Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat zouden jullie doen met 1000-3000 euro?

Situatie: ouders van man willen ons gezin een cadeau geven van een paar duizend euro (geen specifiek bedrag). Wat zouden jullie hiervan doen (als je mij was ). We hebben 3 kinderen van 5, 2 en 6 maanden, het lijkt me leuk als zij hier op de een of andere manier ook van mee kunnen profiteren (ik ben zelf trouwens meer van de ‘ervaringen’ dan van de materie)


Als ik niet iets had dat ik al langer wilde hebben, zou ik het liever in geld hebben. Ik zou het zonde vinden om iets voor dat bedrag te verzinnen dat ik niet echt nodig had, en waar ik misschien wel helemaal niets mee ga doen. Dan bewaar ik dat geld liever tot ik wél een wens heb. 
En als de gevers dat niet zouden willen, dan houden ze het nog maar even.

of je nou ‘ een ding’ of een belevenis kiest, kinderen van deze leeftijd hebben er later geen/nauwelijks herinnering aan. Het gaat om de ouders van je man. Laat hem de keuze maken🙃

Als je de ruimte hebt is een grote trampoline voor in de tuin wel iets wat lang mee gaat en de kinderen waarschijnlijk veel plezier aan beleven voor een aantal jaren.
Een mooie vakantie is ook leuk, maar voor de lange termijn herinneringen zijn ze er nog te jong voor, zeker de jongste twee.

Hoe wij dit altijd gedaan hebben:
Het kind van de schenkers heeft de keuze, de partner van mag suggesties aandragen. En we hebben er altijd bewust voor gekozen om dit aan iets blijvend uit te geven. Dus iets duurzaams voor in huis of voor een mooie extra vakantie.

Op vakantie!!
Of...allemaal een nieuwe fiets -als een echt anwb gezin-

GinnyTwijfelvuur schreef op 11-12-2021 om 18:55:

Hoe wij dit altijd gedaan hebben:
Het kind van de schenkers heeft de keuze, de partner van mag suggesties aandragen. En we hebben er altijd bewust voor gekozen om dit aan iets blijvend uit te geven. Dus iets duurzaams voor in huis of voor een mooie extra vakantie.

Een vakantie is toch niet blijvend? 

Op vakantie zou ik alleen doen als schoonouders dat oké vinden en het niet zonde van het geld vinden. 

Suusje. schreef op 11-12-2021 om 22:49:

[..]

Een vakantie is toch niet blijvend?

De herinneringen wel

GinnyTwijfelvuur schreef op 12-12-2021 om 01:48:

[..]

De herinneringen wel

Met kinderen van 5, 2 en een baby (of 6, 3, 1) zou ik me vooral de hotelkamer herinneren  

Volgens mij is er dan ook net 1 kind teveel om je naar ieders tevredenheid op te splitsen. Het kan leuk zijn, maar ik denk niet dat je er echt fantastische herinneringen aan overhoudt, meer gewoon zoals het dagelijkse leven maar dan elders.

dan

dan

12-12-2021 om 16:33

Als jullie nu geen echt doel hebben, kunnen jullie het ook nog sparen voor de kinderen. Is wellicht wat saai maar om nu zomaar iets te gaan doen om het geld te spenderen, is wellicht ook zonde van het geld.

_Arianna_ schreef op 11-12-2021 om 22:55:

Op vakantie zou ik alleen doen als schoonouders dat oké vinden en het niet zonde van het geld vinden.

Als je iets weggeeft dan heb je geen zeggenschap meer over wat de ontvanger ermee doet. 

Zo te horen hebben jullie niet direct iets nodig nu. Dan zou ik het geld sparen en uitgeven aan een mooie vakantie als de jongste een peuter/kleuterleeftijd heeft en er ook meer van kan genieten.

_Arianna_ schreef op 11-12-2021 om 22:55:

Op vakantie zou ik alleen doen als schoonouders dat oké vinden en het niet zonde van het geld vinden.

Dit is echt raar: je geeft zelf een mooi bedrag aan je kind en wil dan inspraak over hoe ze het uitgeven?? Wat zonde van het geld is, is zo persoonlijk. Een auto of nieuwe keuken kan ook zonde van het geld zijn.

GinnyTwijfelvuur schreef op 11-12-2021 om 18:55:

Hoe wij dit altijd gedaan hebben:
Het kind van de schenkers heeft de keuze, de partner van mag suggesties aandragen. 

Ook raar, je bent een gezin en kiest toch samen over een uitgave van een flink bedrag? Bij ons kregen wij geld van mijn ouders ipv schoonouders, maar ik zou het geld niet opeisen als zijnde een bedrag waarover alleen ik zou mogen beslissen. Alleen omdat het van mijn ouders komt.

Zonnepanelen, isolatie etc. Of heb je dat allemaal al gedaan?
Goed voor de toekomst van je kinderen.
Tsjor

Als ik het goed lees, dan krijgt Lievebeestje geen geld, maar mag een cadeau 'kiezen' van een niet specifiek omschreven bedrag (van een paar duizend euro).

Een vakantie is idd erg leuk, maar met kleine kinderen niet persé erg ontspannend. Voor sommige mensen misschien wel

Het idee van de trampoline vind ik wel erg leuk. Of misschien iets in de tuin; een leuke tuinset of voor de zomer een zwembad evt met een glijbaantje er bij of zo?

Wij hebben ooit een onverwachte schenking (dat was dus wel in geld) gebruikt om de voortuin aan te pakken. (bestraat e.d.)

Of heb je nagedacht over een ebike, evt met een aanhangfiets?

Granola schreef op 13-12-2021 om 12:35:

Zo te horen hebben jullie niet direct iets nodig nu. Dan zou ik het geld sparen en uitgeven aan een mooie vakantie als de jongste een peuter/kleuterleeftijd heeft en er ook meer van kan genieten.

[..]

Dit is echt raar: je geeft zelf een mooi bedrag aan je kind en wil dan inspraak over hoe ze het uitgeven?? Wat zonde van het geld is, is zo persoonlijk. Een auto of nieuwe keuken kan ook zonde van het geld zijn.

[..]

Ook raar, je bent een gezin en kiest toch samen over een uitgave van een flink bedrag? Bij ons kregen wij geld van mijn ouders ipv schoonouders, maar ik zou het geld niet opeisen als zijnde een bedrag waarover alleen ik zou mogen beslissen. Alleen omdat het van mijn ouders komt.

Wat onvriendelijk 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.