesprekken is, dat was in het verleden wel anders)

Vic

Vic

29-06-2009 om 10:21

Beoordeling

Ik moet sinds een paar jaar mijn eigen beoordeling schrijven. Daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee. Ik vind al dat ik niet goed gecoacht wordt door mijn leidinggevende, en nu ik ook al mijn beoordeling moet schrijven heb ik helemaal het idee dat hij wel erg weinig doet. Bijkomend probleem is dat ik eerlijker ben in mijn beoordeling, dan mijn leidinggevende was toen hij hem schreef. Destijds kreeg ik alleen maar positieve hoeraverhalen, en nu heb ik ineens ontwikkelpunten staan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.