Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Marjoleine64

Marjoleine64

27-03-2016 om 12:10

Zoon (18) aangevallen vannacht - aangifte doen?

Gisteravond was oudste (18) bij vrienden, een lange avond met best wel het nodige aan bier. Hij moest nog ruim een uur naar huis fietsen, alleen. Dat gebeurt wel vaker, al was dit wel de eerste keer dat het zo laat was geworden (half 5 vertrokken). Halverwege, in één van de tussenliggende dorpen, is hij tegengehouden door een man die naar zijn zeggen nogal agressief en waarschijnlijk onder invloed van drugs was. Zoon heeft wat op hem ingepraat, maar wilde graag naar huis (het regende flink, hij was al doorweekt). Toen zoon zijn fiets weer pakte en aanstalten maakte om op te stappen heeft die man 2 keer flink uitgehaald, één flinke klap tegen zijn rechter oor, en een nog hardere tegen zijn linker oog. Gelukkig kwam er toen een auto langs met 2 jonge mannen, en is die ander gevlucht. Die 2 uit de auto hebben nog gecontroleerd of zoon alleen verder kon, en zoon was rond kwart voor 6 thuis en is zijn bed in gerold. Om kwart voor 11 vanmorgen heb ik hem wakker gemaakt, en het verhaal te horen gekregen. Resultaat van één en ander is een flink blauw oog (zal nog wel erger worden), met een snee in zijn bovenste ooglid en ook in zijn ooghoek. Wij vinden eigenlijk dat hij aangifte zou moeten doen, maar hij vindt dat te veel moeite voor iets wat hem niks gaat opleveren. Wat vinden jullie? Ik begrijp hem wel, maar als iedereen zo denkt dan blijven de kwaden vrijuit gaan. Hoe gaat aangifte doen van zoiets in zijn werk?

Nog een vraag: zouden jullie met zoiets, nu nog (>6 uur later), naar de HAP gaan? Ik twijfel, en ga zo toch even bellen. Vooral die ooghoek zit mij niet lekker, hoewel ik ook niet zie hoe ze daar iets aan zouden kunnen doen.

Nimbo

Nimbo

27-03-2016 om 12:16

ja,

Ik vind dat je inderdaad er goed aan doet om even met hem naar de HAP te gaan als je twijfelt. Zeker in het gezicht en zo bij die ogen moet je geen risicoś nemen!

Ook wat betreft de aangifte vind ik dat je gelijk hebt. Als hij het perse niet wil dan kun je het niet doen, maar als het lukt om hem over te halen dan denk ik dat hij er uiteindelijk zelf ook een beter gevoel aan over houdt. Niet geschoten, altijd mis!
Daarnaast: het kan wel zo zijn dat deze man meerdere delicten heeft gepleegd en dan is het alleen maar goed als de polititie zoveel mogelijk informatie heeft.

Nare ervaring trouwens voor je zoon, na een gezellige avond. Gelukkig heeft hij een lieve moeder!

Nimbo

Nimbo

27-03-2016 om 12:21

en trouwens

daarom zie ik niet wat ze eraan kunnen doen...

Maar daarom zijn zij ook professionals, om te bedenken wat jij niet kan bedenken!

Voorbijganger

Voorbijganger

27-03-2016 om 12:30

Voorbijgangers

Wat goed van die voorbijgangers!
Ik zou je zoon inderdaad voorleggen dat je niet weet wat deze meneer nog meer gedaan heeft en dat het alleen al daarom belangrijk is dat hij aangifte doet. Misschien pakken ze hem niet, je zoon heeft daar inderdaad een punt. Maar als tegenargument zou ik aanvoeren dat misdaadbestrijding begint met het officieel registreren van incidenten (aangifte dus). Er wordt genoeg gepraat in de wereld over dingen die officieel niet bestaan of nauwelijks geregistreerd worden. Dat vind ik veel erger.

En ook even naar de huisartsenpost. Iets in je gezicht is niet fijn.

Goudvis

Goudvis

27-03-2016 om 12:46

Aangifte, natuurlijk. Dit is zware mishandeling. En bel de HAP.
Wil je zoon dat de dader zoiets nogmaals doet, nee toch? Misschien krijgen ze die vent met hulp van de getuigen toch te pakken.

Goudvis

Goudvis

27-03-2016 om 12:46

foto's

En maak foto's van de verwondingen.

Marjoleine64

Marjoleine64

27-03-2016 om 13:34

Update

Dank allemaal voor de reacties.

@Goudvis: we hebben zeker fotoos gemaakt, zoon had dat zelf ook al vannacht gedaan, zowel voor als na de eerste 'schoonmaak'. Het ziet er nu al een stuk minder ernstig uit, maar nog steeds niet leuk.

We hebben gebeld met zowel HAP als politie.
De politie wilde aan de telefoon het hele verhaal van zoon zelf horen, en kwam tot de conclusie dat aangifte doen waarschijnlijk weinig op zou leveren, geen getuigen etc. Les voor de volgende keer, er waren dus wel getuigen, maar daar heeft zoon geen gegevens van. Maar er is nu wel melding van gemaakt, dus het staat in het systeem.
De HAP wilde ook van zoon zelf horen wat en hoe. Ook daar was de conclusie dat ze nu niet veel meer kunnen doen, zijn oog functioneert (hij ziet prima, kan alleen zijn lens aan die kant even niet in). De wondjes zijn al dichtgetrokken, sneetje op ooglid zit een mooi korstje op, sneetje in ooghoek zal wat lastiger genezen maar kunnen ze ook niks aan doen. Lijmen moet binnen 6 uur.

Hortensia

Hortensia

27-03-2016 om 13:42

getuigen

Ik zie op Facebook wel eens berichtjes langskomen als "in de nacht van zaterdag op zondag is er daar-en-daar om zo-laat dit-en-dat gebeurd, we weten dat er mensen getuige van zijn en zijn op zoek naar deze mensen."

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2016 om 20:18

Ja aangifte

Of het ooit mee zal helpen de daders te pakken, weet je niet, maar alle informatie is meegenomen.

Het is mijn dochter ook gebeurd. De afdruk van de zool van die vent stond op haar gezicht. De dader is voor zo ver wij weten nooit gepakt helaas.

Goudvis

Goudvis

05-04-2016 om 21:51

hoe is het nu met hem?

Is ie weer een beetje toonbaar en gaat hij gewoon nog op stap 's nachts?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.