Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sanne01

Sanne01

12-04-2011 om 09:44

Werken in de kraamzorg, te doen met eigen kids?

Hoi, ik heb gisteren 2 sollicitaties eruit gedaan voor de opleiding kraamverzorgster! Dit lijkt me zo'n gaaf beroep en mijn eigen kinderen zijn nu wat groter dus wil ik nu aan mezelf beginnen! ;o) Maar is het te combineren met een gezin? Kan je bijvoorbeeld aan de nso doorgeven, 1 week op 1 week af,heb begrepen dat het zo werkt in de kraam dat je ong 7 dagen werkt, 7 dagen vrij bent enz. Dus ene week geen oppas nodig en de andere week volop. Man kan kids wel naar school brengen en dan overblijven maar om 3 uur? Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe vinden/vonden jullie de opleiding?
Groetjes Sanne..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

12-04-2011 om 10:19

Ik vrees

dat je vaak ook onverwacht zult worden opgeroepen in avond en nacht, toch?

Rembrand

Rembrand

12-04-2011 om 11:02

In de wacht staan

Hoi Sanne,
Het kan gebeuren dat je een dag of langer in de wacht staat, en dan komt er van de gemaakte afspraken met het KDV of BSO niet zoveel terecht.
Ik werk zelf (als lactatiekundige) bij een klein kraambureau en wij proberen echt de kraamverzorgenden met kleine kinderen ( en strakke planning) zo snel mogelijk aan het werk te krijgen, maar als er geen bevalling is of er komt niemand uit het ziekenhuis dan houd het op natuurlijk.
M.

Marjanne

Marjanne

12-04-2011 om 15:06

Weinig te plannen

Ik hoor van collegas dat het best lastig is om in de kraamzorg te werken als je jonge kinderen hebt.
Dat komt mn omdat je tijdens je opleiding en vaak ook daarna geen vast rooster hebt. Personeel in vast rooster beperkt een org in flexibiliteit. En in de kraamzorg kan er maar weinig gepland worden. Als je 2 dagen op wacht staat en er is geen werk, dan gaan je 8 dagen werken pas in op dag 3 en dan verschuiven je vrije dagen.Of er is maar werk voor 5 dagen en dan ben je daarna weer even vrij. Ook vinden partners het niet altijd prettig als je om de week een weekeind werkt, of ook wel 2 achter elkaar.
Het is een prachtig vak maar met veel onregelmatigheid.
Marjanne (12 jaar kraamverzorgende)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.