Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat na 1jr ziektewet?

Sommigen zullen het zich nog wel herrinneren van vorig jaar toen mijn ma 4febr een auto ongeluk kreeg.
We zijn nu een jaar verder, hij zit nog altijd thuis, de laatste keer dat hij bij de bedrijfarts was 27januari werd aangegeven dat hij 2 dagen per week zou moeten beginnen werken (halve dagen kon niet omdat hij mee moet rijden met collega).
Hij kan voorlopig nog niet zijn eigen werk doen (uitbener heel zwaar werk als je al je ribben links, arm en schouder hebt gebroken). Ze moeten dus passend werk vinden, maar omdat het bedrijf waar hij tewerkgesteld werd door het detacheringsbedrijf waar hij voor werkt niks heeft blijft hij nog steeds thuis.
Hij heeft ondertussen zijn vrachtwagenrijbewijs gehaald, en wil dan straks na de laatste module eventueel daarin aan de slag. Wat is nu wijsheid het einde van het 2ejr afwachten of alvast gaan orienteren op nieuw werk met dan het risico dat ze niet op iemand zitten te wachten die eerst 2 dagen wil werken ???
Leuke bezoekers stelden voor een uitkering aan te vragen , hij heeft ze buitengeschopt ... hij wil gewoon weer aan de slag ...
(andere nick - issie)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

26-02-2010 om 22:22

Nee heb je, ja kun je krijgen

Vervelend dat de nasleep zo lang duurt. Ik zou denken: gewoon proberen en solliciteren en dan aangeven wat je wilt en kunt. Transportsector heeft het volgens mij wel zwaar, maar als hij ook na herstel daarin verder wil dan heeft hij in ieder geval al wel de ervaring van solliciteren in die branche, is toch iets heel anders dan wat hij nu doet. Nee heb je, ja kun je krijgen en als je er van te voren al rekening mee houdt dat het waarschijnlijk heel moeilijk wordt om nu al aan de bak te komen dan valt het misschien wat minder tegen als het echt niet lukt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.