Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat heb jij nodig om het beste van jezelf te laten zien op het werk?

Ben benieuwd wat is dat bij jullie? Deze vraag werd net gesteld op een sollicitatiegesprek.

Een belangrijke mate van autonomie.

Een goede sfeer waarin er in belangrijke mate vertrouwen uitgestraald wordt. 

En dat er niet al te moeilijk wordt gedaan over mijn grote onzekerheid, want in de loop van de maanden dat ik er werk, wordt dat vanzelf minder (als er dus niet teveel aandacht aan wordt besteed en er juist wel vertrouwen is).

Die tweede alinea zou ik uiteraard niet noemen bij een sollicitatiegesprek, de eerste wel.

Trouwens, momenteel gaat dat helemaal goed op mijn werk. Ik doe niet enorm moeilijk werk, maar zit tussen fijne en intelligente mensen. Ik krijg vertrouwen en complimenten: van mijn leidinggevende (een vrouw die iets jonger is dan ik) en een man waarvoor ik veel moet werken. 
Ik kan in mijn praten (en soms ook anderszins) een wat chaotische en drukke indruk maken (terwijl ik gestructureerd werk en dan niet chaotisch ben) en ben slecht in sollicitatiegesprekken. Na een paar maanden ga ik floreren en nu weet ik ook dat ze veel aan me hebben.

dan

dan

09-11-2021 om 19:21

Vertrouwen en waardering zijn voor mij erg belangrijk. Ik wil ook het gevoel hebben dat anderen mijn grenzen respecteren en er niet overheen walsen, sommige mensen hebben daar helaas wel een handje van. 

Wat een perfecte timing, ik was hier juist over aan het nadenken!

Ik kwam uit op:

Vertrouwen 
Voldoende autonomie
Samenwerking/team spirit/enthousiasme

Nieuwe dingen blijven leren 

Edit: Waardering is ook onmisbaar 



Kikki39

Kikki39

09-11-2021 om 19:51 Topicstarter

ja ik ook vooral waardering en vertrouwen. En eigen ideeën in kunnen brengen.

dan

dan

09-11-2021 om 19:54

A-nick schreef op 09-11-2021 om 19:46:

Wat een perfecte timing, ik was hier juist over aan het nadenken!

Ik kwam uit op:

Vertrouwen
Voldoende autonomie
Samenwerking/team spirit/enthousiasme

Nieuwe dingen blijven leren



Ja, nieuwe dingen blijven leren vind ik ook wel een goeie. Een goede samenwerking is ook belangrijk (al werk ik het liefst in mijn eentje als ik echt eerlijk ben).

Veiligheid vind ik de belangrijkste. Dat betekent dus geen angst- of roddelcultuur. Dat je jezelf mag zijn. Ik heb eens ergens gewerkt waar van me gevraagd werd of ik iets extraverter kon zijn en na die vraag was elke vergadering en zelfs de lunch een continue bron van stress. Maar om nou dit antwoord te geven bij een sollicitatiegesprek? Mwah, ja, zou dat wel doen, want ik denk dat ik anders uiteindelijk toch door de mand val.

Vertrouwen, autonomie, waardering en een plezierige werksfeer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.