Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Cinderella

Cinderella

22-04-2018 om 13:08

al wat ouder en toch niet kinderwens opgeven


Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 08:21

ik bedoel daarmee baarmoedertransplantaties in china niet adoptie ofzo, ik zag zelf ook dat k de halve zin was vergeten.

ikg eef zelf even wat extreme voorbeelden om aan te geven dat ik zo wordt neergezet maar voor mij is het gewoon een mooie wens en komt het niet dan komt het niet.

en aub nou niet doorzeuren over dat china

@Emma

@Emma

29-04-2018 om 08:25

Neerzetten

Je zet jezelf zo neer hoor, dat doen wij niet.

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 08:28

hgh

jawel, heb nog bijna nergens een leuke reactie gezien.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-04-2018 om 08:54

Grappig

Je verzint zelf de controverses en doet dan net of wij dat vinden. Eigenlijk ben je dus alleen met jezelf in discussie. Dat maakt niet uit want dat kan zinvol zijn, maar het komt wel een beetje apart over.
En wat dan wel een beetje sneu is, je hebt zelf de meest conventionele mening (op hooguit een handjevol medeforummers na). Het gros van ons is erg van leven en laten leven, of in elk geval vinden we weinig ergs van Johnny de Mol. Weet je wie pas erg is? Zijn oma, die heeft kinderen van drie mannen

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 09:01

ddd

dat is inderdaad de moeder van de pasgeboren johnny maar niet van de johnny waar ik het over had hoor, dat is zijn moeder.

en waarom is die moeder pas erg omdat ze drie kinderen van drie mannen heeft. daar heeft ze misschien heel erg van gehouden wie ben jij dan om daar een oordeel over te vellen. was wellicht ook niet in eerste instantie haar wens geweest, maar wij weten de verhalen erachter niet. vind er niks ergs aan, de kinderen weten alle drie wie hun vader zijn dus ze is bv niet naar een donorbank gegaan, dat zou pas erg zijn.

zag net die filmpje


https://www.youtube.com/watch?v=zdwuzk-EBMY

en k heb daar echt tranen in mijn ogen om gekregen aan het einde.

wat een lieve meid die daar staat te huilen dat ze nooit een vader heeft gehad en zo graag wil weten wie dan haar vader is en dat ze daar zoveel pijn om heeft en heeft gehad.

en dan denk ik dit doen moeders die met een donor een kind willen bewust hun kind aan, ik vind dat ech theel zielig vandaar dat ik ook zeg of met een leuke man en anders maar niet.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-04-2018 om 09:07

Phryne

Willeke Alberti is toch de moeder van Johnny de Mol en niet z’n oma? Of zit ik er nu helemaal naast?

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 09:13

ja de moeder van de johnny die wij kennen van tv en de oma van de baby

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 09:14

ik heb t verkeerd geschreven is de OMA van de pasgeboren johnny natuurlijk

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-04-2018 om 09:17

Cinderella

Je bent, in deze discussie althans, hopeloos: de dingen waar je echt op in gaat (leeftijd, stabiliteit relatie, negatieve reacties op ouder moederschap, kinderen uit China), komen alleen van jezelf en niet uit de reacties die je krijgt. En je blijft het maar herhalen.
Het enige waar mensen je op wijzen is dat je wensenlijstje misschien (let wel: misschien) niet helemaal realistisch is. Jij doet of hier massaal gezegd wordt dat je maar het beste je kinderwens uit je hoofd kunt zetten, maar dat is niet zo.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-04-2018 om 09:20

Ow ja

als je het over baby Johnny hebt wel, daarvan is Willeke de oma. Baby zit nog niet als Johnny in mijn hoofd, bij Johnny denk ik aan de zoon van Willeke 😳

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 09:20

bij niemand is het een kinderwens helemaal realistisch en soms wel totaal niet realistisch. er blijven altijd gevaren, risico's en iedereen moet die lekker zelf inschatten.

voor niemand is het krijgen van een kind een gelopen race. zijn zat vrouwen die een wolk van een kind krijgen met makkelijke zwangerschap en dan twee jaar later denken hopla nog een keer een kindje dat dan in een nachtmerrie uitmondt. je weet het van te voren niet. ook is een bevalling nogal een ding hoor, ook hier kan nog van alles misgaan.

en kind krijgen is altijd een risico, kind kan overlijden, vrouw kan niet zwanger raken kind kan gehandicapt zijn bevalling kan misgaan. dat kan op elke leeftijd en in elke situatie

t is nooit een gelopen race

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 09:22

ze noemen baby johnny geloof ik steeds johnny junior. ik had hem zelf gewoon john genoemd zijn vader heet ook john en dat vind ik toch wel duizend maal leuker dan johnny.

het is dus niet zo dat die hele generatie johnny heet of alleen john maar de een heet john en de ander johnny, vandaar dat ik zelf in dit geval het kind john had genoemd, vind ik nog wel een redelijke naam als je hem geeft puur als vernoeming, zou hem nooit kiezen als er geen directe reden voor was.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-04-2018 om 09:26

Je doet het weer

Je verlegt de focus van jezelf en je eigen wens naar iets algemeens en daar ga je verder op door. In dit geval sla je aan op het woord realistisch en betrek je dat in z’n algemeenheid op anderen waardoor het niet meer over jezelf gaat. Hou het nu eens bij jezelf en je eigen wens en reageer op de reacties die daar over gaan.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-04-2018 om 09:28

Mijn reactie #164

gaat over reactie #162.

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 09:36

voor niemand is het realistisch, heeft niks met leeftijd te maken. je kan de perfecte leeftijd hebben het perfecte lichaam de perfecte vriend het perfecte huis en dan nooit zwanger raken. je weet toch zelf ook wel dat die vrouwen dan zeggen hoe kan dit nou, waarom lukt het nou niet.

en vrouwen die bv vreselijk overgewicht hebben spontaan zwanger raken terwijl de artsen daar geen cent voor hadden gegeven.

dt is juist het mooie, het is niet maakbaar, je kan ook niet zeggen dat een vrouw van 20 een betere moeder is dan een vrouw van 45, je kan er gewoon niks over zeggen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 09:40

Jongens

Niet voeden is ook een optie....

rode krullenbol

rode krullenbol

29-04-2018 om 09:41

Allemachies!

Word ik wakker met dat liedje 'Royals' in mijn hoofd; kom ik warempel tot de ontdekking dat ik het verkeerd heb geciteerd? Het is niet: "another kind of buzz" maar "a different kind of buzz"! Inhoudelijk mag dat niet zo heel veel verschillen. Niettemin vind ik het dermate een betreurenswaardige fout, dat ik het hier toch even vermeld.

Met oprechte excuses voor de eventuele ergernis, uiteraard.

Rode krullenbol

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-04-2018 om 09:45

Ha ha Ginny

Misschien heb je wel erg gelijk....

vlinder72

vlinder72

29-04-2018 om 10:46

Positief

Hier komt hij dan. Ik vind het feit dat je nog een kindje wil terwijl je al 39 jaar bent bent prima. Ga ervoor. Of dat nou met een partner is, via een one night stand, een donor of weet ik veel wat. Dat is jouw keuze. Mijn zegen heb je.

Ik denk alleen niet dat het heel realistisch is om eerst een stabiele relatie te krijgen en daarna samen een kind te krijgen. Dat is teveel gevraagd en daarvoor heb je waarschijnlijk niet meer genoeg tijd. De kans dat je nog spontaan zwanger wordt op je 43ste is nou eenmaal niet groot.

Tor slot nog een kleine aanvulling. Het krijgen van een kind via een donor, adoptie etc is niet raar. Dat jij daar liever niet voor kiest, is prima maar het is niet raar. De kinderen die ik ken die geboren zijn via een donor zijn stuk voor stuk leuke kinderen met liefhebbende ouders. Niks raars aan.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-04-2018 om 11:13

Moeder

Oh ja natuurlijk. Willeke is de moeder van de nieuwe vader Johnny. Beide vind ik trouwens leuke mensen, die volgens mij ook heel lieve ouders zijn.

@Emma

@Emma

29-04-2018 om 11:53

Vlunder72

"De kinderen die ik ken die geboren zijn via een donor zijn stuk voor stuk leuke kinderen met liefhebbende ouders. Niks raars aan."

Dat is nou net het probleem hier. Cinderella vindt alles raar behalve zichzelf. Daarom gaat dit draadje, behalve John de Mol dan, ook helemaal nergens meer over.

@Emma

@Emma

29-04-2018 om 12:10

...laat ik het zo zeggen: ik vind het nogal kwetsend wat Cinderella allemaal beweert over ouders van donorkinderen. Daarom vind ik deze discussie niet meer zo zinvol.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 12:20

Cinderella

Dacht ik kort af te kunnen sluiten, zet je er weer hele bijzondere opmerkingen achteraan:
"... ga doen als een donor of een kind uit een kinderwagen stelen ofzo, er zijn echt wel grenzen."

Het donorschap in één zin met criminaliteit?

De reden dat ik de indruk krijg dat een serieuze relatie je niet boeit, is omdat je in verschillende woorden laat merken dat het je niet uitmaakt hoe lang de relatie duurt, zolang het kind maar wordt geboren uit een relatie. Dat komt op mij een beetje hypocriet over. Het doel heiligt de middelen, het middel is (zo lijkt) van ondergeschikt belang, maar (zo lijkt) niet ónbelangrijk.

Valt de relatie tegen, dan neem je weer afscheid, maar je hebt dan wel een kind mét een vader die traceerbaar is, de vaderrol op zich kan of moet nemen en aan zijn verplichtingen gehouden kan worden. Een donor of vrijblijvende afspraak met een bekende levert dit soort zekerheden niet op. Ik zie dus geen liefde, maar berekening. Klinkt hard, maar zeg nu zelf... vind jij je plannen romantisch overkomen?

Lou

Lou

29-04-2018 om 12:20

Wat wil je nu nog

Misschien moet je nu echt eens ophouden over John de Mol en andere mensen, en het bij jezelf houden. Wat kan jou het toch schelen wat John de Mol doet!

Wat wil je nog met deze discussie?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 12:23

Ginny

Niet voeden is ook een optie....===

Over een harde lijn gesproken!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 12:51

Kaaskopje

Als het helpt

Jackie

Jackie

29-04-2018 om 13:38

Pff

Ik lees al een hele tijd mee en ik houd het niet meer hoor Cinderella. Houd alsjeblieft eens op met allerlei voorbeelden aanhalen. Niemand juicht hier de kinderwens van psychisch gestoorde of dakloze (etc etc) vrouwen toe, JIJ komt met die voorbeelden. Stop daarmee.
We zijn al bijna 180 berichten verder en kort samengevat is de gemiddelde reactie op jouw verhaal: "leuk dat je het wil, maar niet erg realistisch, misschien kan je zus of zo proberen" en jouw reactie telkens weer: "waaaarom vindt iedereen mij raar maar op voorbeeld X en voorbeeld Y wordt wel positief gereageerd???" Nee Cinderella niemand heeft het over al die andere vrouwen behalve jij. JIJ hebt volgens mij nog het meest commentaar op vrouwen met een kinderwens waarvan JIJ vindt dat ze niet aan de voorwaarden voldoen. Mijn tip is: als je niet wilt dat er over je geoordeeld wordt, doe dat zelf dan ook niet bij anderen. Maar weet je, als je toch zo graag wilt dat je wordt vergeleken dan ga ik dat doen ook. Hier komtie;
Vrouwen die geen vaste baan hebben: is een oplossing voor.
Vrouwen met een psychische stoornis: is een oplossing voor.
Vrouwen die een kind 'helemaal' uit China 'halen': die bieden het kind een beter leven dan de biologische ouders ooit zouden kunnen.
Vrouwen die geen eigen huis hebben: is een oplossing voor.
Vrouwen die te jong zijn: die krijgen vaak hulp van hun eigen ouders en worden na een tijdje zelf ook wijzer.
Maar vrouwen die te oud zijn: geen oplossing voor (op de natuurlijke manier).

Dat is denk ik waarom mensen toch postief reageren op bijvoorbeeld iemand zonder inkomen: het is niet iets wat niet op te lossen valt. Maar jij bent zelf wel heel hard tegen zo iemand en je vindt het maar raar dat je geen commentaar mag geven. Sorry maar dat rijmt nou niet met je bezwaren over de reacties die je zelf ontvangt. Van wie trouwens, want niemand reageert hier negatief. Of vindt je de reacties niet postief genoeg?

Je valt erg in herhaling, stop met vergelijken en zoek snel een man, ik hoop echt dat het je lukt. Ik ken ook een stel dat snel zwanger is geraakt, hij was in de 50 en zij 41 geloof ik. Eerste kind gekregen op haar 42e en het tweede kind op haar 45e. Beide zwamgerschappen spontaan en natuurlijk en beide kinderen gezond. Heb je wat om postief te blijven denken want volgens mij wil je vooral zulke voorbeelden.

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 14:49

iemand anders begon over dat de moeder van johnny de mol slecht zou zijn omdat ze drie kinderen bij drie vrouwen had. toen nam ik het voor haar op. is wat anders dan er zelf over beginnen he. goed lezen is ook een vak.

ja en ik snap niet waarom dit niet realistisch zou zijn. even realistisch of onrealistisch als de wens van de gemiddelde vrouw in nederland.

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 14:51

ghgh

iedere vrouw mag recht hebben op een kinderwens
op elke leeftijd is het even realistisch
elke leeftijd heeft zijn eigen punten zoals geld, opleiding, vaste relatie of leeftijd
we spreken over kansen, zegt niks over de werkelijkheid.

voelde zo goed he die pilstrip weg te gooien, zo leuk ook om het aan de omgeving te vertellen. vorige week mijn nichtje die vertelde dat ze met de pil is gestopt en nu ik, word nog een volle familie hopelijk in 2019

Mej. Griffel

Mej. Griffel

29-04-2018 om 15:58

pil

Goed lezen is een vak? degene die begon over Johnny was jij!
Ik begin toch te denken dat je eens met iemand moet praten.

Waarom was je eigenlijk aan de pil? Je had toch geen partner? Dan word je ook niet zwanger Of wil je nu wel van de eerste de beste scharrel een kind krijgen? Daar was je toch op tegen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.