Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mabel Pines

Mabel Pines

31-08-2019 om 14:54

Zo dom (dure concertkaarten gekocht)

Ik wilde concertkaarten kopen voor mijn zoon. Concert is in februari, zoon is bijna jarig. Dus ik dacht, laat ik dat even snel doen. Koop ik ze gewoon bij de eerste de beste aanbieder. Terwijl ik anders altijd enorm oplet en prijzen vergelijk enzo. Terwijl we enorm zuinig moeten zijn ivm mogelijk verminderd inkomen vanaf oktober... Koop ik nu doodleuk 2 kaarten van 79 euro het stuk. Terwijl ik ze ook van 57 had kunnen kopen bij een andere aanbieder. Wat eigenlijk al duur genoeg is.
Jemig. Ik wéét dat het zo is en toch trap ik erin. Niks meer aan te doen, eigen schuld, dikke bult. Of heeft iemand hier nog een tip of oplossing? Heb ik nog ergens recht op? Vast niet.
Pffff. Ik kan er wel om huilen, maar dat helpt ook niet echt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-08-2019 om 15:22

Balen

Ik weet niet of je er onderuit kan, maar gelukkig is het leed te overzien. Mijn laatste oeps-foutje was 65 euro. Die dingen gebeuren helaas.

Doorverkopen?

Misschien kun je ze doorverkopen?

Mabel Pines

Mabel Pines

31-08-2019 om 16:07

Knurf

Daar dacht ik ook even aan Maar ik heb de echte kaartjes nog niet. Krijg ze 'uiterlijk 10 dagen voor de aanvang van het concert' toegestuurd. Dat zit me eigenlijk nog het meest dwars. Meer betalen en het dan ook nog niet eens echt hebben. Staat allemaal uitgelegd in de algemene voorwaarden. Die ik natuurlijk niet gelezen heb.

Bovendien moet ik dan alsnog andere kaartjes kopen via Ticketmaster. Beetje veel gedoe en een risico op nog meer verlies.

Mabel Pines

Mabel Pines

31-08-2019 om 16:08

Phryne

Bedankt. Ik voel me opeens 25 euro rijker. Hahaha.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-08-2019 om 16:15

Plus kaartjes

25 euro en tickets Mijn foutje was een parkeerbon. Ik had notabene voor 5 uur betaald en was toen de tijd vergeten. Zo lullig, 20 minuten te laat.

Herroepingsrecht?

Bij de meeste online aankopen mag je toch binnen 14 dagen of zo gebruik maken van herroepingsrecht? Als het concert nog niet uitverkocht is kan je daarna alsnog de voordeliger kaarten kopen.

skik

Zus

Zus

31-08-2019 om 17:28

geen herroepingsrecht

Voor online aankopen geldt herroepingsrecht, maar helaas niet voor vermaakdingen, waaronder concerten ook vallen. Heb helaas hetzelfde een keer bij de hand gehad, althans, mijn dochter onder mijn supervisie. Ging om veel geld, maar helaas, niet terug te draaien. Daarna nog sneuer, want bleek ze helemaal niet te kunnen op die dag

bicyclette

bicyclette

31-08-2019 om 17:55

positieve gevoel

Je hebt de kaartjes gekocht, je had er geld voor - en had het er op dat moment voor over. Je was blij dat je je zoon een mooi kado ging geven.

Als je die andere website niet had gezien, was er niets aan de hand geweest. Dan had je niet geweten dat de kaartjes elders goedkoper waren, en was je (en je zoon!) gewoon nog steeds blij geweest met de aankoop en het vooruitzicht van een leuk concert. Probeer dat positieve gevoel weer terug te vinden!

44€.

Ja mee eens, terug naar je blije, positieve gevoel. Je hebt 44€ teveel uitgegeven, even balen hoort erbij en dan weer je gaan verheugen op het leuke vooruitzicht voor je zoon.
Een beetje te vergelijken met de aankoop van die dure winterjas die 2 weken later flink is afgeprijsd

Mabel Pines

Mabel Pines

01-09-2019 om 10:50

Het positieve gevoel

Dat krijg ik meestal pas als ik het aangeschafte product heb ontvangen.
Daar ging het voor mij al mis. Normaal (bij Ticketmaster) krijg je direct het e-ticket in je mailbox. En nu niet. Daar baal ik dus het meeste van. Meer betaald voor minder.
Om de vergelijking aan te houden: Alsof je die dure jas hebt besteld en je moet wachten op de levering, terwijl hij op hetzelfde moment voor minder in de winkel hangt. En je dat eigenlijk ook wist, maar gewoon door een moment van onoplettendheid even over het hoofd hebt gezien.

Gelukkig weet ik dat zoon hier verschrikkelijk blij mee gaat zijn. En ik spaar ook wel eens 44 euro uit door slimmigheid en oplettendheid dus nou ja... Het gaat alweer. Bedankt voor jullie reacties.

Mabel,

Ik herken het. Heb een keer auto theorie examen voor een kind geboekt op een site waarvan ik zou zweren dat het de CBR site was. Kom ik er daarna achter dat t zo’n commerciële club was die een aantal time slots kocht bij t CBR om die dan via een sprekend-het-CBR-site tegen hogere prijzen door te verkopen.

Ik kwam daar 10 minuten na aankoop achter. 15 euro teveel betaald, en ook nog eens een datum die weken later was dan dat t bij het CBR mogelijk was geweest.
ik voelde me zo onvoorstelbaar ‘genaaid’....heb ( durf t bijna niet op te biechten ) gewoon onmiddellijk alsnog bij CBR geboekt. Nog meer geld verspild natuurlijk, maar toen kon ik het soort van loslaten. Ik had denk ik anders t/m de datum van dat theorie examen aan toe me er over lopen opwinden. Heb wel een klacht en vraag om restitutie ingediend bij die bagger site. Nooit meer wat van gehoord, en ook bij radar of zo gelezen dag er meer van dit soort semi oplichters bestaan. Nou ja. Ook leermomentje van 40-50 euro. Gebeurt me nooit weer.

Moraal: je bent niet alleen.

Ingrid

Mabel Pines

Het is niet dom. Het is een vieze truc van de verkopers. Ik zou willen dat google er aan zou meewerken dat de officiele verkopers altijd als eerste getoond worden. Ik ken zoveel mensen die hier in trappen. Laatste keer mijn vorige buurman van 84 jaar die op die manier veel te dure kaarten voor een musical had gekocht.
De ergste uitwassen lijken wel op hun hoede te moeten zijn
https://www.entertainmentbusiness.nl/live/secondary-ticketverkoper-viagogo-mag-niet-meer-adverteren-op-google/

Ja, balen.

"Alsof je die dure jas hebt besteld en je moet wachten op de levering, terwijl hij op hetzelfde moment voor minder in de winkel hangt. En je dat eigenlijk ook wist, maar gewoon door een moment van onoplettendheid even over het hoofd hebt gezien."

O zeker, ik zou balen als een stekker.

Ja!

'Ik zou willen dat google er aan zou meewerken dat de officiele verkopers altijd als eerste getoond worden. '

Ja, dat lijkt me een goed idee. Ik denk dat veel mensen daarmee geholpen zouden zijn. En dan die doorverkoop-sites pas actief zoeken als de gewone kaarten uitverkocht zijn.

Muse

Muse

01-09-2019 om 23:50

malafide?

Het zijn toch malafide verkopers die kaartje opkopen en duurder doorverkopen?
Ik zou er niet gerust op zijn. Ik hoop voor je dat het goedkomt.
Volgende keer gewoon via de officiële kanalen kopen!

Nee hoor

'Het zijn toch malafide verkopers die kaartje opkopen en duurder doorverkopen?'

Topticketshop verkoopt kaarten van mensen die niet blijken te kunnen (bijvoorbeeld). Gewoon legaal.

Mabel Pines

Mabel Pines

02-09-2019 om 07:38

Muse

Nee niet malafide. Dan zou ik de politie er wel bijhalen. Wil trouwens niet zeggen dat ik er 100% gerust op ben. Daarvoor moet ik toch echt het ticket in mijn handen hebben.

"Volgende keer gewoon via de officiële kanalen kopen!"
Aaaah ok! Bedankt voor de tip joh!

Mabel Pines

Mabel Pines

02-09-2019 om 07:45

Alkes

Bedankt. Voelt toch dom, maar je hebt gelijk. Het was de hoogste in Google en ik was niet alert. En hup, daar ging ik. Het zou geweldig zijn als Google het beleid zou aanpassen, voor mensen die wat minder wakker zijn.

Mabel Pines

Mabel Pines

02-09-2019 om 07:51

Ingrid

Nee ik ben niet alleen. De reviewpagina van Topticketshop staat vol met vergelijkbare ervaringen. Maar ook mensen die heel tevreden waren, (en een enkeling met een verkeerd kaartje...Aiiiieeeks!!!).

Als ik er de middelen voor zou hebben, zou ik precies doen wat jij met dat examen hebt gedaan. Meteen een goed kaartje kopen. (En dan zie ik nog wel of ik hier vanaf kom). Gewoon om van het gevoel af te zijn. Als ik deze maand een geldprijs win, is dat het eerste wat ik ga doen. Hahaha!

Muse

Ze zijn niet malafide (althans de meesten niet). Het zijn wel ratten die de verkoop van kaarten voor concerten/musicals/ ed verpesten. Ze charteren mensen die zoveel mogelijk kaarten opkopen bij start kaartverkoop en vervolgens brengen zij die kaarten tegen een veel hoger bedrag op de markt.
(ja, ja dat kun je ook vraag en aanbod noemen. Het moge duidelijk zijn dat ik daar anders over denk).
Echt zo fijn dat er steeds vaker artiesten zijn die hier ook van balen. Zij eisen van de concertzaal dat er alleen tickets op naam verkocht worden. Dat is onder andere geval bij komend concert van Lana del Rey. Zij wordt daar zelf financieel niet beter van, maar ze wil graag dat haar fans niet meer hoeven te betalen voor een kaartje dan de officiële prijs.

Tango

Tango

12-09-2019 om 16:15

Herkenbaar....

Zo boekte ik een driedaagse reis Londen vanuit een folder bij een supermarkt met de letter L. Best goedkoop, totdat ik de vliegtijden hoorde. Vrijdagochtend vroeg heen en zondagochtend vroeg weer terug. Tja, dat noem ik dan geen driedaagse reis. Ik bellen met de organisatie, waar me verteld werd dat dit normaal was bij hen. Maar dat ik wel zelf tickets kon boeken voor de terugreis. Uiteindelijk heb ik dat dus ook maar gedaan, want we (dochter en ik) zagen het helemaal niet zitten om om 4.00 u. 's morgens uit het hotel te moeten vertrekken richting vliegveld. Reis dus ruim 100 euro duurder dan gepland.
En nu is het ook nog wachten op de tickets voor de Harry Potter Studio's, want dat zat ook nog bij de reis, maar heb ik dus nog niet ontvangen. Hopelijk komt dat dus wel.

Beertje37

Beertje37

12-09-2019 om 17:33

Hotel

Ik heb wel eens via een onofficiële hotel website geboekt die exact was nagemaakt, maar dus wel veel duurder was dan de officiële website.
Ik heb toen bezwaar gemaakt wegens oplichting omdat ik lastig door kon hebben dat het niet de juiste website was. Na mijn klacht niets gehoord, maar toen mijn geld terug gekregen van de credit card maatschappij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.