Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Cinderella

Cinderella

22-04-2018 om 13:08

al wat ouder en toch niet kinderwens opgeven


Zeetakje

Zeetakje

29-04-2018 om 18:43

???

In #12 zei je "ik wil heus niet dezelfde dag zwanger raken hoor."

Als je de pil al in de prullenbak hebt gegooid voordat je een leuke vent bent tegen gekomen, lijkt het daar toch wel op. Wat zal zo'n man zich besodemieterd voelen.

Maar ik vraag me steeds meer af of dit wel echt is. Mede omdat je alleen reageert als je kan zeuren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 18:49

Ja hilarisch....

Waarom ben je eigenlijk aan de pil?

Floria

Floria

29-04-2018 om 18:55

je moeder

Vroeg niets over de man, maar wil meteen kleertjes gaan breien?

Wil je deze erfelijke lijn echt voortzetten?

vlinder72

vlinder72

29-04-2018 om 18:55

Nee

Zwanger worden is niet geinig. De wens om zwanger te worden ook niet.

Je extreme reacties. De rare voorbeelden wel. Nu weer de reactie van je ouders. Alsof een volwassen vrouw met kinderen die al dik in dertig zijn in tranen uitbarst en gelijk voor kleertjes gaat zorgen omdat een 39 jarige zonder relatie zegt dat ze de pil heeft weggegooid. Ik geloof daar echt niks van. Alsof ouders niet weten dat zwanger worden best lastig wordt als je 39 jaar bent en geen relatie hebt.

Als he serieus bent over je wens dan ga je eerst eens goed nadenken wat je nou wil. Wat is belangrijker een kind of een relatie? Als het een kind is, hoe ga je dan nu verder? Met het weggooien van de pil word je niet zwanger. Wil je toch zwanger worden van een donor? En zo niet, wat ga je dan doen om toch zwanger te kunnen worden.

Dat is realistisch en mensen hier willen dan best meedenken. Symbolisch de pil weggooien, het hebben over bn'ers daar schiet je niks mee op.

@Emma

@Emma

29-04-2018 om 19:00

pil

Ga je, naast stoppen met de pil, ook een man zoeken? Deel je dat ook met je ouders? Of denk je dat de man uit de lucht komt vallen? Daar zou ik nou wel naar vragen als mijn dochter met zoiets kwam.

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 19:06

je lichaam moet eerst ontpillen he dus al zou morgen de prins op het witte paard zich aandienen dan kan je beter de eerste drie maanden nog niet zwanger raken, is slecht voor de vrucht.

en daarnaast zijn er heel veel stellen die amper sex hebben of eerst veel sex hadden maar dat nu amper nog hebben. of bv een open relatie hebben. daar weten de ouders dan vaak niks van. dus de simpele optelsom van mijn dochter heeft een vriend dus zullen ze wel sex hebben dus als ze stopt met de pil zorgt dat ervoor dat ze een kind kan krijgen dat is natuurlijk ook dom gedacht. wie zegt dat ze sex hebben of genoeg sex hebben. echt niet elk stel heeft een heel regelmatig sexleven hoor. of de vrouw heeft continu hoofdpijn en ontstaat er een relatie.

nee het is echt niet zo dat elk stel sex heeft zodat er een kindje kan ontstaan, dat is een leugen, heel veel mensen blijven vanwege het huis en het geld bij elkaar maar hebben echt geen of amper sex.

vlinder72

vlinder72

29-04-2018 om 19:10

Ik denk dat een stel zonder seks of al die andere voorbeelden hierboven ook nier tegen hun ouders gaan vertellen dat ze gestopt zijn met de pil.

Geen partner, geen pil, geen zwangerschap is wat eenvoudigere optelsom.

Blauwe Bes

Blauwe Bes

29-04-2018 om 19:15

waarom reageren jullie nog?

tis nou toch wel duidelijk dat hier iemand niet spoort?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 19:32

Zou het een idee zijn

om dit draadje als gesloten te beschouwen? Ik heb de indruk dat Cinderella door de reacties, waar ik te royaal aan bijgedragen heb vrees ik, steeds extremer gaat reageren. Dat is een beetje als de aap die met poep gaat gooien om stevige reacties uit te lokken.

https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/video-chimpansee-gooit-uitwerpselen-recht-in-gezicht-van-oude-vrouw

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 19:37

dus aseksuele vrouwen kunnen niet zwanger raken zeg je. nou geloof mij maar, dat gebeurt dagelijks. en nee niet via het lichaam maar via een buisje. maar ook daarvoor moet je eerst met de pil stoppen anders slaat het natuurlijk ook niet aan. een spermacel kan zelf niet nadenken dat moet de toekomstige moeder regelen.

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 19:41

en waarom zouden vrijgezellen geen seks kunnen hebben kijk maa rnaar temptation island.

Lou

Lou

29-04-2018 om 19:43

Keuze genoeg dus

Maar die opties wilde je toch niet?

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 19:57

er wordt gezegd waarom moet je met de pil stoppen je bent toch vrijgezel. dat suggereert dat vrijgezellen geen seks kunnen hebben dat slaat uiteraard nergens op.

en wat zou ik niet willen, als vrijgezel seks, waarom niet. mensen hebben seks he daarom zijn er zoveel mensen op de wereld.

Cindy

Cindy

29-04-2018 om 20:25

Twijfelen

Hallo allemaal

Ik ben een trotse mama van 4 kinderen.(18,16,13 en bijna 11) 2 jongens en 2 meisjes.
Nu ben ik 36 jaar en het kriebelt al 2 jaar om terug voor een kleintje te gaan.( nog altijd samen met de zelfde man)
We zijn vroeg begonnen18 jaar eerste kind en 25 jaar laatste kind.
Toen aan 25 jaar hadden we er echt genoeg van en stond ons besluit vast om geen kinderen meer de krijgen.
Had tussen de 1 en 2 (volle)zwangerschap een miskraam gekregen aan 8 weken en bij de 2 (volle)zwangerschap was ik zwanger van een tweeling maar er is eentje gestorven aan 6 weken gelukkig was met de andere baby alles in orde.
Nu ben ik toch al 2 jaar aan het denken om voor een 5de te gaan.
(Kids zouden het toch wel graag hebben)
Maar ik ben een beetje bang voor de reacties van de mensen en ja ik weet het moet daar niet naar luisteren maar toch ben ik er mee bezig.
Mijn man wel aan de ene kant heeeeellll graag en aan de andere kant ook weer niet.
Wij hadden altijd na onze 4 kind gezegd als de kinderen eenmaal allemaal uit huis zijn zijn wij maar 45-50 jaar en kunnen we doen wat we willen alleen op reis enz.....
Niet meer moeten werken zijn zelfstandigen.
Hoe denken jullie er over
Grts

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 20:41

Je hebt gelijk Blauwe bes

Ik was benieuwd naar het antwoord

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-04-2018 om 21:00

Maar Cinderella, ik snap het toch niet hoor

je wilt een kindje, duidelijk. Prima ook. Maar je wilt geen kind van een donor, niet van een onbekende. Je wilt het alleen met een man met wie je een serieuze relatie hebt. Die man en die relatie heb je niet.
Waarom is het stoppen met de pil dan toch zo’n bijzonder moment?

Aagje

Cinderella

Cinderella

29-04-2018 om 21:00

ook als je een kind hebt kan je leuke dingen doen hoor. misschien geen maandenlange reizen maar zou je dat sowieso wel doen. ben je daar een type voor. ik weet inmiddels dat er ook met een klein kind zoveel mogelijk is. ik ben zelf niet zo van de lange reizen maar er is zoals gezegd op ht gebied van leuke dingen doen heel vele mogelijk.

ik zie een kind juist als een verrijking van een gezin. is toch heerlijk een klein hummeltje waar je lekker mee kan wandelen en knuffelen.

Floria

Floria

29-04-2018 om 21:01

Haha

Cindy = cinderella

Met hoofdletters maar nog steeds zonder komma's.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-04-2018 om 21:09

Cindy

Tja, als jullie het allebei graag willen, waarom twijfel je dan toch?

Kijk, de twijfels die je hebt moet je onderzoeken: waar zit het in? Zit het in het opnieuw beginnen, terwijl je andere kinderen al zelfstandig zijn? Zit het in je leeftijd en wat daar mss bij hoort: minder makkelijk in verwachting raken mss, de hogere kans op een kind met een handicap, en zwaardere zwangerschap of een moeizamer herstel na de bevalling? Zit het in het financiële plaatje: 5 kinderen kosten meer dan 4? Zit het in het veranderde toekomstperspectief: niet meer zo’n lange periode die je alleen met je man hebt?

Ik zou zeggen: zoek waar je twijfels zitten, in een van de dingen die ik noem, een combinatie of mss nog heel iets anders. En weeg af hoe zwaar je bezwaren wegen tov van het verlangen.

En als het verlangen de doorslag geeft: je bent op zich echt niet te oud om nog een kind te krijgen. Legio vrouwen zijn ouder. Maar uiteindelijk gaat het alleen om wat jij en je man willen.

Succes met afwegen.

Aagje

Juul

Juul

29-04-2018 om 21:10

Poeh

Cinderella is niet de enige die hardleersheid ten toon spreidt in dit draadje.
Dames, wat een eindeloos geduld!!
Echt of niet, duidelijk is dat ts aan het stangen is.

Larisse

Larisse

29-04-2018 om 22:35

Floria

"Je bent niet echt. Kan niet."

Woeha, tranen over mijn wangen.

Ik voelde me net niet zo lekker, maar door dit hilarische draadje en jouw reactie ben ik weer vrolijk.

Blauwe Bes

Blauwe Bes

29-04-2018 om 23:26

Cinderella #225

Ik snap er niks meer van. Je bent vrijgezel en slikt de pil. Dat is toch helemaal niet nodig denk ik dan. Even later schrijf je dat je bent gestopt met de pil. Dan denk ik, gelukkig nu klopt het weer.
Maar in een volgende posting schrijf je dat er vrijgezellen zijn die aan seks doen! Hè????? Je moet toch getrouwd zijn om aan seks te doen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 23:54

Hahaha Blauwe bes....

Ook gij...

Ik snap het ook niet helemaal.

Ga je dat kind echt in een niet wettelijke relatie verwekken??

Cinderella

Cinderella

30-04-2018 om 04:46

Cindy is eigenlijk de enige van al deze vrouwen die een reactie geeft in de trant waar ik in eerste instantie naar op zoek was. Ook al is ze iets jonger, maar iemand die tenminste normaal doet en ook twijfelt over een kinderwens.

Eigenlijk is volgens jullie de opmerking van ik heb de pil in de prullen bak gegooid niet de mededeling van we gaan voor een kindje maar meer een manier om aan je ouders te vertellen dat je niet alleen maar zit te studeren en je administratie aan het doen bent en je huis aan het schoonmaken bent maar dat je ook nog wel eens iets doet wat je ouders misschien nooit van je verwacht hadden namelijk seks.

ja mensen....

Cinderella

Cinderella

30-04-2018 om 05:35

en je weet toch hoe omas zijn die gaan gelijk de breipennen opzoeken, is toch alleen maar leuk. misschien vind jij gebreide truitjes ouderwets, nou prima, ik vind ze alleen maar hartstikke leuk.

Dora

Dora

30-04-2018 om 11:01

Ah nou snap ik 'm...

Je woont bij je bij je (stief-)ouders, maakt steeds het huis schoon, bent al 40, maar wacht op de prins! Maar waar haal je de tijd vandaan om hier te schrijven? Moet je niet gaan schoonmaken, of zijn je stiefmoeder en stiefzussen aan het shoppen en pak jij snel je momentje?

Overigens zijn er op dit moment geen huwbare prinsen in dit land voor zover ik weet, dus misschien maar even over de grens kijken.

rutiel

rutiel

30-04-2018 om 13:54

Uit de beginposting

Cinderellla:

"Ik ben op zoek naar leuke dames die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten als ik of gewoon lieve andere dames die op een positieve manier hier willen posten."

TS is eigenlijk van begin af aan duidelijk geweest in wat ze zoekt, dat moet je haar toch nageven. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de conclusie moet zijn dat hier niet zulk soort dames rondlopen.

Leerzaam wel, dit draadje. Ik wist geeneens dat Johnny de Mol een nieuw kind heeft. Hartstikke leuk voor hem zeg!!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

30-04-2018 om 14:54

oma's met breipennen die babytruitjes breien?

hahaha Cinderella, jij gelooft echt in sprookjes

Cinderella

Cinderella

30-04-2018 om 18:42

ik wooon bij mij ouders...nee ik heb al vanaf mijn 20e een eigen koopwoning.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.