Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Action test voorgedrukte streepjes?

Hallo dames,

Wij zitten in een ICSI traject en hebben onze eerste terugplaatsing gehad, van een 3daagse.
Ik test veel te vroeg. Dat weet ik 😜, maar ik kon het niet meer laten.

Zondag ochtend getest met een action early. Streep was minimaal, niet op de foto te krijgen. Vanochtend hetzelfde met een early. Vanochtend met 2e urine een action normale test gedaan en die streep was met het blote oog te zien. Op de foto zie je hem ook heel, heel licht.

De cb digital gaf aan "niet zwanger", maar dat is opzich wel logisch als ik echt nog heel weinig hormoon heb. De kruidvat 2v5 was een twijfel geval. Ikzelf zag wel een streepje minimaal, een vriendin zag een streepje op de foto (ik niet) maar hij is helemaal blanco opgedroogd. 

In 3,5 jaar tijd heb ik al heel wat (action) testen versleten en nog nooit dit soort streepjes gehad. Maar misschien zijn de testen inmiddels veranderd?
Ik durf ook niet te hopen, en ik kan het me niet voorstellen dat de testen echt (licht) positief zijn.. 😅

Hebben de action testen voorgedrukte streepjes? Iemand hier bekend mee?
Ik kan helaas geen foto’s toevoegen volgens mij (ik ben net nieuw op dit forum haha).

Logisch dat je nieuwsgierig bent gezien het traject waarin je zit, maar afwachten geeft de enige duidelijkheid. 
Ik duim met je mee  

Babywens

Babywens

22-08-2022 om 16:53 Topicstarter

Sunny_ schreef op 22-08-2022 om 16:39:

Logisch dat je nieuwsgierig bent gezien het traject waarin je zit, maar afwachten geeft de enige duidelijkheid.
Ik duim met je mee

Haha, dat is een ding wat zeker is! 😊 

Maar als de action testen er (sinds kort?) bekend om staan met voorgedrukte (valse?) streepjes, hoefde ik niet meer echt zenuwachtig te zijn, voor nu.... haha 😅.

Dankjewel! 

Op vrijwel iedere test zoals een zwangerschapstest, een covid-test, een ovulatietest die werken via het chromatografieprincipe (vloeistof die door het papier heen omhoog/van links naar rechts) moet trekken is een zone aangebracht waar de streep zou moeten komen. In die zone zit een stofje dat reageert met het virus of het hormoon. Daar is het filtreerpapier dus "anders". Als je goed kijkt kan je dat streepje ook al zien voordat het nat gemaakt is met urine/reactievloeistof. In natte toestand is het streepje makkelijker te zien dan droog.
Dit is even de uitleg van de werking van de test, niet om je hoop de kop in te drukken maar om duidelijk te maken hoe dit soort testen werkt. Het is kennis van een leek op dit gebied die ik heb opgedaan toen ik de opdracht, die mijn 1e jaars student scheikunde over de chromatografie techniek in zelftesten had gemaakt, doorlas om te controleren op rare spelfouten.
Ik snap dat je door je wens om zwanger te worden heel erg gefocust bent op het verschijnen van een streepje, wat dus maakt dat je elk streepje ziet en hoopt zwanger te zijn. Bij zo'n vroege test denk ik dus dat je niet zwanger bent. Sterkte ermee, ik hoop dat het snel raak is.

Babywens

Babywens

22-08-2022 om 17:23 Topicstarter

OnherkenbaarAnoniem schreef op 22-08-2022 om 17:15:

Op vrijwel iedere test zoals een zwangerschapstest, een covid-test, een ovulatietest die werken via het chromatografieprincipe (vloeistof die door het papier heen omhoog/van links naar rechts) moet trekken is een zone aangebracht waar de streep zou moeten komen. In die zone zit een stofje dat reageert met het virus of het hormoon. Daar is het filtreerpapier dus "anders". Als je goed kijkt kan je dat streepje ook al zien voordat het nat gemaakt is met urine/reactievloeistof. In natte toestand is het streepje makkelijker te zien dan droog.
Dit is even de uitleg van de werking van de test, niet om je hoop de kop in te drukken maar om duidelijk te maken hoe dit soort testen werkt. Het is kennis van een leek op dit gebied die ik heb opgedaan toen ik de opdracht, die mijn 1e jaars student scheikunde over de chromatografie techniek in zelftesten had gemaakt, doorlas om te controleren op rare spelfouten.
Ik snap dat je door je wens om zwanger te worden heel erg gefocust bent op het verschijnen van een streepje, wat dus maakt dat je elk streepje ziet en hoopt zwanger te zijn. Bij zo'n vroege test denk ik dus dat je niet zwanger bent. Sterkte ermee, ik hoop dat het snel raak is.

Dat weet ik... Maar zoals je kan lezen in mijn bericht, heb ik dat nog nooit gehad met deze testen. De streepjes kwamen ook allemaal binnen de 5 minuten, dus ik vind het maar apart haha. Ik test ook veel te vroeg, dus ik wacht het nog maar even een paar dagen af 😄.

Bij mij gaven de gewone action testen altijd eerder een streep dan de early van de action... Dus de early kopen wij niet meer. Ik testte op 9 dpo positief als het een 4AA kwaliteit blastocyst was, maar dat waren allemaal dag 5 embryo's. Bij 3AA (ook dag 5) testte ik een dag later (dus op 10 dpo) positief. Geen idee hoe vroeg jij precies hebt getest, maar het kan dus best kloppen. Ik vertrouw dus zeker op de testen van de action. Nooit vals positief getest oid. 

Ik ben niet helemaal thuis in ICSI, maar dan gebruik je toch ook hormonen om de eitjes te laten groeien? Volgens mij zijn deze gerelateerd aan zwangerschapshormonen. Kan het zijn dat je deze dus test? Ik dacht dat ze ook altijd zeiden dat je pas 2 weken na terugplaatsing moet testen. Maar goed, ik weet dit niet zeker. Ik zou of nog heel geduldig (maar gespannen) afwachten of even het ziekenhuis bellen om te vragen of het klopt wat ik denk.
Sterkte met afwachten, ik hoop voor je dat het raak is!

Schemerlampje schreef op 22-08-2022 om 17:39:

Ik ben niet helemaal thuis in ICSI, maar dan gebruik je toch ook hormonen om de eitjes te laten groeien? Volgens mij zijn deze gerelateerd aan zwangerschapshormonen. Kan het zijn dat je deze dus test? Ik dacht dat ze ook altijd zeiden dat je pas 2 weken na terugplaatsing moet testen. Maar goed, ik weet dit niet zeker. Ik zou of nog heel geduldig (maar gespannen) afwachten of even het ziekenhuis bellen om te vragen of het klopt wat ik denk.
Sterkte met afwachten, ik hoop voor je dat het raak is!

ICSI en IVF zijn bijna hetzelfde. Het verschil zit hem in wat het lab doet: de spermacellen bij de eicel laten (IVF), of een spermacel in de eicel brengen (ICSI). Qua hormonen etc is het voor de vrouw hetzelfde. 

Als het een "verse" terugplaatsing betreft, kan je inderdaad nog vals positief testen door de spuit die de ovulatie triggerde, die bevat HCG. Maar als het een cryo tp is, dan geldt dit niet, dan heb je die spuit (ovitrelle bijvoorbeeld) niet gezet. Ik ging eigenlijk automatisch uit van een cryo tp, maar misschien had TO wel een verse tp. 

Ik snap écht hoe spannend het is (zelf zwanger geworden bij ICSI3), maar echt, je schiet hier niets mee op. Het kan nog HCG zijn van je spuit (als de terugplaatsing korter dan 7 dagen geleden is). Het kan een vroege innesteling zijn die toch niet helemaal goed gaat. Het kan ook een goede zwangerschap zijn. Wat het ook is: je zult écht nog even moeten wachten om daar (meer) zekerheid over te krijgen. Ervaringen van anderen gaan je daarbij niet helpen. 

Sterkte met wachten

afrodite05 schreef op 22-08-2022 om 17:45:

[..]

ICSI en IVF zijn bijna hetzelfde. Het verschil zit hem in wat het lab doet: de spermacellen bij de eicel laten (IVF), of een spermacel in de eicel brengen (ICSI). Qua hormonen etc is het voor de vrouw hetzelfde.

Als het een "verse" terugplaatsing betreft, kan je inderdaad nog vals positief testen door de spuit die de ovulatie triggerde, die bevat HCG. Maar als het een cryo tp is, dan geldt dit niet, dan heb je die spuit (ovitrelle bijvoorbeeld) niet gezet. Ik ging eigenlijk automatisch uit van een cryo tp, maar misschien had TO wel een verse tp.

Omdat het de eerste is, ging ik uit van een verse tp.

Hoe dan ook, ik duim voor je!

Bij mij was negatief wel altijd spierwit bij de action, maar heb ook gehad dat hij even positief was en dan weer afliep. Dan werd ik een dag of vijf-zes later dan normaal ongesteld en was het dus een biochemische zwangerschap. Bij een doorgaande zwangerschap zou de test over twee dagen duidelijk donkerder moeten zijn.

Paardenbloemetjes schreef op 22-08-2022 om 21:30:

Bij mij was negatief wel altijd spierwit bij de action, maar heb ook gehad dat hij even positief was en dan weer afliep. Dan werd ik een dag of vijf-zes later dan normaal ongesteld en was het dus een biochemische zwangerschap. Bij een doorgaande zwangerschap zou de test over twee dagen duidelijk donkerder moeten zijn.

Deze ervaring heb ik ook

Ik duim voor je. Laat je het ons weten hoe het verder verloopt?

Het zou wel stom zijn als het voorgedrukte streepjes zijn. De post over chromotografie in gedachten nemend, zou je dus als je test met water ook iets kunnen zien, maar dat is meer iets voor scheikundestudenten denk ik. Toch maar wachten dan. 

Netherfield schreef op 23-08-2022 om 06:36:

Het zou wel stom zijn als het voorgedrukte streepjes zijn. De post over chromotografie in gedachten nemend, zou je dus als je test met water ook iets kunnen zien, maar dat is meer iets voor scheikundestudenten denk ik. Toch maar wachten dan.

Meestal kun je ze droog ook al zien zitten omdat de samenstelling net iets anders is. Vaak glimt het daar iets meer, hoef je geen scheikunde voor te studeren.

Hoe is het afgelopen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.