Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Emca

Emca

20-03-2020 om 21:28

Waar vind ik

Mijn dochter bleek in de zwangerschap van de eerste (en nog een tijd daarna) fikse bekkenklachten te hebben. We hebben toen met de familie flink gemantelzorgd.
Nu is ze zwanger van de tweede en zoals verwacht komen de klachten terug. Alleen loopt er nu ook een peuter rond. Ze heeft dus nog meer hulp nodig nu, want heeft niet alleen zichzelf maar ook een kind om voor te zorgen. Tillen gaat eigenlijk niet meer, en dat is bij een kind met een peuterwilletje knap onhandig.

We willen nu voor haar op zoek naar betaalde hulp als aanvulling op de mantelzorg. ‘s Morgens hulp bij opstart van de dag, kind naar opvang brengen (cruciaal beroep dus ze moet naar het werk en kind mag naar opvang), evt. wat huishouden maar is geen eis, kind ophalen van opvang, evt. eten voorbereiden. Voor 2-4 dagen per week. Betaling zal goed zijn.

Waar en hoe gaan we zoeken naar zo iemand?

Adelaide

Adelaide

20-03-2020 om 22:04

Plaats

Als je hier je plaatsnaam vermeldt, krijg je hier misschien al een reactie. En vaak zijn er in wijken facebookgroepen. Of een ouderwetse advertentie bij de supermarkt. Eigenlijk allemaal dingen die je zelf ook kan bedenken.

Bosbes

Bosbes

20-03-2020 om 22:21

is ze alleenstaand?

Ik vraag me af of ze alleenstaand is, er is geen sprake van een partner?

WMO-loket

in haar gemeente, kun je daar niet beginnen, kijken of thuiszorg mogelijk is?

Tsjor

Emca

Emca

21-03-2020 om 11:37

Meer info

Wie weet Adelaide: plaats is Utrecht.
Bosbes, zeker wel een partner, maar die moet in deze tijden volop aan het werk... heeft geen tijd/ruimte voor extra handen thuis.
Tsjor, nee, gemeente vindt dat dit met mantelzorg moet worden opgelost. Vandaar dat we particulier zoeken.

Als er nog meer mensen zijn met ideeen, we horen het graag.

Anemone

Anemone

21-03-2020 om 12:51

Hmm

Partner minder vroeg naar het werk en de peuter naar de opvang brengen, hulp in de huishouding werven via Facebook oid? Er zijn veel initiatieven van thuiskoks drie voor je willen koken. Partner kan ook koken lijkt me?

Niki73

Niki73

21-03-2020 om 13:43

Bekkenfysio

Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik behoorlijke bekkenklachten. De zorgverleners om me heen wisten me niet meer te vertellen dan dat ik het maar moest uitzitten.

Bij mijn tweede zwangerschap had ik een andere verloskundige. Zij stuurde me bij de eerste klachten (4 mnd zwanger) onmiddellijk naar een bekkenfysiotherapeut. Ik moest best stevige oefeningen doen, maar met resultaat: ik had de rest van de zwangerschap nauwelijks nog bekkenpijn. Dat kan ik je dochter van harte aanraden. Bijkomend voordeel is een sneller herstel van de bekkenregio na de zwangerschap.

Voor mijn moeder

met Alzheimers vonden we mensen via care.com. Werkte goed. Fijne website. Wel even opletten dat je je abonnement stopzet als je iemand hebt.

Mariel

Emca

Emca

21-03-2020 om 22:06

Aha

Care.com zal ik eens bekijken, dank Mariel.

Verder, bekkenfysio is bij de eerste al uitgebreid in beeld geweest. Ze weet wat ze wel en niet moet doen.
Partner minder vroeg naar het werk zodat hij kind naar de opvang brengt gaat niet, ze gaan daar nu zelfs 12-uursdiensten draaien. Poetshulp is er al. Het gaat ook niet om het koken maar om hulp met peuter thuis, dag opstarten en naar de opvang brengen.

Postbezorger

Postbezorger

21-03-2020 om 22:18

Zou ideaal werk zijn

voor een postbezorger qua tijden....

Tok

Tok

25-03-2020 om 01:46

Bel

Bel naar een overkoepelend orgaan in de woonplaats van de kinderopvang. Misschien hebben zij nog werkloze leidster sollicitanten in hun bestand.
Bel naar gastouderopvang voor een gastouder aan huis.
Succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.