Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

als je hart wint

Hoi allemaal,

ik ben Riamme en 28 jaar.
Altijd heb ik 3 kinderen gewild.
Nu heb ik twee gezonde meiden van 3,5 en 5.
In mijn hart wil ik nog steeds een derde, nu hebben we het financieel niet breed, maar moet dat geluk in de weg staan.
We zouden het redden en er is liefde genoeg, het zal hard werken worden dat is het waard.
Mijn man zou willen dat het voor de familie een ongelukje is.
Wat vinden jullie?

Groetjes,

Rianne

dc

dc

25-01-2014 om 13:28

kan niet meer zonder

Wij hebben er 3, ik kan me mijn leven zonder onze 3e niet voorstellen! Maar bij ons echt "gepland".

Als julle beiden willen en er genoeg geld is voor huisvesting, eten en kleding, dan zou ik er voor gaan!

het gaat

Om wat jullie willen een aankunnen, niet om wat je familie er van vindt. Dus dat zou ik vooral niet mee laten wegen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-01-2014 om 14:32

huh?

Hebben jullie naar die familie dan (financiele) verplichtingen? Ik kan me voorstellen dat als je schulden oid hebt een 3e kind niet heel handig is. Anders vraag ik me af wat een ander daar mee te maken heeft.
Een kind een ongelukje noemen terwijl dat niet zo is stuit mij tegen de borst.

bloemerietje

bloemerietje

25-01-2014 om 16:51 Topicstarter

zo zit het

Mijn man is zijn baan kwijt geweest door faillissement. Nu heeft hij wel weer gewoon werk en ziet het er niet naar uit dat hij dit weer kwijt gaat raken (de toekomst kan niemand voorspellen).

Zijn ouders hebben ons toen wel geholpen. Hij is bang dat als we het geen ongelukje laten zijn en we hebben ooit om wat voor reden dan ook hulp nodig hebben we dat niet krijgen.

Voor ons en naar het kind toe zal het echter altijd erg gewenst zijn.

Het zou een keuze zijn die somige mensen in onze familie niet zouden begrijpen.
Naar hen toe zien we dit als een leugentje om bestwil.

Dalarna

Dalarna

25-01-2014 om 16:57

nee

Je kunt niet naar je kind toe gaan zeggen dat het geen ongelukje is als de rest van de wereld wel 'weet' dat het een ongelukje is. Je kind zal je niet geloven.

Vraagje: willen jullie een derde of willen jullie een zoon?

Stenna

Stenna

25-01-2014 om 20:08

lekker

doen joh, en van genieten. Wees blij dat jij en je man het allebei graag willen en dat het kan, fysiek gezien (ik zou alles ervoor gegeven hebben meer dan 1 kind te kunnen krijgen, maar dat is een ander verhaal). En zeker geen smoesje ophangen naar de familie: als jullie er heel blij mee zijn zal de familie dat ook zijn (en anders kun je ze beter missen).

Niemand kan in de toekomst kijken

Geniet van je geluk wat je hebt met je man en gezin, je hoort het tegenwoordig zo vaak anders.
Geen leugentjes verzinnen.
Wij zitten ook wel eens krap, dan zegt mijn man, gelukkig is de sex gratis
Gewoon doen!

verrassing

beter een verrassing dan een ongelukje - dat vind ik zo'n rare en ongepaste term!!

Sja, je familie. Ze hebben jullie financieel geholpen toen het lastig was en zullen zich inderdaad verbazen dat je met de komst van kindje 3 een (financieel) risico neemt. Dat is zo. Maar erom liegen lijkt me niet wijs. Ze weten vast wel van jullie wens, toch?

Jessica O

Jessica O

26-01-2014 om 00:17

ongelukje?

Gelukje zul je bedoelen.
Klaar, wat heeft een ander te maken met jullie gezinsplanning?

ongelukje?

mijn 2 dochters zijn allebei ongepland gekomen maar zou ze nooit een "ongelukje" noemen.
als mensen ernaar vragen en dat gebeurt nog weleens omdat mijn oudste (inmiddels 13) geboren werd toen ik 19 was zeg ik dat ze een verassing was mijn 2de (nu 5) was ook een cadeautje <3

waar is je man bang voor? het is toch jullie leven! en als jullie het financieel wel zouden kunnen redden dan heeft de buiten wereld er toch weinig over te zeggen....gepland of niet...

in je grootouders tijd

hadden ze geen cent te makken en waren er grote families..

als je geen geld heb dan zou ik er niet aan beginnen! ik zou gewoon lekker genieten van de kinderen die je al heb..

wat als je een 3e krijgt dan is he kinderwagen te oud en wil je vast een nieuwe (als je de kinderenwagen nog zou hebben dan!)
is het een jongen dan heb je extra kosten qua kleding enz.

bij een meisje kan je evt nog wat kleren doorschuiven (is kosten besparend!) Echter is het dan te hopen dat je ze vandezelfde bouw heb.. anders passen ze het nog niet!.

als je al auto rijd kan er een 3e erdan bij? of moet je de auto vervangen om alles mee te vervoeren? bijv dagje uit kinderenwagen tassen enz ..

als je alles zou moeten vervangen bij een 3e dan zou ik er niet aan beginnen , mocht je nog wat spullen hebben ergens op zolder dan zou ik het gewoon doen.. echter als het een zoon is dan kan je niets doorschuiven dus zou je moeten bekijken of je die ook kan kleden!.
EN later als ze gaan leren kan je ze dan allemaal laten studeren??

succes

als je hart wint - laat je hart dan spreken!

Wat een aparte reactie over dat geld. ALs je wilt, is er een oplossing. Je schrijft, Rianne, dat jullie het niet breed hebben maar dat dat een kindje niet in de weg hoeft te staan.

Je beginposting heet "als je hart wint"
Laat je hart spreken!

Ga ervoor als je het wilt...!

En ik zou nooit "voor de familie" jullie mooie kindje een ongelukje noemen. Wat hebben zij er mee te maken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.