Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

bibi63

bibi63

20-09-2010 om 20:25

Wie weet wat de rechten van een huurder zijn?

Hoi,
Onze schoonouders wonen al minstens 50 jaar in hetzelfde huurhuis (benedenwoning). Onlangs kregen ze de afrekening van het waterbedrijf en moesten 1.000 euro! bijbetalen. Wat bleek: er was onder de grond (in de kruipruimte) een lek in de waterleiding. De waterleiding bestaat nog uit lood. Uiteraard moet het verhuurbedrijf de waterleiding laten repareren. Dat gaan ze ook doen. Maar kunnen mijn schoonouders ook een claim indienen voor de kosten die zij gemaakt hebben (de 1.000 euro bijbetalen aan het waterbedrijf). In mijn ogen is het achterstallig onderhoud met alle gevolgen van dien. Hadden de loden pijpen niet allang verplicht vervangen moeten worden? Maar hebben ze hier recht op? En hoe pakken ze dat aan?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr. Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Brief en juridisch loket of huurteam

Ik weet het niet, ik zit niet zo goed in die materie, maar ik vind je gedachte heel logisch. Ik ben trouwens een tikje verbaasd dat dat kennelijk nog mag, loden leidingen, maar dat terzijde.

hoe dan ook, ik zou gewoon een brief schrijven aan de verhuurder en zeggen dat er naar jouw (schoonouders) mening sprake is van een gebrek dat voor rekening van de verhuurder komt en dat de daardoor veroorzaakte schade ook voor zijn rekening komt. En als een positieve reactie daarop uitblijft zou ik naar het juridisch loket gaan voor verder advies, tenzij schoonouders een rechtsbijstandsverzekering hebben, dan zou ik die aanspreken, of als er in de stad een huurteam is, dan zou ik daarheen gaan.
Liever een huurteam dan het juridisch loket trouwens, mocht die keuze er zijn.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.