Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Muizemeisje

Muizemeisje

19-10-2011 om 19:42

Werken voor verschillende bazen

Ik zit in een reintegratietraject en hoor de laatste tijd nogal eens van mensen om mij heen. Er is net bij ons een nieuwe receptioniste aangenomen voor 2 ochtenden, had jij makkelijk gekund enz enz enz. Nu kom ik met 2 ochtenden niet uit de bijstand maar het zou een begin zijn, en wat als ik dan bij meerdere bazen zou werken dus bv bij drie verschillende bedrijven als receptioniste.
Wat zouden hier de voor een nadelen van zijn. Ik kan als nadeel verzinnen dat een vakantie plannen lastig kan zijn, en dat het voor evt pensioenopbouw lastiger is.Maar zijn er nog meer voor of nadelen????
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

19-10-2011 om 19:59

Omschakelen

Ik heb een tijdlang twee banen gehad. Een voor de ochtend en een voor de middag. En het is dat ik een stukje moest rijden van de een naar de ander, want ik vond het toch altijd wel een flinke omschakeling.

En verder ben je natuurlijk wat minder flexibel qua inzetbaarheid en is het nog wel makkelijk om een baan te vinden voor de 1e 2 dagen, maar wordt het op een gegeven moment wel zoeken naar een speld in een hooiberg als je ook je laatste vrije dag wilt invullen.

Maar weetje de 1e 2 dagen zijn alvast een mooi begin. Wie weet wat er daarna nog op je pad komt. Je hebt niets te verliezen, toch?

Tijgeroog

Tijgeroog

19-10-2011 om 20:46

Moet kunnen

Gebeurt volgens mij wel vaker hoor, het kan alleen zijn dat in je contract staat dat het niet mag. Dus je zult het met de werkgevers moeten bespreken.
Over wat Rosase zegt, dat het moeilijk wordt om de laatste dag in te vullen: als je 2 banen hebt en je wil nog iets om meer uren te maken kun je natuurlijk ook een baan zoeken die niet alleen de vrije uren opvult, maar ook de uren van een van andere of beide andere banen. Als je eenmaal een baan hebt (en weer iets op je cv hebt staan) wordt het vast makkelijker om iets te vinden, en je kunt dan weer ontslag nemen bij een van de eerdere banen.

Rosase

Rosase

19-10-2011 om 22:50

Tijgeroog

Ja dat is ook precies wat ik bedoel. En bovendien krijg je misschien nog wel de kans om die 2 dagen binnen hetzelfde bedrijf uit te breiden naar meer.

Muizemeis

Muizemeis

20-10-2011 om 08:44

Inderdaad

Wat jullie opperen had ik ook bedacht Ik hou het zeker in de gaten want het is inderdaad goed voor je cv. Ik wil ook wel verder groeien als receptioniste maar vind het een goed begin.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.