Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Goudlokje

Goudlokje

19-05-2020 om 21:15

Waar vind ik goed financieel advies?

Wij zijn op zoek naar deskundige hulp bij het bespreken van onze financiële mogelijkheden. Man heeft eigen bedrijf waarin vermogen is opgebouwd, dat o.a. dienst moet doen als pensioenvoorziening. We hebben een koophuis met overwaarde en we hebben eigen spaargeld . Nu willen we graag groter en mooier wonen en we zoeken naar een verstandig stappenplan voor de toekomst. Wij zoeken dus iemand die ons kan adviseren over wat verstandige keuzes zijn hierbij. Iemand ervaring met een adviseur in de ruime omgeving van Den Haag? Of een suggestie hoe we een goede adviseur vinden? Online zie ik door de bomen het bos niet meer. En een rondje bellen kan altijd nog. Maar hier zitten zoveel ervaringsdeskundigen dat ik het toch hier eerst even vraag 😉.

Wendelmoed

Wendelmoed

22-05-2020 om 15:21

VEH

Bij Vereniging Eigen Huis hebben ze dacht ik ook financieel adviseurs. In ieder geval schrijft er vaak eentje in het blad.

Ik ken er toevallig eentje in Haarlem:
Schut & Bruggink - Estate Planners
Bezoekadres : Leidsevaart 580, NL 2012 HT Haarlem

Maar er zijn er vast veel meer.

Houd er rekening mee dat een goede, onafhankelijke adviseur wel een reële uurprijs rekent voor advies.

Bij een bank of andere financiële instantie kun je soms goedkoper advies krijgen maar dan weegt hun belang misschien zwaarder dan het jouwe, of je betaalt ook gewoon een flink uurtarief en dan kun je net zo goed een onafhankelijke partij zoeken.

Dat kan even wennen zijn omdat je vroeger gratis hypotheekadvies of vermogensbeheeradvies van de bank kreeg; dat was echter nooit zo gratis als het leek.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-05-2020 om 15:32

Goudlokje

De woning financieren met een lening uit de BV is volgens mij een standaard manier om belasting uit te stellen voor ondernemers. Stond deze week nog een artikel in de krant over hoe oneerlijk dat wel niet is voor mensen zonder BV.

In jullie geval kun je dus een mix maken van:
- eigen spaargeld
- overwaarde oude huis
- lening BV
- hypotheek (aflossingsvrij?) inzetten

Luxeprobleem...

Flavia

Flavia

22-05-2020 om 15:48

Regio Den Haag

FDC Putnam in Delft of Maassluis. Is mij ooit aanbevolen door een collega en ik ben ook al jaren zeer tevreden klant bij ze inmiddels.

Flavia

Flavia

22-05-2020 om 15:49

Zucht

Putman, stomme spellingcontrole

Goudlokje

Goudlokje

22-05-2020 om 16:09

Dank!

Flavia, dank voor het delen van je ervaring. Ik ga eens bellen met Putman.
Wendelmoed, het gaat ons specifiek om de combi met vermogen in het bedrijf, ik denk niet dat VEH daar expertise over heeft. En ja, ik weet dat het geld kost, vooral daarom wil ik graag ervaringen. Was het gratis en vrijblijvend dan had ik er wat minder moeite mee gehad om er een paar ‘uit te proberen’. Om risico’s te spreiden hebben we geen huisbankier, anders waren we daar wel begonnen, met in ons achterhoofd dat hun schoorsteen ook moet roken 😉.
Ad, ja, daarom juist. Het wordt een complexe mix, dat hadden we zelf ook al bedacht. Daarom hebben we juist advies nodig. Een ‘simpele’ hypotheek kunnen we zelf wel aan. En je opmerking over luxeprobleem: mag dat hier niet? Of ben je jaloers? Dat hoeft niet hoor, het gaat niet over miljoenen en jouw pensioen is vast hoger. Alleen beheert mijn man zijn eigen appeltje voor de dorst zonder daar voor doorgeleerd te hebben. Het geld op de bank kost ons geld. En aangezien we daar hard voor gewerkt hebben zien we dat graag anders. Is toch niks mis mee?

Ad Hombre

Ad Hombre

22-05-2020 om 17:30

Goudlokje

"Is toch niks mis mee?"

Nee hoor, maar het is fijner om luxeproblemen te hebben dan gewone problemen.

Maar inderdaad, zonder pensioen is het minder luxe. Als je je appeltje op wilt gaan eten is het misschien zelfs beter om er niet in te wonen maar om bijv. in onroerend goed te investeren ter verhuur. Nou ja, een adviseur dus, maar als ondernemer had je die eigenlijk al moeten hebben denk ik...

Goudlokje

Goudlokje

08-06-2020 om 23:21

Flavia

Nogmaals dank, we zijn onlangs bij Putman geweest en dat was een heel verhelderend gesprek. Er kan veel meer dan we dachten en dat is heel fijn natuurlijk! Nu gaan we eens rustig nadenken over onze opties, en die zullen we dan zeker weer met ze bespreken.

Flavia

Flavia

08-06-2020 om 23:46

Graag gedaan

Zie titel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.