Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

erfenis

erfenis

08-01-2010 om 17:10

Wie heeft er een beetje verstand van erfeniszaken

hoi allemaal,

ik zal de situatie even zeggen:
mijn exman is vijf jaar geleden overleden op zijn 41ste
hij heeft twee kinderen,die bij mij wonen
zijn vader is drie weken voor hem overleden
klopt het dat het kindsdeel van zijn vader doorgaat naar mijn kinderen?dus zijn kinderen..
de vriendin van mijn ex heeft vruchtgebruik maar ze hadden zelf niets van geld,zijn ouders wel..
de notaris is niet meewerkend..ik bel elke maand naar hem op...al vijf jaar...dan is er weer een ander die weer alles moet doorlezen,echt antwoord krijg ik niet
nu werd mijn zoon 18 jaar..ik heb hem gebeld,de notaris dus en hij vertelde dat ik maar even langs moest komen,ik kon dan tekenen dat mijn kinderen een bepaald bedrag kregen..dit vond ik een rare gang van zaken en mensen om me heen zeiden dat het dan een afkoopsom moest zijn..
tot nu toe krijg ik geen gehoor bij deze notaris..hij praat wel maar zegt niets zeg maar
de ouders van mijn overleden ex willen niet dat ik weet hoeveel geld er is..ze hebben een koopwoning die al afbetaald is..en er is veel geld wat niet op een bank staat
ik weet niet of ik heel duidelijk ben maar is er iemand die hier meer verstand van heb dan ik,
naar een notaris gaan is niet te betalen voor mij..ik ben wel naar de wetswinkel geweest maar die vertelde mij dat ik er mee naar een notaris moest gaan..

wat kan ik nu het beste doen,of wat kan zijn kind het beste doen..
hij is 18..ik heb een uitkering..

hoor het graag,ook als iemand meer info wil..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

09-01-2010 om 16:19

Klein beetje...

als er geen testamenten zijn, had je ex recht op een kindsdeel En jouw kinderen ook weer op een kindsdeel.

Vaak zie je dat er bij situaties met meer geld in het spel wel testamenten zijn... Het kan goed zijn dat je ex-schoonouders alles op de langstlevende hebben staan (gebeurt meestal). Dan is er dus wel vastgelegd wat het vermogen was op moment van overlijden van schoonpa maar komt de erfenis pas vrij als schoonma ook overlijdt.
Ik denk dat je kinderen ook dan pas aanspraak kunnen op hun erfdeel. En dan kan het ook nog zijn dat je ex iets heeft geregeld met zijn vriendin. Dat zij dus ook eenkinddeel krijgt of zo.

Hoe en wat precies en wat een goed plan van aanpak is, kun je ook navragen bij de notaristelfoon. Is wel een 0900-nummer maar allicht goedkoper dan een gesprek bij notaris.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.