Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Waar blijft ouderbijdrage en incasso

Weet niet zeker of ik de juiste rubriek heb, maar denk het wel.

Ik wil graag hetvolgende weten: De oudercommissie op de basisschool van mijn kinderen heeft de afgelopen 2 jaar geen financiƫle verantwoording gegeven van waaraan de gelden van de (vrijwillige) bijdrage aan uitgegeven zijn. Zelf zit ik in de MR en de penningmeester van de oudercommissie geeft aan weinig tijd te hebben. Ze kan echter niet zeggen wanneer ze haar achterstand in kan halen. Eind dit schooljaar treed ze af (haar kind gaat naar voortgezet onderwijs.)
Vragen: moet die verantwoording er nog komen en zo ja, welke stappen zijn er om het af te dwingen (wij als MR maar ook de directeur hebben al meerdere malen aangegeven dat dit niet kan.)

Een andere vraag over dezelfde persoon:
Ik heb vorig jaar mijn machtiging schriftelijk opgezegd. Heb aangegeven contant te willen betalen (afschrijving is niet naar behoren gegaan en contant behoord bij onze school tot de mogelijkheden.) De machtiging die ik had afgegeven heb ik aan de Oudercommissie gegeven, heb daar dus ook de machtiging ingetrokken.
Nu vind de penningmeester dit niet geldig omdat dit volgens haar via mijn bank moet. Op de site van mijn bank staat echter dat machtigingen gegeven aan instellingen bij de instelling ingetrokken moet worden.

Wat kan ik doen als het geld toch van mijn rekening gehaald wordt? (het gaat me niet om het geld, die ouderbijdrage wil ik toch wel betalen, maar het gaat mij over de manier waarop. Ik wil de controle hebben over mijn bankrekening.)

Groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

31-01-2010 om 21:57

Storneren

binnen 30 dagen na het afschrijven kun je het bedrag storneren. Bij mij is het op internet niet meer als het aanklikken van een button, dan wordt het bedrag teruggeboekt.

Penny

Penny

31-01-2010 om 22:45

Ik denk het niet

Ik ben ook penningmeester. En ik heb de boeken gekregen van mijn voorganger. Maar niets getekend of iets dergelijks. Ik bedoel te zeggen dat ik zwart op wit helemaal niets ben, officieel. Dus ik denk niet dat ze mij er op kunnen aanspreken als ik een puinhoop maak van de boeken.
Van machtigingen heb ik geen kaas gegeten. Daar heb ik zelf een hekel aan, en heb ik dus niet ingevoerd.

Penny.

Anonieme Ouder

Anonieme Ouder

02-02-2010 om 11:41

Wat raar

Staat de rest van de OR achter dit beleid? Ik heb altijd begrepen dat een keer per jaar een openbare OR-vergadering moet worden belegd (vaak ouderavond oid genoemd) waar de Ouderraad verantwoording aflegt over haar handelen aan de rest van de ouders. is er dan ook al 2 jaar niet zo'n ouderavond geweest? Of hebben ze dat gedaan zonder de financiele stukken? Is er dan ook geen kascommissie? Wat vind de voorzitter van de OR hiervan? Mogelijk klopt hier iets niet? De penningmeester van onze OR was ook nogal geheimzinnig, stukken waren wel overlegd (maar dat is een keer per jaar), maar rekeningen werden niet betaald (we kregen aanmaningen). De rest van de OR kreeg onduidelijke antwoorden en niemand had inzage in de bankrekeningen, uiteindelijk heeft iemand anders van de OR dat op illegale wijze wel voor elkaar gekregen (kende iemand die bij de bank werkte) en de bankrekening was leeg. Een kat in het nauw maakt rare sprongen ook die ontzettend aardige zich al jaren voor de school inzettende ouder.

Pham

Pham

03-02-2010 om 19:26 Topicstarter

Andere oc leden

zijn het niet eens met deze wijze maar behalve dat ze het roepen komt er weinig (geen) actie van hun.
De MR heeft nu de klachtenprocedure gevolgd zoals aangegeven in het regelement, maar concreet kun je er niets mee. Er is niets om iets af te dwingen.

Gr Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.