Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

v

v

14-01-2021 om 08:45

Werk plannen

Wij hebben een eigen bedrijf, waar op dit moment het qua financiele middelen niet zo goed gaat. We hebben genoeg aanvragen, waar we druk mee zijn.

Maar hoe kunnen we het beste plannen.

Er zijn opdrachten, waarvoor geld nodig is, deze kunnen eerst nog niet gepland worden.

Nu zijn we 3 dagen geweest bij een klant en het is nu donderdag en dan weten we niet waar we heen gaan. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken.

Anders graag via pb.

vlinder72

vlinder72

14-01-2021 om 12:14

Eerst inkomsten

Eerst de klussen plannen waarmee jullie zo snel mogelijk inkomsten genereren. Pas als er genoeg inkomsten zijn kunnen jullie de klussen doen die jullie in eerste instantie geld gaan kosten.

Geen idee wat jullie doen maar hoeven jullie klanten niet eerst aan te betalen? waarom hebben jullie al zoveel kosten aan een klus zodat jullie die klus niet aan kunnen pakken? Meestal moeten mensen dan toch eerst betalen voordat je die kosten gaat maken?

rode krullenbol

rode krullenbol

14-01-2021 om 12:26

Tussenweg

Je kunt ook een aanbetaling vragen; d.w.z. een betaling van een deel van de kosten.

Iphi

Iphi

14-01-2021 om 12:37

30 %

Een aanbetaling van 30 % voor materialen is heel normaal.

v

v

18-01-2021 om 10:33

hoe alles te verdelen/plannen

Nog een opmerking op mijn verhaal.

Wij doen al bij offerteaanvragen al de betalingstermijnen aanpassen naar 25 of 50% bij opdracht.
En dat gaat ook wel goed. Particulieren betalen heel snel, alleen bedrijven betalen later als binnen 8 dagen.

Maar nu nog het volgende.

Wij zijn bezig om offertes te maken, en dit kost heel vaak enorm veel tijd aan uren. Dit doen we meestal savonds.. Maar dan ben je soms wel 1 a 2 weken verder met offerte te maken. Dit gebeurt ook zondagsmorgens. Want je moet ook nog eea regelen en bestellen etc. Alles gebeurd door mijn vriend zelf en ik werk het uit. Dus hij moet overdag werken en savonds de administratie doen.

Maar waar ik mij aan erger is het volgende. Hij zit zo vaak op zijn telefoon. Dus ook smorgens voordat hij zich gaat aankleden. Hij heeft geen haast hiermee. En elke dag moet ik zeggen hoef je je niet aan te kleden. En alles gaat op zijn manier. Ik help hem met plannen, denk ik tenminste, om alles in goede banen te regelen en hij neemt het niet aan. Hij reageert ook niet op mails en telefoons/apps etc direct maar laat dit rustig een paar dagen / weken wachten.

Op dit moment dus heel erg druk met offertes.

Maar hoe krijg ik hem zo ver om naar mij te luisteren of toch niet mee bemoeien.

Want ik zit hier wel mee.

Hoe doen jullie dat als je eigen bedrijf hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.