Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
mie

mie

11-06-2014 om 20:03

week te vroeg ongesteld

Normaal ben ik superregelmatig, nu echter opeens een week eerder. Laatste keer begon m'n menstruatie op 21 mei. Nu verwachtte ik heb op 18 juni. Op vrijdag de 30e ging het een beetje mis met het condoom. Ik ben 41. Wat denken jullie. Menstuatie is vrij licht, sinds vandaag eigenlijk. Zou dat een innestelling kunnen zijn?

Testen?

Bij twijfel zou ik even testen. Tenzij je het gewoon wilt afwachten. Ik heb geen idee over innesteling.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

13-06-2014 om 15:08

Geen zinnig woord over te zeggen in dit stadium

Het kan een innestelingsbloeding zijn, maar of dat echt zo is weet je natuurlijk pas achteraf. Het kan ook betekenen dat je overgangsverschijnselen krijgt: dat kan zich uiten in een onregelmatig menstruatiepatroon, waarbij vrouwen in het begin vaak sneller ongesteld zijn voordat het steeds langer wegblijft.
Hoe snel na een innesteling is er gemiddeld genomen zwangerschapshormoon detecteerbaar? Eerder testen lijkt mij niet zinvol.

Sterkte, ik weet niet of je het erg zou vinden als je idd in verwachting zou blijken te zijn (gezien het feit dat je in de rubriek 'kinderwens' post), maar ik hoop voor je dat er niets aan de hand is dat je niet wilt.

Aagje

Mijntje

Mijntje

13-06-2014 om 17:28

doorgezet?

Bij mij was de innestelingbloeding maar een heel klein beetje bloed. Ongesteld zijn is meer en meerdere dagen. Heeft de menstruatie nog doorgezet?
Op zich wordt geadviseerd bij tussentijdse bloedingen de huisarts te consulteren. Als een zwangerschap niet gewenst is, is het ook beter zo gauw mogelijk naar de huisarts te gaan.
Alleen condooms is niet echt aan te bevelen. Mij bevalt een koperspiraaltje heel goed (tot zover de voorlichting )

mie

mie

13-06-2014 om 23:38

koperspiraaltje

Het heeft niet echt doorgezet. Nog een paar dagen wat bruinige afscheiding en dat was het. Ik had juist 2 mnd geleden mijn koperspiraal na 8 jaar laten verwijderen omdat ik last had van tussentijdse bloedingen, bleek ontstoken te zijn. De boel moet nu even tot rust komen. Eigenlijk zou ik het fantastisch vinden om nog een kindje te mogen krijgen. Maar ik voel verder helemaal geen verschijnselen.

Mijntje

Mijntje

14-06-2014 om 10:33

mie

Als je eerder ook onregelmatig menstrueerde kan het nog alle kanten op. Gewoon maar afwachten, je merkt het vanzelf wel (of testen). Misschien dan toch handig om aan de foliumzuur te gaan en geen wijntjes meer etc.? En is het voor je partner ook welkom?

mie

mie

14-06-2014 om 13:22

regelmaat

Ik was altijd wel regelmatig, kon het precies voorspellen. Gelukkig drink ik niet en zit er al wat foliumzuur in de multivitaminen die ik slik. Ik ga natuurlijk zsm een testje doen, hoewel ik het eigenlijk zelf niet geloof. Maar ik word gek van de onzekerheid. De 18e kan ik testen.

Mijntje

Mijntje

14-06-2014 om 18:58

dan kan het best eens zo zijn.. Laat je het even weten hier? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig!

Nog 4 nachtjes slapen, sterkte!

mie

mie

15-06-2014 om 22:59

vroege test negatief

Ik heb er vanmorgen al 1 gedaan, dat kon vlgs de verpakking, negatief.

Jammer?

Dat zal wel gemengde gevoelens zijn. Ik zie boven dat je ook nog wel een kleintje zou willen krijgen.
Maar misschien is het meer een romantische gedachte. Denk ook even aan de verantwoordelijkheden en een nieuwe lange periode te gaan waarin er maar weinig tijd overblijft voor je eigen leven.
Maar ze zijn wel heel lief, die kleintjes. Mijn buren hebben er net weer 1 gehad en ik heb me onmiddellijk als oppas aangeboden.

mie

mie

16-06-2014 om 15:29

dat is zo ja

Opgelucht, maar ook een beetje weemoedig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.