Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bestolen

Bestolen

07-12-2009 om 19:35

Wie kent verzekeringsvoorwaarden?

Bij ons uit de schuur zijn spullen gestolen. Dit moet overdag zijn gebeurt. de schuur was dus gewoon open, zoon had zijn fiets er uitgehaald en niet weer op slot gedaan.
Dat doen we normaal ook bijna nooit want we wonen in een gebied waar je nog gewoon je deur op kan laten (tot nu toe dan...)
We hebben de verzekering gebeld en moeten aangifte doen. Nu zitten we er een beetje mee of het wel geaccepteerd gaat worden dat de deur open was.
Het is best een groot bedrag aan spullen en ik hou niet verzekering oplichten maar wil er ook niet bij inschieten.
We zitten bij de Aegon en hebben geen voorwaarden in huis en ook op internet is het bijna niet te vinden. Wie weet meer?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

07-12-2009 om 22:00

Vorig jaar

ingebroken snachts, terwijl deur open was, maar wel alles vergoed gekregen, politie was geweest en het was duidelijk dat ze over de poort waren geklommen.

Petr@

Petr@

07-12-2009 om 22:16

Ook bestolen

Wij hadden twee raampjes open laten staan waardoor de dieven naar binnen zijn gekomen. Daarvoor moesten ze wel een paar schroefjes verwijderen om echt naar binnen te komen, maar ik kneep hem wel, want ja, wij hadden wél die raampjes open laten staan.
En bij ons was het ook een flink bedrag: twee auto's, een laptop en een portemonnee. Maar de verzekering heeft gelukkig wel uitgekeerd. Maar we zijn er toch nog flink bij ingeschoten, dat is het altijd het kloterigste bij inbraak.
Over het oplichten van de verzekering: bij ons kwam de verzekeringsman langs met een fototoestel om van de situatie een foto te maken dus dan zul je zelf al de boel moeten forceren (en of dat nou zo'n goed idee is?)

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2009 om 22:55

Eeeeeeeh

Ik vind het ontzettend sneu en lullig, maar het is wel gewoon je eigen schuld. Als jij onterecht claimt, gaat mijn premie omhoog. Vind ik niet zo fijn.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

08-12-2009 om 09:53

Raden

"We zitten bij de Aegon en hebben geen voorwaarden in huis en ook op internet is het bijna niet te vinden. Wie weet meer?"
Aegon. Wij kunnen wel gaan raden, maar dat is zinloos. Alleen de documenten van Aegon vertellen je hoe het echt is.
Meestal is insluiping niet verzekerd (inbraak wel), maar soms is insluiping ook verzekerd. Lees dus de voorwaarden.

Site

De polisvoorwaarden staan gewoon op de site hoor. Is een pdf bestand wat je kunt downloaden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.