Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Cinderella

Cinderella

22-04-2018 om 13:08

al wat ouder en toch niet kinderwens opgeven


Heb je eigenlijk al iemand op het oog? Hoe ben je op zoek?

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 19:03

Datingsites en daten

Ben ingeschreven op datingsites en ga daten.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

01-05-2018 om 19:08

vergelijken

Je kan je niet vergelijken met wel ander stel dan ook, want elke vrouw wordt op een ander tijdstip (verminderd) onvruchtbaar.
Het lijkt me beter om die blaadjes niet meer te lezen, vanwege je obsessie met bn-ers en daarbij maak je je niet aantrekkelijk voor je a.s. man. En je wil toch niet dat ze gillend bij je wegrennen, anders raak je nooit zwanger!

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 19:18

ieder zijn eigen wens

ik vergelijk me niet ik vind het alleen raar dat ik kennelijk een absurde wens heb terwijl ik overal om me heen vergelijkbare situaties zie. dat vind ik raar. laat iedereen in zijn waarde denk ik dan, kijk lekker naar jezelf.

en wie

vindt jouw wens dan absurd?

Cinderella

Cinderella

01-05-2018 om 19:33

iedereen

iedereen hier, heel onrealistisch en slecht voor het kind een moeder van boven de 40 bij geboorte.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-05-2018 om 19:45

Waar precies

lees je dat dan Cinderella?

Blauwe Bes

Blauwe Bes

01-05-2018 om 19:55

jezelf?

"laat iedereen in zijn waarde denk ik dan, kijk lekker naar jezelf."

Jij bent degene die steeds met namen van allerlei B-sterren komt aanzetten......

oh ja?

Kun je even citeren wie dat heeft gezegd dan, ik heb die reactie denk ik gemist...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-05-2018 om 20:06

Jee

Ik had een collega die net zo was als Cinderella. De man leefde in zijn eigen waarheid en was er ook van overtuigd dat het waar was. Meestal zat hij verwikkeld in allerlei intriges, maar hij heeft mij ook wel eens verteld dat collega X heel boos op me was. Ik ging natuurlijk even bij X informeren, maar die was zich van geen kwaad bewust. Hij had wat moeite gehad me te bereiken, mijn agenda klopte niet helemaal, en had aan de ‘bijzondere collega’ gevraagd waar ik was. Daar had die dus van gemaakt dat X boos was omdat ik nooit bereikbaar was.
Zie je hier ook. Niemand vindt het gek, behalve in Cinderella’s hoofd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-05-2018 om 20:27

En wil het een beetje vlotten?

Daar op die datingsite.
Heb je je vrij prangende kinderwens ook als unique selling point ingezet?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

01-05-2018 om 20:50

'Niks zo mooi als het leven doorgeven'

Ja oke, maar na dat mooie moment komen er nog heel veel ( hopen we!). En het lijkt me voor de lieve kleine -die maar kort baby is- fijn en veilig als de ouders investeren in een stevige relatie.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

01-05-2018 om 20:54

Oma's die breien, haken en punniken

Mijn korte wat knorrige reactie stamt wellicht uit de tijd waarin ik met veel zorg een wandkleedje/stamboom appliceerde wat ik later ergens onderin een kast terugvond, bij andere overbodige geachte voorwerpen.

Als oma's gaan knutselen, is het verstandig goed advies te vragen aan de jonge ouders en niet te verwachten dat je spontane creaties sowieso in goede aarde gaan vallen. Ik was al tevreden geweest met een plekje op zolder, hahaha. Nou ja, mijn boom stamt uit de pre pinterest tijd. Gelukkig heb ik later geregeld dingetjes gemaakt die wel in de prijzen vielen. Verkleedkleren, barbiekleertjes, kleding voor Actionman

Jackie

Jackie

01-05-2018 om 20:58

Cinderella

Wie vindt het "slecht voor het kind een moeder boven de 40"? Waar lees je dat? Wie zegt dat hier?

Niemand hier vindt je wens raar. En volgens mij valt het ook best mee met al die 'negatieve' reacties uit je omgeving. Je vertelde namelijk zelf dat je veel vrouwen kent die ook rond die leeftijd vrij vlot zwanger zijn geraakt dus het komt in je omgeving blijkbaar vaak voor. Het lijkt echt alsof je negatieve reacties probeert uit te lokken die je eigen waanideen bevestigen. Je bent obsessief. Relax, niemand vindt je raar en iedereen wenst je de man van je dromen met wie je zwanger zal raken.

Eigen waarheid.

Mensen met die karaktertrek hebben het vaak niet makkelijk. Ze voelen zich onbegrepen en liggen vaak overhoop met anderen, ook mensen die hun dierbaar zijn.
Psychologische lekenanalyse. Leuk, ik hou van bijzondere mensen.

Cinderella, we wensen je serieus een leuke vent en een lief 2e kind hoor!
Stiekem vind ik het ook wel spannend. Hoe lang gaat het duren voor je die leuke vent, met kinderwens, ontmoet en wanneer kom je vertellen dat je zwanger bent....

Ik zei in het begin van:"zet een advertentie", maar eigenlijk doe je dat ook een beetje, via een datingsite. Net als Ginny vraag ik me ook af of je je kinderwens als info over jezelf erbij gezet hebt. Dan vallen alle mannen die gesteriliseerd zijn maar gelijk af. Ook zonde om je energie te verspillen aan mannen die je wens niet in vervulling kunnen laten gaan...

Cinderella

Cinderella

02-05-2018 om 02:14

tja

er is daadwerkelijk heel negatief gerageerd met dingen als onrealistisch of gevaren of weet ik veel wat of dit zou mijn manier zin om mijn overgang te ontkennen of weet ik veel wat.

@Emma

@Emma

02-05-2018 om 08:32

negatief

Waarom blijf je eigenkijk oo dit forum? Ik was al lang weggeweest als ik dat vond.

Jackie

Jackie

02-05-2018 om 09:17

zucht

Dat mensen je plan onrealistisch vinden is toch niet negatief? Dat zegt alleen dat ze vinden dat de kans niet heel groot is. Dan kunnen ze je het nog wel gunnen. We kunnen wel allemaal gaan roepen 'ooo Cinderella je hebt tijd zat' maar dat is niet waar. Je hebt waarschijnlijk wel eventjes de tijd, maar heel veel is het gewoon niet. Heeft niks met negatief zijn te maken want ik hoop dat het je lukt, maar er bestaat zoiets als statistiek en de cijfers liegen er niet om. Ik zou het echt leuk voor je vinden als het lukt maar dat je moet opschieten daar kan je gewoon niet omheen. Dat proberen we je gewoon op het hart te drukken maar alles wat wordt gezegd lees jij als kritiek op je wens. Je wens vindt iedereen normaal.

Nog steeds benieuwd waar hier staat dat het "slecht voor het kind" is? Waar lees je dat?

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 09:29

Cinderella

Toch nog even over een donor. Ik vind je gedachte over een donorkind zo bijzonder. Een bouwpakketje? Vind je kinderen van ouders die niet zwanger kunnen raken, dus via bijvoorbeeld ivf dan ook bouwpakketjes? Kinderen zijn als je het zo bekijkt toch allemaal bouwpakketjes? Ze worden nooit kant en klaar afgeleverd, daar heb je toch eerst die 'wip' voor nodig, het bed is in dat geval ook een bouwmarkt. Uit het ene schap komt een emmer zaadjes, uit een ander schap een doos met een ei en die gaan samen in het karretje naar de kassa. Bij ivf of een donor is het niet anders, alleen moet je dan even shoppen bij verschillende winkels. Als Gamma geen emmer zaadjes heeft, dan haal je daar alleen het doosje met dat ene ei en bij Karwei de zaadjes. Het resultaat is dat ze op weg naar huis wel in dezelfde boodschappentas zitten en je er één geheel van kunt maken.
Ik vind het op zich echt prima dat je geen kind van een donor wilt. Ik vind daar ook wat voor te zeggen, het is wel erg onpersoonlijk, je kunt een kind niets over paps vertellen en contact zoeken heeft toch een hogere drempel als wanneer ouders gescheiden zijn en vader 'gewoon' ergens anders woont. Maar.... Als je echt heel wanhopig graag een kindje wilt, zou ik deze optie opeens een stuk interessanter vinden. Juist door je leeftijd. Want, dit is een serieuze opmerking, het gaat je toch om de baby en niet om de man, dat mag je toch best ook toegeven? Ik zou dus willen zeggen... laat die man los als die man zich niet aandient, maar ga voor het kind.

En, ik moet het toch zeggen, vraag jezelf ook eerlijk af of je op dit moment goed in staat bent om voor nieuw leven te zorgen. Ik wil je niet kwetsen, dat moet je echt van me aannemen, maar ik wil eerlijk tegen je zijn. In die eerlijkheid krijg ik niet het beeld van een stabiele vrouw. Ik heb het al eerder gezegd, ik vind je wat onvolwassen in je reacties. Als een meisje die nog een heel leven voor zich heeft en gewoon vage plannen zit te maken die wie weet uitkomen, maar waarvan iedereen ziet dat de kans klein is. Mijn dochter wilde later rijk worden. Nou... alles kan, ze is pas 25 en een doorzetter, dus wie weet, ik hoop dat ze dan aan me denkt, haha. Haar oma werd boos over die opmerking. Bah, altijd maar dat geld! Een mens kan ook lekker leven met minder geld. Aldus oma. Mijn oudste dochter wist het zeker, als ze eenmaal op zichzelf woonde zou er meteen een vaatwasmachine komen. "Misschien moet je daar eerst voor sparen?", opperde ik. Nou vooruit dat dan nog eerst, maar dan zou er een vaatwasser komen. De praktijk: een ieniemieniekeukentje, waar echt niets meer in past. Ik stelde nog creatief voor dat ze hem ook in de badkamer kon zetten. Een beetje gedoe met de afvoer, omdat ze dan steeds moet afwisselen met de wasmachine en dus de vaatwasser, maar goed, wie per se een vaatwasser wil moet daar wat ongemak voor over hebben. Een vaatwasser zou voor haar nu overigens een enorme uitkomst zijn. ze heeft een aandoening aan haar polsen, waardoor zelfs afwassen met de hand een opgave is geworden. Maar gelukkig heeft ze een vriend, niet elektrisch aangedreven, maar wel nuttig voor het huishouden.
Maar goed, hoe jij over je kinderwens praat, lijkt in mijn ogen op de puber die later rijk wil worden, of de puber die zo'n hekel aan afwassen heeft dat ze over vaatwasser fantaseert, zonder te weten of dat meteen mogelijk is. Dat gevoel had ik al heel snel bij jouw manier van praten over je kinderwens. Vraag je dus echt goed af of jij én een kind gebaat zijn bij je kinderwens.

Je zegt dat je een kind van 9 hebt, maar die wordt niet een keer genoemd in je verhalen. Hoe gaat het met dit kind? Kun je daar meer over vertellen? Gaat het lekker op school? Heeft hij vriendjes? Waar is zijn vader, heeft hij daar nog contact mee? Wat zijn zijn hobby's? Waar ben jij het meest trots op als zijn moeder? Vertel eens wat meer over het kind wat je al hebt.

Cinderella

Cinderella

02-05-2018 om 09:44

donor gaat veel te ver

Ja hoor, gaat super met mijn kind, stabiel kind, leuke vriendjes, heerlijk thuis vrolijk en intelligent kind etc.

Ik vind zelf een kind van een donor iets heel raars. Dat is mijn gevoel.

Ik denk dat iedereen zijn eigen grenzen mag hebben wat betreft het krijgen van kinderen. Mijn beste vrienden konden jarenlang geen kinderen krijgen, steeds een miskraam. Vrouw wilde adoptie, man zei nee dat wil ik niet. Niks mis met adoptie maar voor mij hoeft dat niet. Dan kan de hele wereld op gaan staan en roepen dat adoptie toch prima is en wat is er mis met adoptie. Maar kennelijk voelde dat niet goed voor die man. Overigens hebben zij na jaren nog een gezonde dochter gekregen maar wat ik aan wil geven is dat je je grenzen moet bewaken.

IVF zou voor mij nog wel binnen die grenzen passen als het van je partner is. Maar niet met een onbekende. Ik vind dat heel raar. Elke dag lees ik in de krant verhalen van donorkinderen die de helft van zichzelf missen ofzo en zich rot voelen.

Ik wil dolgraag een kind maar met eendonor....nee dat zou echt voor mij veel en veel te ver gaan.

Cinderella

Cinderella

02-05-2018 om 10:09

nee

nee het is niet zo dat het mij alleen om een kind gaat en niet om de man. het gaat juist om een man en een kind.

waarom zou ik daarin verschillen van iemand van 27 met kinderwens. is het dan ook alleen om de baby te doen.

is het niet zo dat ALLE vrouwen alleen een man willen omdat ze een kind willen.

wat maakt mijn verhaal dan zo anders.

@Emma

@Emma

02-05-2018 om 10:14

Cinderella

Het is natuurlijk wel zo dat jij zelf alleen maar een man wil omdat er een kind "moet" komen. Ik zie het verschil niet met een donor.
Het verhaal van jou is anders omdat jij hier op een forum voor ouders loopt te janken dat je een kind wil ipv een man te gaan zoeken.
Hoe is het eigenlijk met je andere kind? Heeft die een goeie band met de vader? Bestaat het andere kind überhaupt wel?

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 11:07

Cinderella

Zou je ook mijn vragen over je zoon willen beantwoorden? Volgens mij hebben meer mensen aangegeven dat je daar érg weinig over vertelt. Hij is je enige kind. Hij moet toch een groot stempel op je leven drukken, hij moet je vreugde geven, trots laten voelen, maar soms ook boos maken. Kortom... hoe is je zoon en je leven met hem?

Wat jouw verhaal anders maakt is de titel van dit draadje "Al wat ouder en toch niet kinderwens opgeven".

Cinderella

Cinderella

02-05-2018 om 11:56

geen cryosbuisje

hoezo moet er alleen een man komen voor een kind. ik denk dat de gemiddelde vrouw met een kinderwens graag een man heeft die dat ook wil en anders wellicht verder zoekt.

naturlijk is het mijn wens om al die leuke andere dingen, met een leuke man te kunnen gaan doen. wat denk je dan, dumpen na de bevruchting zeker

en ook al zou dat zo zijn dan is dat NIET HETZELFDE als een donor. dan heeft het kind wel een vader en niet een cryosbuisje.

Cinderella

Cinderella

02-05-2018 om 12:05

kinderwens is van alle leeftijden

er zin wel vrouwen hoor die superverliefd worden op een man zonder kinderwens en zelf een kinderwens hebben maar vaak tref je dat soort vrouwen ook wel aan bij een psych of op een forum omdat ze niet weten wat ze moeten doen, blijven en de kinderwens vaarwel zeggen of weggaan en de man gaan missen en wellicht ook nooit moeder worden.

maar over het algemeen als je een kinderwens hebt

- is het wel zo prettig en handig als je een man zoekt die ook die wens heeft
- is het zeker niet zo dat je die man alleen hebt voor het krijgen van een kind, of je nou 23 bent of 43
- is het wel super als je lang samen blijft en heel lang van het kind kan gaan genieten
- mocht het onverhoopt niet goed gaan heeft het kind in elk geval nog een vader en is niet de helft van de identiteit kwijt.

vader

Misschien wil de vader van je zoon wel donor zijn? Dan is het geen onbekende en zijn je kinderen bovendien ook nog eens 100% brusjes.

Cinderella

Cinderella

02-05-2018 om 12:20

logisch

als je zelf een kinderwens hebt is het logisch dat je een partner zoekt die dat ook heeft. en in een enkel geval kan je die kinderwens inleveren maar heel vaak blijft dat toch knagen.

Cinderella

Cinderella

02-05-2018 om 12:21

wil ik nu niet

dat had wellicht nog gekund, maar vader heeft al met een andere vrouw een leven opgebouwd en hebben zelf kinderen dus dan hoeft het voor mij niet meer. maar was in een ander geval wellicht de enige 'donor' geweest die had gekund, was voor mijn zoon wel heel fijn geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2018 om 13:13

Cinderella

Het uitblijven van een antwoord op mijn vragen over je zoon, vind ik inmiddels toch vreemd. Ik vraag je niet om zijn naam, of de naam van zijn school, of de naam van vriendjes e.d., maar in algemene zin kun je toch wel iets vertellen?

Cinderella

Cinderella

02-05-2018 om 14:26

anoniem

misschien is het handig om goed te lezen want had dit al geschreven

Ja hoor, gaat super met mijn kind, stabiel kind, leuke vriendjes, heerlijk thuis vrolijk en intelligent kind etc.

en nee logisch dat je verder niks over hem hoeft te weten want dit is een anoniem forum

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.