Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ellemieke

ellemieke

30-04-2018 om 17:44

werken of niet?

Ik weet niet of ik mijn vraag bij het juiste draadje plaats, maar stel hem toch maar. Wellicht weten jullie direct antwoord.

Ik heb 2 kids en lig in een scheiding, maar is nog lang niet afgerond. Man heeft een goede baan en ik zorg voor de kinderen. oudste heeft een diagnose en meerdere problemen dus daar moet goed op gelet worden. Man vraagt mij nu steeds of ik al werk heb. Ik werk zeker al 15 jaar niet meer dus het zal voor mij een grote uitdaging worden om een baan voor vast te vinden. Dat ga ik zeker doen, maar is het handig om dit tijdens een scheiding te doen. Man blijft er maar naar vragen en daardoor heb ik twijfels gekregen.


Blauwe Bes

Blauwe Bes

30-04-2018 om 17:48

Hoe anders?

Hoe wil je jezelf anders gaan onderhouden?

V@@s

V@@s

30-04-2018 om 17:50

blijkbaar

Is er bewust voor gekozen dat de ene ouder wèl werkte en de ander niet. Dan is alimentatie straks logisch. Dat de partner die moet betalen daar geen zin in heeft snap ik ook wel, maar is net zo goed een consequentie van zijn keuze.

Zeker handig

Net zo goed als het handig is om aan man te vragen of hij al een zorgplan heeft voor de oudste en de jongste. Maak een overzicht van de noodzakelijke zorg, zodat hij zich daarover kan buigen.
Wat je al in elk geval kunt doen is kijken wat voor werk je wil doen en of je een aanvullende opleiding nodig hebt. Maak een plan om zo snel mogelijk op de arbeidsmarkt te komen. Hoe is de arbeidsmarkt in het werk wat je wil doen, waar zijn vacatures, wat heb je ervoor nodig, heb je dat of moet je nog iets verwerven, wat kost het aan tijd en geld om dat te verwerven.

Tsjor

Tihama

Tihama

30-04-2018 om 21:51

Waar twijfel je precies over?