Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
marion leurink

marion leurink

29-10-2008 om 20:23

4 maanden [vriend heeft tumor]

hallo,

Ik baal zo ernorm.Mijn patner en ik zijn nu voor de 4de maand bezig om zwanger te worden en 2 dagen geleden was ik weer eens ongesteld .nou is dit nog niet zolang maar twee weken geleden is er een tumor ontdekt bij mijn vriend en als het goed is wordt hij zo snel mogelijk geopereerd en bestraalt.Ben zo verdrietig een omdat mijn allerliefste zo ziek ik en twee dat een kinderwens nu wel kan vergeten.(het ziet er niet naar uit dat hij beter wordt)
het klinkt gek en ook best wel ego,maar ben zo verdrietig op twee manieren.
hebben mensen ervaring met deze situatie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

29-10-2008 om 21:42

Geen ervaring maar wel

gehoord dat je vriend in dit soort gevallen zaad kan laten invriezen, zodat je later met hulp misschien wel alsnog van hem zwanger kunt worden. Ik weet natuurlijk niet hoe en wat betreffende je vriend, maar niet van alle bestraling word je onvruchtbaar. En ook als hij niet meer beter wordt kun je via deze weg nog een kindje van je geliefde proberen te krijgen.
Sterkte meid, ik hoop dat je veel steun aan elkaar hebt en dat je veel fijne vrienden om je heen hebt.
Mirjam

Juul M

Juul M

30-10-2008 om 01:54

Invriezen inderdaad

Heb een keer een koppel ontmoet waarbij de man ook een tumor had. Die hebben ook zijn zaad laten invriezen en nadat hij door de medische molen is geweest (ballen eruit, bestraald) hebben ze ivf gedaan. Nu is dit verhaal uiteindelijk wel heel bijzonder hoor, want van het kwakje was er maar 1!!!!! zaadje dat goed genoeg was voor bevruchting. En ja hoor, de vrouw was zwanger. Maar om het nog even moeilijker voor ze te maken, baby groeide niet goed en ze hebben baby met 34 weken gehaald. Gelukkig is alles goed afgelopen en hebben ze een gezond meisje mee naar huis genomen.

Dus kijk of je zaad kan laten invriezen voor je man aan de bestraling begint, en dat is al snel....
Juul

dat an ik mij goed voorstellen, natuurlijk wil je dat hij gezond is maar jullie ware bezig voor een kindje.

Invriezen dus en dan ook meerdere ejaculaties.
In Medisch centrum kinderwens in Leiderdorp doet dit sowieso, je moet er voor betalen, ze hebben een website waar het op uitgelegd wordt. Ik ben daar voor ivf en ben erg tevreden over de gang van zaken, prettig personeel etc.

marion leurink

marion leurink

30-10-2008 om 12:36

Invriezen

Hij heeft een tumor in het hoofd en het is nog even afwachten of het bestraalt of gelasert wordt maar goed heb het inderdaad ook voorgestelt om het te laten invriezen maar dat wilt hij niet aan beginnen.tja je heb er toch twee voor nodig en of het even goed lukt met de bestraling ,dacht ik te horen van niet.
moet het denk ik toch even afwachten en door de zure appel heen bijten.hoop dat het nog lukt voor hij bestraalt wordt zit nu in mijn 5 de probeer maand.duurt soms zolang al dat wachten he?
Soms denk ik ook wat zeur ik we hebben elkaar nog....bedankt voor jullie lieve steun!

marion.

ayla

ayla

30-10-2008 om 12:39

Bij ons

Bij ons dachten ze dat manlief een tumor kon hebben. Zijn zaad was opeens heel erg verslechterd en reden daarvoor kan een tumor zijn. Naast de angst voor je geliefde moet je ook praktisch denken mbt je kinderwens. Wij hebben dus ook zaad laten invriezen. In Maastricht kon dat kostenloos. Gelukkig bleek na een paar maanden dat we gewoon een pechgeval waren en dat er van een tumor geen geval was.

Ken trouwens een koppel, waarbij de man een tumor had, die hebben ook zaad laten invriezen. hadden al een kindje, hebben tweede kindje gekregen mbv het ingevroren zaad en een jaar later was ze opeens spontaan zwanger. De wonderen zijn de wereld dus niet uit. Wat mooi dat die dingetjes kunnen gebeuren

mirreke

mirreke

31-10-2008 om 19:48

Waarom niet?

Heeft hij jou duidelijk kunnen maken waarom hij dat niet wil? En heb jij goed kunnen uitleggen waarom jij het wel graag zou willen? Misschien wil hij als hij zich beter in jou kan verplaatsen zijn mening wel bijstellen. Ik begrijp heel goed dat het niet niks is wat hem overkomt, en dat hij niet nog meer polonaise aan zijn lijf wil, als dat het is, maar stel, stel nou dat alles negatief uitpakt, dan zou het toch fijn zijn als jullie wel uitzicht hadden op een kindje, toch?
Weet je wel of deze bestraling niet schadelijk is voor zijn zaadjes? Als dat wel zo is kun je ook achteraf een beslissing voor niet invriezen nooit meer ongedaan maken...
Kortom, ik zou toch proberen nog eens in gesprek te gaan, eventueel ook overleggen met de arts. Misschien reageren wel meer mannen in eerste instantie afwijzend en draaien ze wat later bij.
Goh joh, ik hoop maar dat alles voor je vriend goed uitpakt.
Mirjam

xx

xx

02-11-2008 om 13:41

Tjee

Wat erg voor je, ik heb er geen ervaring mee, maar hoop dat jullie er samen uitkomen. Een dubbele wens, een kindje en het beter worden van je vriend.
Sterkte in de komende tijd!

Liefs,
sannie

marion leurink

marion leurink

02-11-2008 om 19:53

Bedankt

Aller eerst bedank ik voor jullie steun.Mijn vriend wilt het niet omdat hij het graag wilt zien opgroeien en dat zal dan niet gaan in dit geval.en veel zin in sex heeft hij nu ook niet dus denk ik toch echt dat ik het moet laten varen mijn wens en vooral van ons samen zijn genieten.Ik hou jullie op de hoogte en inderdaad de wonderen zijn de wereld nog niet uit

thks marion

Hallo marion

Wat verschrikkelijk, dit enorme verdriet. Ook heel moeilijk dat jullie extra verdriet om het verloren gaan van jullie kinderwens hier bijna triviaal bij lijkt. Terwijl dit toch ook zo ontzettend rot is voor jullie beiden.

Mijn neef en zijn vrouw zitten helaas in dezelfde verschrikkelijke situatie. Ook hij heeft een hooggradige hersentumor.

Ondertussen is hij geopereerd en bestraald. Hoewel in zijn geval de prognose erg slecht is, en daardoor ook hum kinderwens ook op de achtergrond is gekomen, hebben ze toch besloten om voor de start van de bestraling zijn zaad in te vriezen.

Misschien is dit toch een overweging. Daarmee hoeven jullie nog niet te besluiten om daadwerkenlijk kinderen te krijgen, maar dan is in ieder geval die keuze niet afgesloten als hij door de bestralingen onvruchtbaar zou worden.

Veel sterkte,
Zofia

Ya

Ya

03-11-2008 om 14:12

Marion

Hoi Marion,

Wat vreselijk allemaal voor jullie zeg. Sterkte hoor.
Ik zou in jullie geval zeker voor invriezen gaan. Waarom? Nou stel nou dat je vriend erweer helemaal bovenop komt, dan komt die kinderwens misschien weer. Als dan zijn zaad aangetast is door de chemo, dan heb je niks, maar als je nu invriest, dan heb je dan in ieder geval iets waar je op terug kunt vallen.
Je moet het niet met de gedachte doen, van nou als hij het niet redt dan kan ik wel nog een kindje van hem krijgen, want ik kan me dan voorstellen dat hij het wil zien opgroeien enzo.
Ik zou het er zeker nog eens over hebben.
Sterkte hoor. Hoop dat het helemaal goed komt.

Liefs van Ya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.