Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Petra

Petra

21-07-2011 om 15:04

Vraag

Ik heb een vraagje, een vriendin van mij wil een winkeltje beginnen. Bepaalde artikelen wil ze wel bij de klant gaan bezorgen. Hoe bereken je nu bezorgkosten? Online vind ik alleen maar berekeningen van een kilometer vergoeding maar dat is het niet. Het lijkt mij dat je een deel autokosten, benzinekosten en wat tijd moet berekenen. Wie weet waar ik daar meer info over kan vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

21-07-2011 om 22:10

Je kan natuurlijk doen wat je wil

In de kilometervergoeding die ik van mijn baas krijg zitten inderdaad zowel benzine als autokosten als parkeerkosten, maar als je eigen baas bent kan je natuurlijk doen wat je wil.

Volgens mij moet je een aantal dingen overwergen
-Waarom bezorg je, zit daar ook een stukje service bij (en hoeft het bezorgen misschien niet helemaal kosten dekkend te zijn)

- wat kosten de producten die je gaat bezorgen. Als ik iets van 1000 euro koop zou ik het prettig vinden als de bezorgkosten er bij zitten. Aan de andere kant, op dat bedrag zou 10 euro verzendkosten me niet uitmaken. Bij iets wat 50 euro kost al meer.

- wat kost het om het door een ander te laten versturen. Met de post/dhl/een koerier kan je ook heel veel laten bezorgen. Komen de producten die ze verkoopt daar ook voor in aanmerking.

-waar ga je bezorgen? Rijd je er voor van groningen naar maastricht of zijn het korte ritjes in hartje Amsterdam (met wellicht hoge parkeerkosten)

wat ik relatief vaak zie is binnen een bepaalde regio gratis (of een beperkt tarief) en daar buiten 40 ct per kilometer. Die 40 ct lijkt mij meer dan alleen benzine en auto kosten.

Petra

Petra

22-07-2011 om 09:45

Bedankt alvast

Bedankt voor het meedenken. Ze wil gaan bezorgen omdat de produkten te delicaat zijn om te laten versturen. (kan stuk, kan smelten in de zon) en om een stukje service naar de klant te verlenen. Lijkt mij trouwens alleen haalbaar als het in de regio is, je gaat immers geen 100 km rijden om iets te bezorgen, lijkt mij te kostbaar worden, voor jou en je klant (ook als je ze een deel van de bezorgkosten laat betalen) en volgens mij kan een koeriersdienst dit goedkoper, maar dan heb je geen persoonlijk klanten contact.
Ze is nog in de brainstorm-fase, dus wellicht gaat ze toch maar niet bezorgen, ik laat haar jullie stukjes lezen.

bedankt!

Rekenen

Zomaar wat vragen, opmerkingen.
Bezorgkosten: niet te hoog, in verhouding tot de waarde van de spullen die je bezorgt. Kunnen te bezorgen spullen opgespaard worden zodat er bijv. eens per week bezorgd kan worden? Kun je bij bezorgen nog wat "aanprijzen" of is het puur en alleen service en je gezicht laten zien? Zijn de zaken waarvoor je bezorgkosten wilt berekenen redelijk uniek in de regio of kan iedereen het binnen een straal van zoveel km ook zelf bij de concurrent halen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.