Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wie post hier vanop het werk?

En is dat met instemming van de werkgever? Gewoon een vraag.

Dees

Dees

09-02-2018 om 18:54

Ik! In mijn pauzes.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-02-2018 om 18:57

Zelden

Wel als ik thuis werk, maar dat mag gewoon. Zelden vanaf kantoor omdat ik het dan veel te druk heb. Het zou op zich wel mogen.

Kaori

Kaori

09-02-2018 om 19:28

Ook

In mijn pauzes en ja dat mag.
Flexibiliteit werkt 2 kanten op. Als ik op mijn vrije dagen wel eens moet werken kan ik ook op het werk wel eens iets voor mijzelf doen.

Lou

Lou

09-02-2018 om 19:34

Maar ik ben mijn eigen werkgever.

Tine Winkel

Tine Winkel

09-02-2018 om 19:53

zoals kaori

mijn werktijden zijn zeer flexibel en mag ik zelf indelen. Op dagen dat ik me iets teveel door jullie met zn allen heb laten afleiden, werk ik gewoon wat langer door, ter compensatie.

Nooit

Wel heel soms in de pauze. Ze zijn op mijn werk not amused als je met je telefoon bezig bent of als de app te veel piept. Is prima, ik word vaak erg in beslag genomen door wat er hier geschreven wordt en probeer mijn reacties zorgvuldig en foutloos te formuleren en dat doe ik toch liever alleen thuis in alle rust, bij voorkeur ook als kinderen op bed liggen.

Sukke

Sukke

09-02-2018 om 21:42

nee

Nee, het mag wel in de pauze, maar dan zou ik niet verder komen dan * niet reageren maar alleen lezen of * een oneliner uit mijn mouw schudden. En zolang is mijn pauze niet, als ik die al heb en het is ook niet collegiaal naar ons kleine team.
In mijn pauze kijk ik wel even mijn what's app na. En als ik weet dat er thuis iets scheelt dan leg ik mijn werkgever tevoren uit dat het kan zijn dat ik even moet bellen/een app sturen, zoals vorige week toen mijn moeder ineens 112 nodig had, maar het niet in haar opkwam die te bellen, maar wel mijn naam kon vinden (werk in "het medische").
Maar dat duurt niet lang, gaat in overleg met mijn baas en zal niet ten koste gaan van mijn werk. Dat moet ook niet, dan worden er fouten gemaakt. Maar ik kom als eerste, ga als laatste en dan moet zoiets een keer kunnen.

Nee nooit

Op de groep zie ik me al staan,hahaen in de pauze zitten we met een paar man in de koffiekamer. Bovendien vind ik op mn telefoon t helemaal niet fijn lezen en scrollen. T enige wat ik in mn pauze doe is even mn whatts app bekijken en das een paar minuten omdat we op verschillende locaties werken is dat meteen handig. Er moet nml nogal eens iets meegenomen worden. Dus dan speel ik van Gent en Loos haha

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-02-2018 om 23:37

Geen tijd voor

Maar in principe zou dat best mogen. Eigen verantwoordelijkheid enzo .....

@Emma

@Emma

10-02-2018 om 07:21

Soms

Maar dan met mijn eigen telefoon of ipad. Nooit op de computer van werk. Daarop ook nooit Facebook, privémail of youtube overigens. Veel te privacygevoelig met cookies enzo. Het mag wel. Meerdere mensen zitten wel eens andere dingen te doen.

Mams

Mams

10-02-2018 om 12:04

Nooit

Echt nooit gedaan. Zou op zich wel kunnen en mogen, maar kies er liever voor om bezig te zijn met m’n werk zodat ik aan het eind van de dag bijtijds naar huis kan...

Lente

Lente

10-02-2018 om 12:21

Ja hoor, geregeld

Net zoals ik net wat voor mijn werk heb gedaan op mijn vrije zaterdag.

Yaron

Yaron

10-02-2018 om 23:05

Lezen wel

Posten niet, of het wel of niet mag weet ik niet, maar af en toe moet ik even met iets anders bezig zijn dan met mijn werk. Vergt veel concentratie achter het beeldscherm, posten doe ik niet, omdat ik maar een paar minuten nodig heb om mij te ontspannen voor ik verder ga met mijn werk.

Yvan

Yvan

11-02-2018 om 18:18 Topicstarter

Is daar

in NL een wettelijke regeling voor?

Lente

Lente

11-02-2018 om 22:30

Voor zover ik weet is daar geen regeling voor

Maar als die er wel is, dan ken ik die niet.
Mijn werkgever geeft mij veel vrijheid en krijgt daar veel voor terug.
Als er een regel komt voor internetgebruik tijdens het werk, dan zoek ik heel snel ander werk.

Kaori

Kaori

12-02-2018 om 09:29

geen relgeling

Er is geen wettelijke regeling voor, soms staat er wel iets in de cao over prive gebruik van middelen. Dat is bij ons het geval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.