Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat is in engeland normaal bij zieke werknemer?

ik verbaas mij over de houding van mijn werkgever en manager en vraag me al een tijdje af of dat een cultuurverschil is of dat ik gewoon bij een weinig sociaalvoelend bedrijf werk.

Sinds enige tijd zit ik thuis met een burn out. Sinds de tweede week van mijn ziekte heb ik niks meer van mijn manager gehoord. En in die tweede week was het nog minimaal. Ik heb zelf nog 2 of 3 keer contact opgenomen om door te geven dat ik naar arbo arts ging, dat ik was geweest en dat ze een rapport zouden ontvangen, en nog een keer om door te geven dat er weer rapport was opgemaakt na het tweede bezoek. De reactie was minimaal. Heb geen kaart of bloemen of geïnteresseerd mailtje gehad.

Ben nu ruim 3 maanden thuis en wettelijk gezien zijn ze ook verplicht om een handelplan en reïntegratieplan op te stellen maar ik hoor niks. Nu zit ik o.a. ziek thuis omdat ik mij overal verantwoordelijk voor voelde en alles wat zij nalieten, losten we hier in NL zelf op. Maar in dit geval moeten ze het toch echt zelf doen.

Het verbaast mij toch wel dat hij helemaal niks van zich laat horen. Dat was eerder ook al het geval bij een collega die zwangerschapsverlof had maar daar deden wij wel iets aan dus dat viel niet zo op. Alleen die collega's zijn er ondertussen niet meer dus het moet echt van hem afkomen.

Is het in Engeland normaal om de werknemer "te vergeten" als deze ziek thuis is? Wat zijn de verschillen tussen NL en UK?

gr,
Beemer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Werk je in NL en heb je een Engelsman als manager ?
Om op je vraag terug te komen. Inderdaad is het in Engeland ongewoon om als "baas" naar zieke werknemers te vragen, je moet het van aardige collega's hebben.
Werk en prive zijn erg gescheiden. HR doet de verplichte, zakelijke dingen en je baas zal waarschijnlijk niets van zich laten horen, bang om als te opdringerig over te komen.

amk

amk

10-02-2010 om 08:23

En in nl bedrijven

is dat ook heel gewoon, dat men niets meer dan het verplichte doet, en dat zelfs door HR of de Arbodienst/bedrijfsarts laat opknappen. Het is heel erg persoonsafhankelijk.

amk

amk

10-02-2010 om 09:47

Beemer

mijn leidinggevende wil je op dit punt ook niet hebben. Zelfs als je met de afronding van je contract bezig bent omdat je gewoon helemaal bent afgekeurd, zal hij je nog 2x per week bellen. Sjucht. En dat dus 2 jaar lang....

Tinus_p

Tinus_p

10-02-2010 om 11:37

Manager is wel verantwoordleijk

Beemer:
"ik werk in Nederland voor een Engels bedrijf en heb geen collega\'s in Nederland meer die een vinger aan de pols kunnen houden en waar mijn manager in Engeland naar kan vragen."
Het probleem is, dat (naar NL recht), je manager wel verantwoordelijk is voor reintegratie etc. De rest (ihb de arboarts) zijn slechts adviserend. Vooral als je te maken krijgt met het UWV is dat iets om alert op te zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.