Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jacquel

Jacquel

13-08-2013 om 14:58

Wie faxt er nog op het werk?

Ik ben bezig met een cursus over postverwerking en daarin wordt uitgebreid ingegaan op de fax. Maar hallo zeg, dit is de 21ste eeuw. Zijn er echt nog bedrijven die faxen? En waarom doen ze dat dan? Alles gaat toch per e-mail tegenwoordig, tot facturen aan toe.

Ik ben toch wel erg benieuwd of er nog gefaxt wordt op het werk.


Ik kan die beveiligingsrisico's zo wel bedenken

Een i-pad lijkt me verre van veilig. Nu zijn receptenboekjes al zeer geliefd bij allerlei gespuis dat er andere bedoelingen mee heeft, laat staan als het een i-pad is. Ideaal ook....er komt geen einde aan de recepten, een boekje is 30 (of 50) stuks.
En dan blijven die recepten nog staan ergens in de cloud bij allerlei providers ook...of in jouw modem dat gebruikt wordt voor de verbinding. Een beetje p.c.-nurd haalt het daar zo uit, print het en zo heb je heel veel recepten i.p.v. 1. Ook zijn de meeste verbindingen bij mensen thuis verre van veilig. Ook handig...rij een rondje langs huizen waarvan je weet dat ze grote kans hebben op recepten (b.v. aanleunwoningen/aangepaste flats) en log in en hoppa....
Heb je ze meteen online...kan je ze een beetje aanpassen (naam b.v.) en klaar is kees.
groeten albana

Kees Jansen

Kees Jansen

22-08-2013 om 10:11

Rechtbanken

en dus ook iedereen die met rechtbanken te maken heeft

Evanlyn

Evanlyn

29-08-2013 om 14:51

Beveiligde verbinding

Recepten mailen gebeurt niet zomaar vanaf een of ander hotmail adres, dat gaat vanaf de praktijk via een beveiligde verbinfing.

Een elektronische handtekening heeft in de branche waar ik werk echt niemand, het zijn digibeten en zoiets is lastig in te stellen en te gebruiken. Dus snail mail blijft belagrijk en fax ook.

Telex

Volgens mij is KPN een jaar of vijf geleden gestopt met telexen.
Ik heb vroeger toen in in de scheepvaart werkte heel wat afgetelext. Ik kon de ponsband op een gegeven moment lezen zonder te printen.

Suze

Suze

30-09-2013 om 09:54

Ja, heel soms

Niet alles gelezen, maar ik gebruik de fax nog heel soms. Misschien is er trouwens nog maar 1 fax of zo in het hele bedrijf (groot), waar we er vroeger op elke afdeling 1 hadden.

recente ervaring

Dat er in de juristerij veel wordt gefaxt bleek ook onlangs weer. De fax van de afdeling Bezwaar en Beroep van de plaatselijke sociale dienst had het begeven, en de leiding was aanvankelijk - zo vernam ik - niet van plan een nieuwe aan te schaffen. Het regende klachten (ook gestimuleerd door de medewerkers van de afdeling die vreselijk onthand waren) en na een paar dagen ging het management kennelijk door de knieƫn en regelde vervanging.

Groeten,

Temet

Muriel

Muriel

02-12-2013 om 21:20

Temet (off topic)

Je kunt de afwezigheidsassistent ook voor 1 dag aanzetten hoor!

Groetjes,
Muriel

amk

amk

03-12-2013 om 11:01

omgezet

hier hebben we wel een faxnr, maar daar staat een pc aan die het digitaliseerd en dan doormailt naar een gemeenschappeljke mailbox.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.