Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ervaring genoeg

ervaring genoeg

21-10-2009 om 14:55

Wie heeft weleens een ervaringscertificaat laten maken?

en heb je er ook iets aan gehad? Ik zit er over te denken omdat mijn diploma's en ervaring te ver uiteen lopen. Ik kan mijn werk en denk niveau niet aan de hand van diploma's aantonen. Maar zo'n certificaat is niet goedkoop, tussen de 500 en 1500 euro, al is het wel weer aftrekbaar. Kan nog wel vragen of het via mijn werkgever kan....maar goed, wie kan me meer vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

23-10-2009 om 14:17

Voor een opleiding

Bij ons op het werk kun je, indien je niet beschikt over een MBO-2/3 diploma, een EVC-certificaat (Erkening Verworven Competenties) laten opmaken op kosten van de werkgever. Met dat certificaat kun je vrijstellingen krijgen als je een MBO-opleiding wilt gaan volgen. Ik weet niet of dat hetzelfde is als het certificaat waar jij op doelt. Uit de reacties die ik tot nu toe heb gehoord op mijn werk, wordt er niet heel ruimhartig omgegaan met toekennen van de kwalificatie MBO-niveau (of hoger) qua werkzaamheden. Daar bij kan ook meespelen dat mijn werkgever wellicht bang is dat mensen een hogere inschaling gaan bedingen als blijkt dat ze voor meer dan 50% werkzaamheden op een hoger niveau verrichten.

ervaring genoeg

ervaring genoeg

09-11-2009 om 22:45

Meer info

ben ook eens in onze eigen voorzieningen gaan snuffelen en er is bij ons ook een mogelijkheid. Het schijnt wel een pittig proces te zijn, dus ik ga me er eens in verdiepen. Het zou voor mij misschien kunnen helpen een opleiding te doen in minder tijd dan normaal, als dat lukt. En dat diploma kan ik dan weer gebruiken om een betere baan te zoeken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.