Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

werk wie doet wat

Ik ben Notaris

Mijn partner is trein machinist


Nunie

Nunie

17-06-2020 om 19:15

hetzelfde

Ik ben functioneel beheerder. Mijn man stomtoevallig ook. 😊

Mamsie

Mamsie

17-06-2020 om 19:34

Hier bijna tegengesteld

Ik ben maatschappelijk werker op het vmbo en manlief is kredietbeoordelaar bij een grote bank

Geestelijk verzorger

Geestelijk verzorger

17-06-2020 om 19:45

Wij

zijn allebei theoloog waarbij ik werk als geestelijk verzorger en mijn man als docent in het vo.

bieb63

bieb63

17-06-2020 om 21:45

Vissertje

Man: technisch plannier bouwprojecten
Ik: personeels- en salarisadministrateur

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-06-2020 om 22:07

Vissertje

Man: technisch procesoperator
Ik: huisvrouw en tuinder voor een lokaal sociaal project

margaretha

margaretha

17-06-2020 om 22:24

re geestelijk verzorger

Bij ons net andersom. Mijn man is predikant en ik leerkracht godsdienst in het V.O.

Docente Frans

alleenstaande

Edine

Edine

18-06-2020 om 07:10

@vissertje

Ik ben onder de indruk! Jij bent toch voor studie (een andere blijkbaar) naar Nederland gekomen en toen gebleven nadat je je man had ontmoet? Knap om Nederlands te leren en nog een studie af te ronden! Hoe doe je dat in de praktijk? Je schrijft goed Nederlands, maar niet foutloos. Kijkt iemand je akten na? En help je de advocate van jouw feministische groepje dan met het uitzoeken van de regelgeving voor het proces om geslachtsloos te worden? Vroeg je daarom hoe je kunt zien dat een EU besluit tot wetgeving overgaat?

Linguïst

Linguïst

18-06-2020 om 09:32

Vertaler

Ik ben linguïst, ik werk als vertaler Engels en Zweeds.

Behalve een spatie te veel in treinmachinist (waar ontzettend veel Nederlanders zich schuldig aan maken) en dat notaris niet met een hoofdletter hoeft, zie ik geen fouten in Vissertjes post. Deze kleinigheden veranderen niets aan de inhoud van haar post. Ook haar overige posts zie ik geen opvallende fouten. Mijn complimenten, Vissertje!

Anonima

Anonima

18-06-2020 om 13:47

Niet eerlijk

Ik ben volledig arbeidsongeschikt. Heb een HBO opleiding gehad en had voorheen een dito baan. Mijn man heeft een MBO opleiding en werkt met zijn handen. Toen ik nog werkte verdiende ik meer dan hij. En nu, met een uitkering gebaseerd op mijn oude salaris, staan we ongeveer gelijk qua inkomen. Daar voel ik me altijd vervelend over. Ik hoef er immers niets voor te doen, terwijl hij zich het schompes werkt.

Mijn man heeft daar overigens geen last van.

Edine

Edine

18-06-2020 om 14:03

Toch veel

Ik zie toch veel fouten in posts van vissertje: in spatiegebruik, interpunctie, spelfouten, fouten in werkwoordsvormen, ontsporende zinnen. Niet geschikt voor een notaris.

Mijntje

Mijntje

18-06-2020 om 16:29

hoofdletter

Notaris met een hoofdletter?

interpunctie

Een komma kan best relevant zijn. https://edition.cnn.com/2018/02/09/us/dairy-drivers-oxford-comma-case-settlement-trnd/index.html#:~:text=An%20Oxford%20comma%20is%20the,according%20to%20Maine's%20labor%20laws.

In het Nederlands hebben we die komma in een opsomming nooit, maar we hebben wel het verschil tussen een beperkende en een uitbreidende bijzin.

Onderwijskundige

Onderwijskundige

18-06-2020 om 18:49

Ik ben

Onderwijskundige, man is procesoperator

ElenaH

ElenaH

18-06-2020 om 20:43

Vissertje

En nu? Wat wil je met deze informatie?

Paperclip

Paperclip

18-06-2020 om 21:14

Wij

Ik ben managementondersteuner (directiesecretaresse bij een instelling voor ouderenzorg en thuiszorg) en echtgenoot is projectleider voor grote ICT-projecten, voornamelijk bij de (rijks)overheid.

Ben ook heel benieuwd waarom je dat wil weten Vissertje?

Lou

Lou

18-06-2020 om 22:25

Haha

Vissertje zit weer lekker te vissen.
Ik ben visboer

Plakband

Plakband

18-06-2020 om 23:00

Ik ben patholoog anatoom. Mijn partner is burgemeester van een middelgrote stad.

Paasei

Paasei

19-06-2020 om 12:02

Hier

Ik breng eieren rond. En mijn man is minister-president (ja, dat wisten jullie niet he..

Mijntje

Mijntje

19-06-2020 om 12:12

ben privé-detective en mijn man is kok.

ElenaH

ElenaH

19-06-2020 om 12:37

Verhip

Ik had willen schrijven dat ik economie heb gestuurd en bij diverse banken heb gewerkt. En dat ik nu thuis ben voor onze 3 dochters omdat mijn man een drukke, representatieve baan heeft, ondanks dat hij een beetje dom is.
Maar ik mag natuurlijk niet onder twee nicks reageren in één draadje.

Edine

Edine

19-06-2020 om 12:43

Verhip

Dat had ik ook willen schrijven, ElenaH, zij het niet zo fraai geformuleerd.

Lou

Lou

19-06-2020 om 12:46

Oh en mijn man

Mijn man is mondharmonicastemmer.

Plakband

Plakband

19-06-2020 om 13:02

Crap, paasei

Dat is een betere! Mag ik het beroep van mijn partner nog veranderen in minister? Ministerpresident hoeft niet en die is ook al vergeven.

Amsterdamse

Amsterdamse

19-06-2020 om 13:24

Ik meld me

Astronaut hier

En als ik niet tussen de sterren zweef en verre planeten bezoek, werk ik op aarde in de aarde, gewoon achter mijn huis in de tuin.

En wij

Ik ben chef van alles en man is professioneel muggezifter. Op onze arbeidsovereenkomsten noemen ze het anders, maar hier komt het eigenlijk wel op neer.

skik

Regenbui

Regenbui

19-06-2020 om 14:39

Stereotiepe verdeling hier.

Ik werk in een winkel en mijn man doet zo iets ingewikkelds met computers dat het mij niet lukt om dat mooi uit te leggen. Allebei naar volle tevredenheid trouwens.

incognito

Ik wil niet precies zeggen wat ik doe want ik wil wel een beetje anoniem blijven, maar ik werk samen met mijn man vanuit ons Haagse paleis, waar we ook wonen. Het is misschien een beetje gek, maar ik ben via mijn huwelijk aan mijn huidige baan gekomen. Het is eigenlijk een soort familiebedrijf.

Ach op die manier

Wetenschappelijk onderzoeker op het gebied van de werking van de hersenen. Zoéén die er niet tegenop ziet om hersenen in dunne plakjes te snijden, of bij mensen die bij kennis zijn in de hersenen te wroeten.
En die dat moeiteloos combineert met filosofie. En ook nog rondloopt bij de TUD om daar ingenieurs van slimme ideeën te voorzien voor apparatuur voor dat onderzoek die dan in het bedrijf worden uitgewerkt waar mijn man CEO is.

Plakband, als je klaar bent, mag ik dan de hersenen?
.

Miekemieke

Miekemieke

19-06-2020 om 15:04

ik ben

de secretaresse van Koning Willem Alexander en mijn man is directeur van Unilever.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.