Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Werken tot 19.30

Goeiemiddag,

Ik ben een mama van 37 met 2 kindjes, eentje van 8 en eentje van 12
Ik zot met een vraag, ik werk tot 19.30 savonds op maandag dinsdag en donderdag, woensdag en vrijdag tot 18.00, in de vakanties werk ik van 8.00 tot 12.00
Nu krijg ik juist van mijn. Expartner naar het hoofd geslingerd, welke moeder doet dat nu, zo. Laat werken
Ik ben daar echt niet goed van, nu wil ik aan jullie vragen ben ik dan echt zo verkeerd?
Als ik thuis kom om 19.30 hebbe de kinderen al wel eten gekregen (Expartner woont nog hier) en huiswerk gemaakt, zodra ik thuiskom hou ik mij enkel met de kids. Bezig, spelletje spelen of tv kijken of iets anders
Ik kan ze savonds ook elke avond in bed leggen, smirgens ben ik er altijd en breng ik ze ook 'aar school
Mijn kinderen zeggen dat ze het niet erg vinden als ik zo. Laat moet werken, weet niet of ze dat zeggen voor mij niet slecht te voelen of dat ze het ook echt Menen, ik geef wel altijd aan als ze het a'ders willen dat ze dat moeten zeggen, nu voel ik me echt niet goed door dat hij dat gezegd heeft, financieel heb ik nergens anders een beter salaris als hier daarmee dat ik dit ook blijf doen
Zouden jullie he eerlijke mening willen geven, is dit verkeerd of niet, weekends zijn ook volledig voor hun alsook de vakanties daar ik dan om 12.00 gedaan heb
Alvast bedankt om te lezen en hopelijk een reactie te plaatsen


zebra

zebra

08-12-2020 om 15:38

ex partner

misschien heeft hij er vooral moeite mee dat jij zo laat thuis bent waardoor hij meer tijd met de kinderen moet doorbrengen?
Zolang de zorg voor de kinderen goed geregeld is, denk ik dat het geen kwaad kan, die lange diensten vooral omdat je ook nog tijd en aandacht aan hen kan schenken.

Maar ik neem aan dat jullie situatie op den duur wel gaat veranderen, dit omdat je ex partner nog bij jullie woont?

juf Ank

juf Ank

08-12-2020 om 16:15

nee joh

Die vent is blij dat hij iets te mopperen heeft gevonden.

Maar als jij opvang hebt is dat oke!
Maar ik vind praten over 'kindjes' als die van jou 8 en 12 zijn wel wat apart.

Zelfs later, tot 22.00 uur. Natuurlijk wel altijd gezorgd dat er opvang en eten was voor de kinderen. Ik zou zeggen: welke vader heeft er problemen mee om met zijn kinderen te eten? Misschien toevoegen: welke vader van nu. En welke ex zou willen dat zijn ex minder zou werken, aangezien daar dan toch iets anders tegenover moet staan in de vorm van alimentatie.

Tsjor

Yuria

Yuria

08-12-2020 om 16:54

Niet slecht

'ben een mama van 37 met 2 kindjes, eentje van 8 en eentje van 12
Ik zot met een vraag, ik werk tot 19.30 savonds op maandag dinsdag en donderdag,'

Ik vind dat niet persé goed of slecht, maar ik vraag me wel af hoe je dit gaat doen als je ex op zichzelf woont. Of heeft hij dan de kinderen doordeweeks?

vlinder72

vlinder72

08-12-2020 om 17:22

Kinderen

Zolang jij het goed weer te regelen wat opvang betreft dan is er niks mis mee. Er zijn zoveel moeders die onregelmatig, in het weekend, 's avonds of 's nachts werken.

Tessa

Tessa

08-12-2020 om 17:26

Apart

Ik vind het toch wel apart. Tenminste, ik neem aan dat jij die baan al had toen jullie nog goed met elkaar waren en samen de beslissing genomen hebben. Als dat zo is, is het wel heel vreemd dat hij nu zulke dingen zegt. Klinkt meer naar willen jennen. Ik zou er op reageren met de opmerking dat je gerust wil stoppen en partneralimentatie wil ontvangen 🤣

Heb ik jaren gedaan

En nog veel erger: ik bracht mijn baby dan naar de oppas, waar ze alvast in bed werd gestopt, nam mijn baby slapen mee naar huis en stopte die thuis weer in bed

Ik zag mn kind dus wel, maar die maakte mij niet mee.

Rodea

Rodea

08-12-2020 om 17:27 Topicstarter

Werken tot 19.30

De opvang is, als hij op zijn eigen woont, geregeld
Broer, moeder en vader springen dan in als ik moet werken, dus daar zit ik niet mee
Er zal wel is een dag zijn dat ze even alleen thuis zijn maar oudste is ook al 12 en kan goed. Voor zichzelf en zijn broer zorgen, uiteraard zorg ik ervoor als het eten klaar staat om op te warmen, echt alleen zijn ze. Nooit want boven woont mijn moeder en de opa is sowieso altijd thuis. Dus als er echt iets is kunnen ze steeds naar boven.
Ik voel me gwn zo schuldig omdat. Hij steeds de kinderen er bij betrekt, zou hij weten dat dat men zwakke plek is, ik weet het niet, wel fijn om deze. Reacties al te lezen en andere mensen hun mening want soms twijfel ik echt hoor, maar om daarvoor bij elkaar te blijven dat kan ik niet, ik ben niet gelukkig en volgens mij heeft da een weerbots op de kinderen ook al. Doe ik men best om niets te. Laten merken

Rodea

Rodea

08-12-2020 om 17:35 Topicstarter

Werken tot 19.30

@ Tessa, Idd uitvoerig besproken en goedgekeurd door hem, zelfs paarx gevraagd of het goed was en steeds zei hij ja, ik ben full time gaan werken omda ik constant va' hem moest horen 'wat doe jij hier eigenlijk', ik werkte part time. En deed het. Huishouden, dit was niet. Goed. Wa't kreeg elke keer naar men voeten, telkens was er wel iets en hij zou het wel beter doen als mij dus ben. Ik dan fulltime begonnen, was een paar maanden bezig en kreeg te horen dat hij het niet aankon, moest enkel eten maken voor kids savonds maar was te veel zei hij dus zorgde ik ervoor dat dat smorgens al klaar stond, het geld dat ik ontving deed hij gretig mee op, gaat meer niet werken als'wel, is nu ondertusse' ook weer al 3 maanden thuis, dus ik heb dat geld echt 'odig want ik heb een huis af te betalen

Yuria

Yuria

08-12-2020 om 17:36

Nou

'Er zal wel is een dag zijn dat ze even alleen thuis zijn maar oudste is ook al 12 en kan goed. Voor zichzelf en zijn broer zorgen, uiteraard zorg ik ervoor als het eten klaar staat om op te warmen, echt alleen zijn ze. '

Als het de bedoeling is dat de 12-jarige en de 8-jarige vanaf 15 uur alleen thuis zijn en zelf hun avondeten moeten opwarmen, lijkt dat me niet goed. Zeker niet 3 tot 5 avonden per week. Dan laad je teveel op de schouders van de kinderen.

Rodea

Rodea

08-12-2020 om 18:07 Topicstarter

Werken tot 19.30

@ yura
Dat is zeker niet de bedoeling om mijn kinderen zoveel. Avonden alleen te laten, ik bedoel dat het wel is kan voorvallen dat ze 1.avond alleen moeten zijn, zeker niet alle dagen, ik heb zo goed als altijd opvang, dit is ook al geregeld maar er kan uiteraard wel is iets. Voorvallen dat die opvang die dag niet kan, maar dat gaat zeker maar sporadisch zijn, en zoals al gezegd echt alleen zijn ze niet want opa is boven ( 2 appartementen in zelfde huis) dus kunnen ze daar ook terecht
Maar Idd, mijn kinderen elke avond alleen laten en eten opwarmen zou ik nooit toelaten

Rodea

Rodea

08-12-2020 om 18:26 Topicstarter

Werken tot 19.30

@yura
Mujn kinderen zijn niet om 15.00 thuis hoor, de oudste is pas tegen 17. 00 thuis, doe rijd met de bus naar huis en de jongste staat er op om elke dag naar de na bewaking te gaan tot 17.00, gij wil echt niet anders, doet dat enorm graag, dus het is niet dat ze van 15.00 tot 19.30 alleen zouden moeten zitten hoor
Als het al voorvalt wat echt maar sporadisch gaat zijn zullen ze maximum 2 uurtjes alleen zijn

Jesse_1

Jesse_1

08-12-2020 om 20:23

Juf Ank #3

Volgens mij is rodea Vlaams, daar is het gebruik van 'kindjes' voor kinderen gebruikelijker dan hier in NL.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-12-2020 om 00:57

Non issue

Ik neem tenminste aan dat zo’n betrokken vader, als hij nu beweert te zijn, zijn rol oppakt en ook de helft van de tijd voor zijn kinderen zorgt.
Dus hoe vaak zijn ze dan nog alleen?

Rodea

Rodea

09-12-2020 om 08:14 Topicstarter

Werken tot 19.30

Hij heeft gezegd zodra hij alleen woont dat. Hij het niet kan om voor de kinderen te zorgen, wij hadden eerst een regeling week om week maar dat kan en wil hij niet, kindjes zijn niet veel alleen hoor, opvang is geregeld als ik dan moet gaan werken

Yuria

Yuria

09-12-2020 om 08:16

Ginny

Ik lees nergens dat de kinderen naar ex gaan.

Jo Hanna

Jo Hanna

09-12-2020 om 09:21

Ene oor in, andere oor uit

Volgens mij heb jij het prima geregeld. Bijna altijd opvang en altijd een achterwacht een verdieping hoger. Niks mis mee. Het zou mijn ideale werkritme ook niet zijn maar je moet maar net in de luxe positie verkeren om voor het ideale te gaan.

Jouw ex gedraagt zich als een kind. Hij moppert op jou maar wil geen deel van de oplossing zijn. Zou het kunnen dat hij het eigenlijk niet voor de kinderen zwaar vindt maar, nu, voor zichzelf? Misschien kun je die nieuwe situatie nu al laten ingaan? En anders laten praten, af en toe een keer hummen en wachten tot hij het huis uit is.

niks van aantrekken

Je ex loopt te pruttelen omdat hij boos is over de scheiding, zo te lezen, en weet waar hij je op pakken kan. Het verbaast me eerlijk gezegd enorm dat je dit gepruttel nog enigszins serieus neemt.

Er is m.i. voor moeders geen morele verplichting om ieder verwijt over slecht moederschap serieus te bekijken om te zien of er misschien een kern van waarheid in zit. Lariekoek kan je gewoon negeren.

Ene oor in, het andere uit dus, zoals Jo Hanna zegt.

Groeten,

Temet

Tine Winkel

Tine Winkel

09-12-2020 om 10:07

ik vind

dat je het prima doet en geregeld hebt. Ik heb het gevoel dat je ex het eerst wel prima vindt dat jij veel en meer bent gaan werken. Nu heeft hij er 'last' van en moet jij je dus aanpassen (lees ik uit: regeling week om week kan en *wil* hij niet...). En natuurlijk heeft hij in de gaten dat dit jouw zwakke plek is.

M.i. doe je heel veel met de kinderen, alleen op andere momenten als veel andere moeders (en vaders). Vaak lees je dat ouders aan het eind van de dag uitgeblust zijn en daarom 's avonds niets meer doen met de kinderen - die indruk krijg ik bij jou niet.

Kortom, ik zou met 2 open oren luisteren (ene oor in, andere oor uit).

IM

IM

09-12-2020 om 10:46

Wat?

Hij wil geen 50-50 en hij heeft het lef JOU ern slechte ouder te noemen? Ik zou daar heel snel klaar mee zijn. Iets met pot en ketel...

Drie avonden.

Je hebt opvang geregeld en er is warm eten voor de kinderen. Het gaat om 3 avondjes en je bent niet eens bijzonder laat thuis. Je ex werkt niet eens, jij moet de hypotheek ophoesten en hij durft commentaar te leveren?
Ene oor in, andere oor uit, laat je niet onzeker maken, je doet het prima.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-12-2020 om 13:07

Was een opmaatje Yuria

Voor de rest, zie #18 en #21.

Yuria

Yuria

09-12-2020 om 13:19

Ginny

'Als ik thuis kom om 19.30 hebbe de kinderen al wel eten gekregen (Expartner woont nog hier) en huiswerk gemaakt, zodra ik thuiskom hou ik mij enkel met de kids. Bezig, spelletje spelen of tv kijken of iets anders'

Toch ben ik benieuwd hoe het gaat als ex ergens anders woont. Nu zorgt hij blijkbaar veel voor ze. De jongste zal rond 20 uur naar bed gaan, en dan ben je 3 avonden per week pas om 19.30 uur thuis. En nog eens twee avonden om 18 uur. Ik vind dat er dan weinig tijd overblijft voor de kinderen, zeker als TS dan ook nog het huishouden en zo moet doen. Wie helpt de kinderen met hun huiswerk bijvoorbeeld.

@Emma

@Emma

09-12-2020 om 14:05

Yuria

"Toch ben ik benieuwd hoe het gaat als ex ergens anders woont."

Dat is iets om te overleggen met de ex. Niet, zoals de ex doet, je handen ineens vanaf te trekken en dan verwijten gaan maken. Dat is echt niet ok, maar ik denk dat je dat ook bedoelt.

Weinig tijd voor de kinderen?

Als je om 19.30 uur thuis komt, vertrek je niet om 8 uur s morgens. Dus 3 dagen om samen rustig te ontbijten en rustig naar school.

Ik heb werkdagen gehad waarbij Ik om 7.30 uur uit huis ging en om 18.30 uur weer thuis was. Dan zag ik mn kind dus anderhalf uur omdat die om 19 uur naar bed ging. Het is een fase, ze gaan vanzelf later naar bed. Kinderen en ik zijn er niet slechter van geworden.

Ik.vind get heel bekrompen, het is simpel : moeder moet geld verdienen, dat doet zij in onregelmatige diensten, dat is goed voor de kinderen: zo groeien zij niet in armoede op.

En draai het eens om: welke vader krijgt de vraag hoe lang hij zijn kinderen ziet op een dag???

Yuria

Yuria

09-12-2020 om 14:51

MarSy

'En draai het eens om: welke vader krijgt de vraag hoe lang hij zijn kinderen ziet op een dag???'

Het gaat hier niet om vader of moeder. Het gaat om géén van beiden. Niemand. Met opa twee appartementen hoger als achtervang. De kinderen zitten drie avonden minimaal van 17 tot 19.30 uur alleen en nog eens twee avonden tot 18.00 uur. In het meest gunstige geval!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-12-2020 om 15:05

Niet Yuria

Beter lezen: ts schrijft dat de kinderen bijna altijd opvang hebben van opa, oma en oom. Zo nu en dan lukt dat niet en zijn ze een avond tot 19:30 uur alleen.

Dus er is iig wel voor veel opvang gezorgd. En moeder moet geld binnenbrengen, de schoorsteen moet roken. Dan krijg je niet alles zo ideaal als je zou willen.

Pluis

Pluis

09-12-2020 om 15:05

Yuria

heb je wel gelezen? Als moeder er niet is, bij wijze van uitzondering, is er altijd achtervang. Dus nee, zitten NIET alleen. Dat maak jij ervan.
En dan nog, moeder is toch niet in haar eentje verantwoordelijk voor de (zorg voor) de kinderen? Lekker makkelijk van vader, ik wil niet...

Yuria

Yuria

09-12-2020 om 15:53

Pluis

'En dan nog, moeder is toch niet in haar eentje verantwoordelijk voor de (zorg voor) de kinderen? Lekker makkelijk van vader, ik wil niet...'

Dat beweert TS inderdaad. Maar dat weet je niet zeker, toch? Hij zorgt nu ook voor ze.

Yuria

Yuria

09-12-2020 om 15:54

Bovendien

'maar oudste is ook al 12 en kan goed. Voor zichzelf en zijn broer zorgen, uiteraard zorg ik ervoor als het eten klaar staat om op te warmen, echt alleen zijn ze. Nooit want boven woont mijn moeder en de opa is sowieso altijd thuis. Dus als er echt iets is kunnen ze steeds naar boven.'

Ze zijn dus wél alleen, oudste zorgt voor de jongste en het eten moet worden opgewarmd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.