Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jessa

Jessa

23-03-2020 om 08:06

Voorlopige teruggaaf 2020 verkeerd ingevuld

Goedendag,
Na mijn scheiding (nu een jaar geleden) moet ik zelf mijn belasting regelen. Nu heb ik mijn voorlopige teruggaaf per ongeluk verkeerd ingevuld. Ik heb €0 ingevuld bij partneralimentatie omdat ik nu mijn deel van de hypotheekrente volledig zelf betaal (het deel waarvan ik dacht dat dat het enige was).
Nu blijkt bij de het invullen van de belasting over 2019 dat het geen €0 is maar veel meer.

Ik ben bang dat ik nu een boete krijg. Wat kan ik het beste doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen

Jessa

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-03-2020 om 08:16

Opnieuw?

Ik heb ook wel eens een foutje gemaakt vroeger, en toen kon ik m gewoon nogmaals invullen.
Kan dat niet meer?

Laatste telt

Heb ik begrepen. Dus gewoon nog een keer invullen. Tsjor

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-03-2020 om 08:42

Niet verboden

Volgens mij is het niet verboden om je voorlopige teruggaaf verkeerd in te vullen. Als je daarna belastingaangifte doet wordt het vanzelf rechtgetrokken. Ik heb al vaak geld moeten terugbetalen omdat bleek dat mijn VT te hoog was. Dat kost je alleen de rente (die nu verlaagd is).
Over je PA kun je wel een flink bedrag moeten bijbetalen. Daarover moet je ook nog ziektenkostenpremie betalen.

Flavia

Flavia

23-03-2020 om 09:00

Met de VT kun je juist spelen om er voor te zorgen dat je niet hoeft bij te betalen bij de echte aangifte, daarom heet hij ook voorlopig.

Gewoon nog een keer invullen. Zaken waarover je moet betalen hoog inschatten: inkomen, partneralimentatie, spaartegoeden etc en dingen waarover je terug krijgt laag: hypotheek rente, te betalen partneralimentatie etc.

En dan nog een keer indienen.

Zelfde bij de toeslagen: inkomsten hoog, uitgaven laag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.