Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Alleenstaande mannen met kinderwens, taboe of niet?


Wil je het alleen doen omdat je denkt geen partner met kinderwens te kunnen vinden?
Er is een ruime poel vrouwen van in de 30 met een kinderwens. Zij willen een kind maar kunnen(of willen) geen partner vinden 

Of wil je het alleen doen om een andere reden?

willem1959 schreef op 17-06-2022 om 11:26:

Dus dat kind heeft drie ouder? Twee moeders en een vader?
Arm kind als het later voor zijn ouders moet zorgen. Er zijn zelfs kinderen met vier ouder. Verschrikkelijk.
Het gaat mensen alleen maar om zichzelf. Ikke ikke ikke. Ik moet ook een kind.
Niet normaal.

Een kinderwens is per definitie egoïstisch. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-06-2022 om 12:48

MoederBarberin schreef op 17-06-2022 om 09:23:

[..]

Dat gaat vaak juist heel goed. Er wordt namelijk van te voren heel goed nagedacht over alle hindernissen die je tegen kunt komen en daar worden afspraken over gemaakt. Veel gezonder dan een ongelukje bij ouders die eigenlijk helemaal niet geschikt zijn of kinderen die in een vechtscheiding terecht komen

Toch eens met Willem op dit vlak. 
Mijn stiefzoon heeft zijn biologische moeder en daarnaast zijn vader die een homokoppel vormt. Goede afspraken in het begin, maar eens de opvoeding begon en het kind zich ook ontwikkelde, kwamen er toch verschillen met momenteel als resultaat dat de biologische ouders elkaar uitsluitend praten wanneer het echt nodig is.
Daarnaast plaats je hiermee bewust een kind vanaf het begin in een situatie van co-ouderschap, hetgeen nooit optimaal is. 

Natuurlijk is het beter dan een vechtscheiding of een ongelukje bij ongeschikte mensen, maar toch. 

@To: Misschien is het nuttig om je eens af te vragen of het wel zo verstandig is om voor een kind te gaan, als je er niet in slaagt om een relatie op te bouwen met een partner. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 14:19

Valdemar schreef op 17-06-2022 om 12:48:

[..]

Toch eens met Willem op dit vlak.
Mijn stiefzoon heeft zijn biologische moeder en daarnaast zijn vader die een homokoppel vormt. Goede afspraken in het begin, maar eens de opvoeding begon en het kind zich ook ontwikkelde, kwamen er toch verschillen met momenteel als resultaat dat de biologische ouders elkaar uitsluitend praten wanneer het echt nodig is.
Daarnaast plaats je hiermee bewust een kind vanaf het begin in een situatie van co-ouderschap, hetgeen nooit optimaal is.

Natuurlijk is het beter dan een vechtscheiding of een ongelukje bij ongeschikte mensen, maar toch.

@To: Misschien is het nuttig om je eens af te vragen of het wel zo verstandig is om voor een kind te gaan, als je er niet in slaagt om een relatie op te bouwen met een partner.

Scherp.

als je zegt ik heb tijd en ruimte voor een kind en wil er graag voor een kind zijn overweeg pleegzorg. Daar is enorme nood aan

nlies schreef op 17-06-2022 om 10:53:

Tja, ik ken ook iemand die enthousiast vertelde dat hij vader werd, en zo ver ik begreep ging het proces behoorlijk snel tussen: zullen wij samen papa en mama worden (allebei alleenstaand, hij homo) en binnen enkele maanden was het zover. En toen besloot zij dat ze het toch liever alleen deed, en staat hij met lege handen. Geen idee hoe het nu is, want ben contact een beetje kwijt

Als hij de biologische vader is dan kan hij toch rechten afdwingen? 

redbulletje schreef op 17-06-2022 om 16:37:

[..]

Als hij de biologische vader is dan kan hij toch rechten afdwingen?

geen idee hoe dat zit, ik heb alleen gehoord dat zij niet wilde dat hij het erkende. Maar wat er dan verder gebeurt, ik weet het niet

nlies schreef op 17-06-2022 om 17:09:

[..]

geen idee hoe dat zit, ik heb alleen gehoord dat zij niet wilde dat hij het erkende. Maar wat er dan verder gebeurt, ik weet het niet

Hij heeft gewoon dezelfde rechten als de moeder. Dus erkenning en ouderlijke macht is gewoon af te dwingen via de rechtbank 

MoederBarberin schreef op 17-06-2022 om 17:44:

[..]

Hij heeft gewoon dezelfde rechten als de moeder. Dus erkenning en ouderlijke macht is gewoon af te dwingen via de rechtbank

Exact! Dus niets anders dan in een traditionele situatie.

Kersje schreef op 17-06-2022 om 21:26:

[..]

Exact! Dus niets anders dan in een traditionele situatie.

Dus een alleenstaande man heeft net zo veel recht op een kind (bijv. via adoptie) als een alleenstaande vrouw (die het bijv. via een anonieme donor kan regelen)?

Pejeka1 schreef op 17-06-2022 om 21:28:

[..]

Dus een alleenstaande man heeft net zo veel recht op een kind (bijv. via adoptie) als een alleenstaande vrouw (die het bijv. via een anonieme donor kan regelen)?

Je moet mijn post even begrijpend lezen, als deze man idd kan aantonen met een dna-test dat hij de biologische vader is, kan hij gewoon erkenning en gezag afdwingen bij de rechtbank.

Kersje schreef op 17-06-2022 om 21:32:

[..]

Je moet mijn post even begrijpend lezen, als deze man idd kan aantonen met een dna-test, kan hij gewoon erkenning en gezag afdwingen bij de rechtbank.

Maar het onderwerp van dit topic is: alleenstaande mannen met een kinderwens. Dus: kunnen alleenstaande mannen ook hun kinderwens vervullen?

Pejeka1 schreef op 17-06-2022 om 21:34:

[..]

Maar het onderwerp van dit topic is: alleenstaande mannen met een kinderwens. Dus: kunnen alleenstaande mannen ook hun kinderwens vervullen?

Je kon toch duidelijk lezen op welke post ik reageerde? Soms reageren mensen op elkaars posts en niet enkel op een topictitel 

Kersje schreef op 17-06-2022 om 21:36:

[..]

Je kon toch duidelijk lezen op welke post ik reageerde? Soms reageren mensen op elkaars posts en niet enkel op een topictitel

Tja, dan ben je offtopic toch? Ik begreep dat daar een ban op staat... Maar zonder gekheid: laten we het over het onderwerp hebben. Dus hoe kan een alleenstaande man zijn kinderwens vervullen?

Pejeka1 schreef op 17-06-2022 om 21:39:

[..]

Tja, dan ben je offtopic toch? Ik begreep dat daar een ban op staat... Maar zonder gekheid: laten we het over het onderwerp hebben. Dus hoe kan een alleenstaande man zijn kinderwens vervullen?

hou je niet zo van de domme joh!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.