Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Cinderella

Cinderella

22-04-2018 om 13:08

al wat ouder en toch niet kinderwens opgeven


Blauwe Bes

Blauwe Bes

30-04-2018 om 19:59

Haha

Het wordt steeds ongeloofwaardiger! Heerlijk. Hoef geen gtst te kijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-04-2018 om 20:23

Wilgenkatje

Ik had twéé tantes die truitjes breiden voor onze dochters. Geen oma's, maar wel breilustig .

Cinderella

Cinderella

30-04-2018 om 20:36

nee heus, heb al heel jong een woning kunnen kopen.

Blauwe Bes

Blauwe Bes

30-04-2018 om 21:33

Hoe jong?

Ik was 12 toen ik mijn eerste woning kocht. Van mattel.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

30-04-2018 om 21:38

@Kaaskopje o.t.

Oke, maar dat is ruim 20-25 jaar geleden. Ik zie echt nergens baby's met handgebreide truitjes.

Mijn vriendin -oma- heeft een lief babytruitje gebreid, maar babykleinkind kreeg het niet aan hoor

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 08:06

nog een bn er dit supersnel zwanger is geraakt en waarvan iedereen het fantastisch vindt. volgens mij wonen ze niet eens samen, geen diepgaande tweejarige relatie, niet in gemeenschap van goederen getrouwd, ook nog een burnout van bibi tussendoor, maar wat vindt nederland het fantastisch dat bibi en waylon een kindje krijgen

en als ik zeg dat ik ook graag nog een kindje wil moet ik natuurlijk wel aan 100 voorwaarden voldoen. want het is echt een onmogeljike opgave om nog een kind te willen op je 39e.

ik word gewoon en bner dan is alles goed

Dora

Dora

01-05-2018 om 09:26

doe dat!

1 voorwaarde

Nee hoor, je hoeft maar aan één voorwaarde te voldoen en die heb je jezelf gesteld: een man vinden voor een langdurigere relatie dan een one-night stand.

Tsjor

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 10:23

nou alle kinderen die uit een eenmalige wip zijn ontstaan zijn echt evenveel waard in deze maatschappij hoor, daar wordt later nooit meer een label op geplakt. sterker nog, ik weet niet eens welke kinderen bij mijn kind in de klas uit een onenightstand zijn ontstaan en welke kinderen uit een langdurige relatie zijn inclusief ouders met de meest betrouwbare goede ondergrond ever.

in de klas is elk kind een kind en hoeft zich niet smorgens voor te stellen zo van

ik ben nina, uit een onenigtstand en dat nina dan het hele jaar op een rood stoeltje moet zitten en geen traktaties krijgt als iemand jarig is

ik ben joris, ouders allebei advocaat waren al 13 jaar bij elkaar toen ik werd geboren, flinke spaarrekening. en dat dat kind dan allerlei privileges krijgt.

een kind hoeft later nooit daar iets over te zeggen. er wordt nooit meer over gesproken. das t mooie.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2018 om 10:26

Wilgenkatje

Ik heb een vrij nieuw vriendinnengroepje en ik vermoed dat daar minimaal twee bij zijn die voor een kleinkind zullen gaan frutselen. Of met de naaimachine of met breinaalden, maar standaard zal het niet zijn. Ik ken meer mensen die nog breien of haken, dus ook voor een baby. Als ik mij vaardigheden als naaien en breien eigen had gemaakt, zou ik niet weten waarom ik het niet zou doen. Naaien heb ik wel dapper gedaan, maar toen de naaimachine kuren kreeg vond ik de moeite van het naaien, groter dan het plezier en dus kwam er geen nieuwe en is de oude ook niet gerepareerd. Op dat moment had ik wel de aankleding van het ledikantje van oudste dochter gemaakt en een heel simpel tweedelig broekpak voor mezelf voor een bruiloft. Eenmaal klaar, ontdekte ik tot mijn ontzetting dat een mouw langer was dan de andere. Die heb ik maar naar binnen gevouwen en het pak maar één keer gedragen. Breien heb ik geprobeerd, maar als iets mij "agressief" maakt is dat breien wel, haha. Ik heb er het geduld niet voor, het is me nooit gelukt om daar kalm en rustig meer dan een boordje of 1/3 sjaal van te maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2018 om 10:36

Ouderschapscursus

Hoe langer ik dit draadje volg, hoe minder ik de neiging krijg om tegen ouderschapscursussen te zijn, bij ieder kind, er kan tussendoor iets veranderen tenslotte. Geen schriftelijke, maar klassikaal. Zo vang je ook die mensen waarvan je kunt stellen dat hun geestelijke vermogens tot onverantwoorde situaties kunnen gaan leiden. Maar terwijl ik dit zeg, realiseer ik mij ook dat dat ongewenste situaties kan opleveren, daar ben ik niet voor. Maar goed, ik had het dan ook over 'de neiging krijgen' .

Jackie

Jackie

01-05-2018 om 10:52

Ooo Kaaskopje

Nu geef je Cinderella wel materiaal om weer een paar lappen tekst te schrijven he

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2018 om 10:55

Jackie

Dat heb ik ergens anders ook al gedaan. Je moet toch wat op een dag als dit. Ik heb de kachel notabene weer aan!

Paperclip

Paperclip

01-05-2018 om 11:04

Is er nou niemand anders

die ook wat moeite heeft met de titels van de posts van Cinderella? Naast de moeite met de inhoud ?

En - en ik vind het best erg van mezelf dat ik dit denk, maar toch - zou ze nog belangstelling hebben voor haar al bestaande kind?

Dora

Dora

01-05-2018 om 11:19

paperclip

Oeps, ik denk dat ze die even vergeten was. Nu kan ze weer bladzijden lang doorgaan!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-05-2018 om 11:23

Oh echt

Ik dacht dat Waylon en Bibi alweer uit elkaar waren. Ik zie hen in ieder geval niet voor altijd bij elkaar blijven. En dan die levensstijl van hem.
Een beetje zoals André en Monique (Cinderella weet wel over wie ik het heb). Maar die waren toch al vier jaar bij elkaar.

Paperclip

Paperclip

01-05-2018 om 12:56

@ Kaaskopje en Wilgenkatje - O.T.

Mijn moeder breit voor elke baby in de (zeer) wijde omgeving altijd een vestje met bijpassende sokjes. En over het algemeen worden die best gewaardeerd, en ook nog gedragen! Al haar 6 kleinkinderen hebben in zelfgebreide vestjes/truitjes/sokjes/slofjes rondgelopen. En ze heeft voor al haar kinderen en kleinkinderen een alfabet geborduurd, en de naam. En voor haarzelf thuis een speelgoedzak voor aan de box.
Ik vind het wel mooi, ik hou wel van tradities. Het is in ieder geval een heel persoonlijk cadeau, waar met liefde en aandacht aan is gewerkt.
Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat er intussen wel wat borduurwerkjes op zolder zijn beland, in plaats van op de slaapkamers van de kinderen of in de huiskamer...

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 13:34

nou hartstikke leuk paperclip, doe je moeder de groeten.

verder leuk op pinterest al die babykamerideetjes wat een keuze

ben blij voor bibi, is echt iets wat me geweldig lijkt weer een baby

Larisse

Larisse

01-05-2018 om 13:46

Wat een onzin

Wat een onzindraadje dit.
Maar ja, lunchpauze, dus heb even tijd .

Echt die onzin over steeds weer die BN'ers. Cinderella, zou je daar mee willen stoppen? Echt zo'n onzin om het daar steeds weer over te hebben.

De titels van Cinderella vind ik ervan getuigen dat ze niet echt nadenkt over de kern van haar bericht, maar gewoon haar gedachten de vrije loop wil laten. Valt wel vaak in herhaling, en heeft een hoog onzingehalte, maar dat is wat Cinderella kennelijk belangrijk vindt in deze discussie.

Verder: truitjes breien of haken, geen punt (schoonmoeder heeft destijds een schattig vestje gehaakt, echt lief). Maar om meteen te beginnen als je dochter van 39 zegt dat ze stopt met de pil?! Als ze nou zou zeggen dat ze zwanger is? Maar dat moet nog allemaal maar gebeuren.
Dus lijkt me nogal onzinnig en ongeloofwaardig. Maar goed, er gebeuren wel meer rare dingen in de wereld.

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 13:50

zal mooiere titels maken voor mijn posts

sorry

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 13:51

moeder wil graag op tijd beginnen denk ik

ik was vorige keer ook snel zwanger en mijn moeder heeft een afwijking aan haar schouder dus ik denk dat mijn moeder gewoon optijd wil beginnen

Paperclip

Paperclip

01-05-2018 om 14:24

Toegegeven

de laatste keer dat ik zwanger was is alweer geruime tijd geleden, maar in mijn tijd duurde dat toch echt 9 maanden. Lijkt me tijd zat voor haken/breien/punniken. En zeker als er nog geen geschikte zaaddonor in beeld is. Want dat is eigenlijk toch wel wat je zoekt. Maar dan liefst een die voor hij je bezwangert belooft dat hij eeuwig bij je zal blijven. Toch?

Paperclip

Paperclip

01-05-2018 om 14:32

Laatste bijdrage

Ik waag nog 1 poging:
"ben blij voor bibi, is echt iets wat me geweldig lijkt weer een baby"

Nou, ga daar dan voor, en hang het niet op aan wel of niet een geschikte partner. Maar dat was geloof ik al de goede raad in post 2 of 3 of zo, dus ik denk niet dat je hem aanneemt. Het is helemaal niet raar, als oudere alleenstaande met een kinderwens dat in je eentje te regelen. Juist omdat niemand zich de luxe kan permitteren om met een serieuze kinderwens te gaan zitten wachten op mr Right. Je legt dan bovendien (zoals ook al verschillende keren geschreven) veel te veel druk op de prille relatie. Geen gezonde situatie.
Ik zou het dus los trekken van elkaar. Je hebt een kinderwens en gaat daarmee aan de slag. En dan zou het leuk zijn als je ook nog eens een man vindt die jou en je kinderen leuk vindt. Maar in jouw situatie is hopen dat je ze beide op korte termijn krijgt niet realistisch. Lukt 1 van de 2 op korte termijn, dan ben je denk ik al een spekkoper.

Ik wens je echt het allerbeste. Maar ik denk dat je wat realiteitszin en flexibiliteit nodig hebt...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-05-2018 om 14:39

Goh

Hier valt het weer eigenlijk best wel mee Kaaskopje!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-05-2018 om 14:40

En Phryne

Zijn Andre en Monique uit elkaar??? Nee toch?

Tja, sinds ik de leesmap niet meer heb, loop ik hopeloos achter....

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 15:00

een donor vind ik vreemd

een donor....wat is dat nou voor iets raars....dan maar geen kind hoor, maar mijn kind is geen bouwpakketje dat ik zelf met een buisje en een spuitje in elkaar ga knutselen.

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 15:04

andre en monique zijn uit elkaar

ja wel jammer zo lees je inderdaad nog eens wat. er is niks zo mooi als het leven doorgeven.

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 18:23

Flair is net bezorgd, verhaal Jimte en Floor

Net is de flair bezorgd. Staat een gezin in, man, vrouw en twee kleine kinderen die als ik het zo kan inschatten 2 en 4 zijn. Floor en Jimte, de ouders, zijn allebei 45, houdt dus in dat zij pas na haar 40e zwanger is geraakt van de 1e.

Ziet er prima uit, nergens eieren op de ramen te bekennen omdat ze zoiets raars of onverantwoords hebben gedaan. Nee gewoon een gezin met ouders die misschien iets ouder zijn dan gemiddeld maar zo te zien wel hun zaakjes goed op orde.

verschil

Het enige verschil met jou is natuurlijk wel dat zij met z'n tweeën zijn....

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 18:51

Heb nog ruim de tijd, man voor 40e in dit geval niet van belang

ja maar je weet natuurlijk niet of dat al zo was toen zij 39 was. dat kan, dat kan niet, maar heeft voor het krijgen van de kinderen geen belangrijke rol in het verhaal. Stel dat ik de leeftijden goed heb ingeschat, de kinderen lijken 2 en 4 op de foto's, dan is zij even voor het gemak op haar 40e zwanger geraakt. Dat ben ik pas over dik een half jaar. Zo irreeel is mijn wens cq droom dus niet om nog een leuke man te vinden om mijn droom mee te verwezenlijken. Heb zelfs nog ruim de tijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.