Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zeer goedkope zorgverzekering [gratis]

Wij zijn van zorgverzekeraar gewisseld. Om e.a. af te ronden heb ik online e.a. ingevuld (na verschillende tel. contacten en vragen). Best veel, en het bedrag stond iedere keer onderaan de pagina. Namelijk €0,-.
Dat vond ik al raar, dus nogmaals gebeld. Nee dat was normaal, het bedrag kreeg ik pas te zien als alles afgerond was, maar ik was al behoorlijk ver en had ook gewoon geen zin om weer opnieuw te beginnen. Offerte gekregen....wederom €0,- erop. Nogmaal gebeld, want je krijgt dan met die offerte een nummer en daarmee bevestig je het. Nee, pas na de bevestiging zou ik het bedrag zien (ik weet het bedrag wél hoor...) Dus bevestigd en ja hoor. Vanmorgen de bevestiging in mijn mailbox, dat wij hoera bij hen verzekerd zijn met die en die polissen en die en die zorgverzekeringen en dat kost ons € 0,- !!!!! Inclusief onze polisnummers en naam en toenaam.
Nou is man blij.
Maar ik voorzie alleen maar problemen.
Heb dus nogmaals gebeld. En nu konden ze me niet geloven! Met man op de achtergrond die gebaarde van láát toch zitten dus er maar mee opgehouden.
En nu?
Maar afwachten wat ze van mijn rekening schrijven? En dan moet ik het straks in 1 keer betalen zeker van maanden lang? En is die verzekering wel geldig dan?
Kortom mij zit het helemaal niet lekker.
Maar om nogmaals te bellen en weer niet gelooft te worden lijkt me ook overdreven.
p.s. het is een heel gerenomeerde zorgverzekeraar.
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Irritant

Stel dat je het bedrag echt niet zou weten dan wacht je wellicht nog een onaangename verrassing. Jij hebt het helemaal uitgezocht, maar dat doet niet iedereen.

Ik zou het even afwachten, je hebt een bevestiging van ze dat je verzekerd bent. Dat geld komen ze echt bij je incasseren, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken ) En als daar iets verkeerd in loop, gewoon al je spulletjes bewaren en wat je hebt uitgezocht, kun je later nog eea aantonen. En ja, als ze niet incasseren en ze ontdekken hun fout na een paar maanden dan zul je dat naderhand allemaal moeten betalen. Maar dat moet niet uitmaken, als jij vanaf dag 1 hier rekening mee houdt is er niets aan de hand.

Maar irritant is het wel, er gaat daar iets fout. De bedragen zouden gewoon loud en clear op je papieren moeten staan.

Als je éénmaal betaald hebt

dan zit je eraan vast. Met betalen van de premie ga je akkoord met de verzekering. Je hebt nog 14 dagen herroepingsrecht nu. Dit betekent dat je binnen 14 dagen nadat je de polis hebt gekregen alsnog de verzekering kunt stop zetten.

Welke verzekeraar is het als ik vragen mag?

Ik werk bij een zorgverzekeraar (niet deze dat is me wel duidelijk) maar ik vind dit een erg rare gang van zaken.

Het staat ook volledig haaks op het solidariteitsbeginsel. Dat bepaald dat we met zijn alle in Nederland verzekerd zijn en dus allemaal een beetje van deze (hele hoge) kosten dragen.

Verduidelijking

Sorry je schreef dat je 0 euro moet betalen. Maar wat als blijkt dat je meer moet betalen dan zit je straks vast aan een premie van bijvoorbeeld 250 euro per persoon per maand.

Vic

Vic

23-12-2011 om 15:37

Dat belooft wat

Ik zou er denk ik helemaal vanaf zien. Als ze het binnenhalen van klanten al niet foutloos kunnen doen, gaat dat natuurlijk zeker fout straks met declaraties e.d.
Mijn huidige verzekeraar maakte er in het begin ook een potje van, maar ik wilde geen ander want het is collectief dus de goedkoopste optie. Ik stond op de polis steevast als meneer vermeld, dus ik weer mailen en dan kreeg ik weer een foute polis. Toen ik vervolgens een spiraaltje wilde declareren werden die ukkels ineens wakker, want dat kan natuurlijk niet als meneer. Idioten

albana

albana

25-12-2011 om 10:33 Topicstarter

Nog niks betaald

Ik heb nog niks betaald Dat gaat w.s. volgende maand gebeuren. Ik zal ervoor waken om in de gaten te houden hoeveel dat is.
Het gaat om izz collectief.
Nog steeds niets gehoord na die bevestiging van 0 euro dus.
groeten albana

Albana:

Zou het kunnen dat premie-inning via salaris gaat?
Maakt overigens geen verschil hoor, je moet een papiertje krijgen met daarop een bedrag.

albana

albana

26-12-2011 om 10:18 Topicstarter

Nee volgens mij niet

Dat kan bij izz, maar op een gegeven moment kwam de vraag over hoe te betalen.......acceptgiro, automatische incasso of inhouden op salaris. Daar heb ik acceptgiro ingevuld....
Overigens heb ik ondertussen een collega gesproken die ook pas overgestapt is en die kreeg wél het bedrag te zien en ook in de bevestiging.......
Na de kerst nog maar 's bellen...denk ik.
groeten albana

ilsepilse

ilsepilse

29-12-2011 om 13:51

Bij iza collectief

gaat het ook van mijn salaris af...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.