Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Asa Torell

Asa Torell

28-04-2010 om 20:54

Voors en tegens van trouwen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

04-05-2010 om 21:39

Regeren is vooruitzien

Ik ben ontzettend a-romantisch. Ik vind liefde het slechtste argument om te gaan trouwen. En verliefdheid helemaal: dan heb je namelijk een roze bril op, bij uitstek het moment om géén zakelijke verbintenissen aan te gaan.

Ik heb ook nooit behoefte gehad om voor het Oog Van de Wereld mijn eeuwigdurende liefde te verklaren. Ik denk bij die dramabruiloften met Persoonlijke Beloften vol pathetische teksten altijd: 'wie ben je nu aan het overschreeuwen? wie probeer je nu iets te bewijzen?'.

Wij zijn getrouwd omdat we anders zoveel extra moesten beschrijven. En we hebben een feest gegeven omdat onze moeders dan ophielden met zeuren

Zoals een vriendin van me uit Kenia me zo geweldig uitlegde toen ik klaagde over het gezeur van mijn moeder over de gastenlijst, het menu, de locatie, mijn jurk, de sieraden het ooit zei: "Jij denkt dat het JOUW huwelijk is. Welnee, het is het huwelijk van je moeder. Zij moet die dag kunnen stralen als moeder van de bruid". Die opmerking vond ik geweldig. Ik heb direct al mijn weerstand opgegeven en 'ja' gezegd op alles wat mijn moeder wilde
Ze ging toch niet mee naar de notaris. Grinnik.

Tihama

Kiki

Kiki

04-05-2010 om 21:51

Hahaa tihama

Dat klinkt bekend. Ik ben nog a-romantischer vrees ik

Hier gratis op een maandagmorgen getrouwd
Het plan was even met twee getuigen te trouwen, tekenen en weer terug naar mijn werk.
Maar toen ging mijn moeder steigeren. Haar oudste (en enige) dochter ging trouwen en ze moest en ze zou.
Op mijn hulpeloze tegenwerpingen dat het me om een huis te doen was werd niet gereageerd.
Ja vond man, als mijn ouders komen dan ook zijn ouders. Toen zei mijn vriendin, ja maar dan wil ik ook komen.
En zo waren er toch nog een hoop mensen en die begonnen te vragen wat voor jurk ik zou dragen (jurk? uhm ...) die konden we natuurlijk niet na de plechtigheid (waar wij, als bruidspaar, nog een half uur te laat voor kwamen ook) weer wegsturen.

Anyway, inderdaad ik ben een struisvogel, maar wel een economisch zelfstandige struisvogel. Ik zou mezelf nooit, maar dan ook nooit in een positie manoeuvreren waarbij ik afhankelijk ben van wie dan ook. Ik heb niet voor niets mijn man vertelt dat hij bij de komst van de kinderen vier dagen ging werken, zodat ik ook gewoon vier dagen kon blijven werken.

En, werkelijk waar, ik vind het kolder om mijn man bij een scheiding partneralimentatie te betalen en ja, dat had ik ook gevonden als de rollen andersom waren geweest. Hij is ook gewoon economisch zelfstandig namelijk. Nog zotter vind ik het dat je het niet vast kan laten leggen dat je geen recht op partneralimentatie wilt. Zodra ze dat mogelijk maken zit ik morgen nog bij de notaris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.