Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Cinderella

Cinderella

22-04-2018 om 13:08

al wat ouder en toch niet kinderwens opgeven


Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-05-2018 om 10:14

Inderdaad

Bij ons in de familie heeft iedereen groot leeftijdsverschil tussen de kinderen, soms zelfs bij eersteleggers Soms lijkt het me nog best wel leuk, nog een baby, en volgens mij kan het ook nog best (met 46/46). Het leeftijdsverschil met de oudste twee is dan niet wat me tegenhoudt, wel het feit dat ik over een jaar of 5 'klaar' ben, en het idee van nog 18 jaar zorgen me niet echt trekt.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2018 om 10:32

Persoonlijk

Ja, dat ik het zo zie is niet maatgevend 😊, maar het lijkt mij wel iets om toch even bij stil te staan.

Toen ik eenmaal 40 was, kwam dat beeld van " nog een keer alles... nééé!" ook als een soort wonderpil in mijn hoofd binnen. De jongste was 8, was al redelijk zelfstandig in alles en dan van voorafaan beginnen? Ik was helemaal genezen.

Jackie

Jackie

03-05-2018 om 11:24

leeftijdsverschil

Mij zou ook het idee om weer helemaal 'opnieuw' te moeten beginnen eerder tegenhouden dan het leeftijdsverschil. Dat lijkt me nou helemaal niet belangrijk. Je hebt een broertje of zusje gewoon te accepteren, hoezo zou dan met 12 jaar moeilijker zijn dan met 3 jaar (integendeel zelfs, tegen een twaalfjarige kan je veel meer uitleggen).

Een vriendin van me heeft nog een broertje gekregen op haar 22e (haar moeder was 43 geloof ik), ze had zelfs toen al haar eerste kind gekregen. Haar kind had dus een oom gekregen die jonger was dan hem zelf. Ik vind dat allemaal wel leuk.

Een vriendin van mijn moeder heeft ook op haar 43e nog een kind gekregen, de oudste was 14 en daar tussenin had ze er nog vijf. Het was dus haar 7e kind.

Wil 40

'Sta je met 45 jaar weer op het schoolplein om je kind naar groep 1 te brengen. En met 60 jaar heb je nog een puber in huis. Help. Maar ook dat is mijn persoonlijke gevoel.'
En met 47 weer bij de zwemles. Gruwel. Overgang en puberteit tegelijk in huis. Ik weet het, ik was 39 toen de jongste geboren werd. Jongste vond het ook echt niet leuk om een oude moeder te hebben. Broers zijn resp. 10 en 7 jaar ouder, dat is dan weer wel goed gegaan.

Nee, ik vind het niet vreemd om op latere leeftijd een kind te krijgen. Je kunt ook niet alles plannen. En een nieuw leven is gewoon heel erg mooi. Maar het gaat wel hopelijk heel lang mee, en je wordt zelf ouder. Maar een kind willen van een man zonder een man, dat is wel wat vreemd.

Ik hoop voor jou dat het daten lukt. En dat je ook gelukkig kun zijn met je man als er geen kindje komt.

Tsjor

Jackie

Jackie

03-05-2018 om 12:23

Cinderella

Stel je vindt een man die ook kinderen wil met jou. Jullie gaan trouwen en samenwonen en je gebruikt geen voorbehoedsmiddel. Omdat je niet zwanger raakt gaan jullie naar de huisarts en na wat onderzoek blijkt dat je man onvruchtbaar is. Inmiddels ben jij, ik noem wat, 41. Wat zou je doen? Zou je het overwegen om dan nog te scheiden zodat je iemand vindt met wie het wel zou lukken?

Tsjor.

"Ik hoop voor jou dat het daten lukt. En dat je ook gelukkig kun zijn met je man als er geen kindje komt."

Dat moet vast zijn:

"Ik hoop Cinderella, dat het daten lukt. En dat je ook gelukkig kun zijn met je man als er geen kindje komt."

Ik niet alsjeblieft!

Cinderella

Cinderella

03-05-2018 om 14:28

ja ik snap heus wel wat jullie bedoelen over leeftijdsverschil en het ene kind in de luiers en het andere kind eindexamen of zoiets. snap het heus wel maar je hebt het in het leven helaas niet altijd voor het uitzoeken. soms gaan dingen anders en kan of moet je met andere dingen blij zijn en blij ben ik natuurlijk al want ik ben moeder geworden en heeeee dat was mijn grote wens dus ik ben echt blij en gezegend. maar toch nog gewoon die wens en komt dat goed dan komt het goed en anders maar niet.

Cinderella

Cinderella

03-05-2018 om 14:45

mijn oude buurvrouw heeft op aar 42e nog een tweeling gekregen, had verder geen kinderen. kan me voorstellen dat men dan zegt jemig dan ben je 60 en gaan je kinderen pas uit huis ofzo. en als ze had mogen kiezen had ze heus wel eerder haar kinderen gekregen, maar het is wel een heel gelukkig gezin, twee superleuke meiden, echt hele leuke sfeer daar. wat had die vrouw dan moeten denken..omdat anderen het oud vinden moet ik het maar niet doen. zij had wel die kinderwens.

Cinderella

Cinderella

03-05-2018 om 14:57

Een andere anekdote die me te binnen schiet. Mijn oom was 40 toen zijn jongste kind werd geboren. Hij heeft daar zeker van te voren veel commentaar op gekregen en zelfs dingen als straks denkt men dat de opa bij de school staat te wachten etc.

Maar elk verhaal is anders en mijn oom kon lekker stoppen met werken toen hij 58, toen ging het jongste kind natuurlijk ook uit huis en kon hij op zijn 58e lekker veel op reis en al die dingen die men steeds roept die je juist NIET kan gaan doen als je op latere leeftijd nog een kind gaat krijgen.

Cinderella.

Maar in jou voorbeelden waren ze al met zijn tweetjes of heeft buuf ook nog snel iemand opgeduikeld?

Daar gingen de meeste van onze reacties over....niks negatiefs maar realistisch. Hup hup Cinderella, zoek een vent met een kinderwens 😊Het klokje tikt.

Ik zou overigens nooit tegen een vrouw zeggen:"jeetje, zit je op je 60e nog met een puber". Ik moet daar inderdaad niet aan denken, maar ik laat dat bij denken. Al krijgt mijn buuf er 10, mag ze zelf weten en jij ook.

Cinderella

Cinderella

03-05-2018 om 16:25

zij is op haar 38e uti elkaar gegaan met haar eerste vriend en toen gaan daten en wel heel eerlijk haar kinderwens op tafel gegooid maar haar man wilde ook graag kinderen, hij had er nog geen en ze zijn nu al jarenlang een superleuk gezin

ik vraag me dan oprecht ook wel af hoeveel lange reizen men wil gaan maken en in hoeverre men denkt dat je niks leuks meer kan gaan doen als je wat later kinderen krijgt. je kan ook af en toe een oppas nemen. als mijn zoon op school zit dan ga ik lekker de stad in soms, het is heus niet zo dat een kind eeuwig baby blijft. als een kind 18 is gaat een kind zelf op kamers maar daar tussen zijn ook echt genoeg momenten dat je aan jezelf toe kan komen. en als je perse die ene reis wil maken dan plan je die lekker in de schoolvakantie, ok dat is misschien wat duurder, maar dan kan je kind lekker mee, dat is natuurlijk helemaal gaaf.

Cinderella

Cinderella

03-05-2018 om 16:29

wat ik ook nog wil vertellen is dat ik een aantal jaar geleden een vriend heb gehad die ook nog een kinderwens had. na een paar maanden werd hij heel erg ziek en we vreesden echt het ergste, gelukkig krabbelde hij er weer bovenop. maar als deze man in een rolstoel was beland of blind of weet ik veel wat, dat had me echt niks uitgemaakt als de liefde groot genoeg was gebleven. de kinderwens was dan van ondergeschikt belang geworden. helaas is deze relatie om andere redenen stuk gelopen maar die hij zo ziek werd was het enige wat ik dacht wat er ook gebeurt, ik ga heel goed voor hem zorgen, ik hou superveel van hem etc. dus nee het is zeker niet zo dat ik wegren als er geen kind mee rkan komen.

rode krullenbol

rode krullenbol

04-05-2018 om 17:10

Beste Cinderella,

Wie zichzelf uitgesproken doelen stelt, doet er goed aan om de route ernaar toe zorgvuldig te plannen. Dit gaat des te meer op, naarmate het om een lastig te bereiken doel gaat. Wat jij dus nodig hebt, is niet zozeer toestemming van anderen om je te laten bezwangeren door deze of gene, maar een doortimmerd plan van aanpak! Met het oog op het hartverwarmende karakter van jouw droomwens, ben ik niet te beroerd om je daarbij warmhartig een helpend handje te reiken. Dat had je misschien al wel begrepen.

Alles binnen de grenzen van mijn kunnen uiteraard, alsook op basis van hoogstpersoonlijke levenservaringen. Laat vooraf vooral ook gezegd zijn, dat mijn managementstijl over het algemeen wat onorthodox is. En dat ik, eenmaal belast met bestuurlijke taken, doorgaans als een dominante tante uit mijn hoekje te voorschijn treed. Dat wil met zoveel woorden zeggen: onverwacht energiek en krachtdadig. Ik zeg het er maar bij, want ik zou niet willen dat je op onheuse gronden ervoor terugdeinst mijn welgemeende suggesties ten uitvoer te brengen. Of – erger nog – dat je deze wegens gekwetste lange tenen niet eens in overweging neemt!

Nu je voor twee telt, durf ik je wel de eerste stap voor te stellen: het aloude, ook door anderen reeds aanbevolen ‘tel je zegeningen’. Met alles wat je hebt – een koophuis vanaf je twintigste levensjaar, een zoon van 9 jaar, voldoende inkomen om je mee te kunnen voorzien in jullie levensonderhoud en een liefdevolle moeder die ondanks een klacht aan haar schouder stante pede de breipennen ter hand neemt ten behoeve van een eventueel kleinkind – ben je in zekere zin al een “spekkoper”. Om eens een tamelijk kleingeestig woord te citeren.

Sta me toe hier op dit forum openhartig mijn indruk te ventileren/delen, dat naar alle waarschijnlijkheid jaloezie meespeelt bij jouw verlangen naar meer. Je wilt immers precies dat wat jouw ex heeft: een nieuwe start in je leven met een nieuw gezin. Mocht ik dit goed zien, dan zou ik je aanbevelen om *hoe dan ook* – mijn adviezen zijn vanzelfsprekend strikt vrijblijvend van aard – als de wiedeweerga te zorgen voor een andere, positievere gemoedstoestand/geestesmodus. Wie zich benadeeld voelt, loopt namelijk een verhoogde kans de verkeerde mensen aan te trekken, onderwijl de juiste afstotend! En dat is voorwaar geen optimale basis voor het vinden van een fijne potentiĂ«le vader.

Makkelijker gezegd dan gedaan? Niets daarvan. Jaloezie van je afschudden is aanzienlijk makkelijk dan men gewoonlijk denkt. Dikwijls is het slechts een kwestie van groot denken in plaats van klein. Zelf speelde je met de gedachte dan maar eerst eens even een bekende Nederlander te worden. Ik zeg: ga toch liever voor wereldfaam! Zelfs dat kan veel minder moeilijk blijken te zijn, dan vaak gedacht.

Schrijf gewoon onder de titel ‘Cinderella. The Sequel’ een spannend vervolg op het alom bekende sprookje en je bent gegarandeerd van een wereldomspannend lezerspubliek. – In het Engels, als jij die taal machtig bent of anders in het Nederlands om het daarna te laten vertalen. – Ga maar na; wie zou nu *niet* willen weten hoe het met die twee verder is gegaan na dat halfslachtige ‘happy ending’?

Als je bovendien terloops ‘onthult’ dat Cinderella zo belabberd werd behandeld, omdat zij in werkelijkheid een onecht kind was van Ă©Ă©n van de gebroeders Grimm, dan genereer je geheid nog meer aandacht. Wat kan jou het schelen om wat nepnieuws in het publieke leven rond te roepen? Het doel – te weten: kunnen putten/vissen uit een zo groot mogelijk reservoir van mannen - heiligt toch zeker de middelen?

Meet je daarbij – veiligheidshalve – een schuilnaam aan die kracht en macht uitstraalt en die waar ook ter wereld bekend in de oren zal klinken. De naam Maxima is uiteraard al bezet; maar wat dacht je van Sharon of Isis? Beide verwijzen (rechtstreeks) naar vruchtbaarheid en dus (zijdelings) naar jouw toekomstdroom! Een mooie bijkomstigheid van je oriĂ«nteren op een geschikt pseudoniem? Juist, ja: de mogelijkheid om te stuiten op leuke kindernamen!

Een mooie bijkomstigheid van schrijven? Dat is denken. Of je nu je gedachten ordent ten behoeve van een enigszins geloofwaardige verhaallijn of juist een wonderlijke. Bovendien biedt het de nodige afleiding van frustraties, alsook een uitlaatklep daarvoor.

Mocht je schrijven of het inhuren van een ‘ghostwriter’ toch een te grootse aanpak vinden, hetzij te veel een omweg; dan kun je het natuurlijk ook wat dichter bij huis zoeken. Je zou bijvoorbeeld kunnen proberen nieuw leven te blazen in de gestrande plannen om van het geboortehuis van Johan Cruyff een museum te maken. – Wat dacht je van een Ajax-fan als partner? – Achterhalen in welke koffieshop bekende journalisten hun dagelijkse bakkie troost en inspiratie halen. – Beroemdheid vergaren via de Nederlandse media! – Je opgeven voor het televisieprogramma Verborgen Verleden, om te bepalen of er wellicht blauw bloed door je aderen stroomt, dan wel van Sinti, Roma of Kalderash. – Prat kunnen gaan op een bijzondere afkomst.

Maar wie ook je uiteindelijk op welke manier dan ook al dan niet aan de haak weet te slaan; verlies niet uit het oog waarom het krijgen van kinderen zo aantrekkelijk zijn kan: echte, wederkerige liefde. Het door ‘Eden Ahbez’ (de zelf aangenomen naam van George Alexander Aberle) geschreven en door vele musici vertolkte ‘Nature Boy’ is aan dit thema gewijd. Het plaatst het over en weer geven en ontvangen van liefde boven alles. In algemene zin; dus tussen wie ook en in welke vorm dan ook.

Het geeft misschien te denken. Zijn jouw woorden “er is niks zo mooi als het leven doorgeven” mogelijk wat al te groot?

Rode krullenbol

Zie voor de versie waarmee Nat King Cole het nummer wereldberoemd maakte:


https://youtu.be/Iq0XJCJ1Srw

Voor een sprookjesachtige interpretatie van Ella Fitzgerald:


https://youtu.be/WBfuoMpabHY

Een clip waarin handgebreide truien voorkomen van Michael Jackson:


https://youtu.be/gEI5VXyS0qw

Een latin versie van Etta Jones:


https://youtu.be/CxKaeMoDvmo

Een versie voorzien van de soul van James Brown:


https://youtu.be/R0-wTQUFGwU

Een Afrikaanse close harmony interpretatie van Afro Blue:


https://youtu.be/CzX0-05KHG4

Een close harmony cover van Zweedse bodem:The Real Group:


https://youtu.be/jDsjZXrYIZk

Een instrumentale jazz variant van Miles Davis:


https://youtu.be/GDS_nqHaUvc

Een instrumentale ‘gypsy jazz’ uitvoering van Django Reinhardt:


https://youtu.be/57MPE5fwa4o

Cinderella

Cinderella

04-05-2018 om 21:28

hond in de pot

mooi geschreven, wat een moeite heb je gedaan en als je ondertussen wat scones of ontbijtkoek eet weet je ook zeker dat je niet alleen de hollandse pot die dag hebt gegeten of misschien wel alleen de hollandse pot maar niet de hond in de pot hihi

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2018 om 00:25

Rode Krullenbol

De Afrikaanse versie vind ik prĂĄchtig!

Cinderella

Cinderella

05-05-2018 om 04:20

ik ook

ik ook

Nacho

Nacho

05-11-2018 om 17:15

al wat ouder en kinderwens

Hallo Cinderella,
ik ben ook al wat ouder (45), alleenstaand en heb ook nog een sterke kinderwens.
Ik heb 1 zoontje.
En geen vrouw gevonden waarmee ik die kinderwens kan vervullen.

Lijkt het je wat kennis te maken? Of heb je reeds je partner gevonden?

Jane

Jane

14-11-2018 om 14:54

a good man is hard to find

I agree that a good man is hard to find . A dream about a big family with many children and we live in a big house.

Nacho

Nacho

17-11-2018 om 09:08

a good man is hard to find

Een goede lieve vrouw is soms ook lastig te vinden. We hebben met elkaar heel wat te eisen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.