Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Booster: nu of nog wachten (ivm zwangerschapswens)

Peiling

Wanneer boosteren?
81 stemmen
90%
10%

MoederBarberin schreef op 28-12-2021 om 16:28:

[..]

Ook weer waar. Denk dat dit een kwestie is van een keuze maken en hopen dat het de goede blijkt. Ik ben in bijna alle situaties voor zsm vaccineren, maar zou dit voor mezelf ook een moeilijke vinden

Ik niet. 

Kon zelf ook moeilijk zwanger worden, maar dit zou echt voor mij geen bron van twijfel zijn. Ook gynaecologen en fertiliteitsartsen adviseren om te vaccineren. Zeker sinds iemand in mijn nabije omgeving haar kind heeft moeten afgeven omdat ze veel te vroeg beviel n.a.v. een eerdere corona-infectie vroeg in de zwangerschap, begrijp ik niet waarom een 'menstruatiestoornis' zo zwaar weegt. Natuurlijk wil je zsm zwanger raken, maar je wil nog liever uiteindelijk een gezond kind op de wereld kunnen zetten lijkt me. 

Blokje

Blokje

28-12-2021 om 16:58 Topicstarter

Update: huisarts zei dat het in mijn situatie verstandig is zsm boosteren. 
En toevallig kreeg ik vanmiddag een SMS dat ik een afspraak kan maken dus dat heb ik ook gedaan. 

Huisarts zei: Juist omdat iedereen nu zo gefocust is op eventuele bijwerkingen krijgt Lareb nu ook meer meldingen. 
En als mijn menstruatie uitblijft dat krijg ik een hormoonkuurtje zodat dat weer op gang komt. 

@TO fijn dat je huisarts je kon helpen bij het maken van je besluit

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-12-2021 om 17:10

@TO: Wat goed van je dat je deskundig advies hebt ingewonnen!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-12-2021 om 20:38

Blokje schreef op 28-12-2021 om 16:58:

Update: huisarts zei dat het in mijn situatie verstandig is zsm boosteren.
En toevallig kreeg ik vanmiddag een SMS dat ik een afspraak kan maken dus dat heb ik ook gedaan.

Huisarts zei: Juist omdat iedereen nu zo gefocust is op eventuele bijwerkingen krijgt Lareb nu ook meer meldingen.
En als mijn menstruatie uitblijft dat krijg ik een hormoonkuurtje zodat dat weer op gang komt.

Fijn! En goed dat je op het advies van deskundigen afgaat. Op social media, en ook hier, horo je zoveel meningen dat het soms lastig is om de feiten eruit te filteren.

Ik wens je een heel mooi, en zwanger , 2022.

Blokje schreef op 28-12-2021 om 16:58:

Update: huisarts zei dat het in mijn situatie verstandig is zsm boosteren.
En toevallig kreeg ik vanmiddag een SMS dat ik een afspraak kan maken dus dat heb ik ook gedaan.

Huisarts zei: Juist omdat iedereen nu zo gefocust is op eventuele bijwerkingen krijgt Lareb nu ook meer meldingen.
En als mijn menstruatie uitblijft dat krijg ik een hormoonkuurtje zodat dat weer op gang komt.

Dit klinkt alsof dat weinig voorstelt.. maar daar zou ik me toch goed over informeren en inlezen of je dat wel wilt. 

Staat even los van wel of niet booster. Daar twijfel ik ook (nog steeds) over. Maar aangezien we waarschijnlijk toch voor een tweede kindje willen gaan proberen, ga ik me toch laten boosteren op korte termijn.

Vandaag of gisteren (geen zin om het terug te zoeken) is het resultaat van onderzoek naar effect van vaccinatie op menstruatie gepubliceerd. Effect is geloof ik de eerste maand maximaal een dag latere menstruatie en de volgende maand is het effect alweer weg. Dus dat risico lijkt me, ook als je zwanger wil worden en/of een onregelmatige cyclus hebt verwaarloosbaar...

Jonagold schreef op 10-01-2022 om 17:05:

Vandaag of gisteren (geen zin om het terug te zoeken) is het resultaat van onderzoek naar effect van vaccinatie op menstruatie gepubliceerd. Effect is geloof ik de eerste maand maximaal een dag latere menstruatie en de volgende maand is het effect alweer weg. Dus dat risico lijkt me, ook als je zwanger wil worden en/of een onregelmatige cyclus hebt verwaarloosbaar...

Mijn cyclus is toch al zo onregelmatig als wat, dus ik denk dat de booster in mijn geval geen mega invloed zal hebben.

Maar als je cyclus heel regelmatig is en dat wordt dan korte tijd ontregeld kun je daar best onzeker van worden denk ik. Maar goed, gelukkig duurt het niet lang volgens de onderzoeken. 

Blokje

Blokje

11-01-2022 om 12:50 Topicstarter

Yes! Net ongesteld geworden, daar ben ik nog nooit zo blij mee geweest! 
Vorige week de booster gehad. 
Soort van precies op tijd (menstruatie was afgelopen jaar nogal onregelmatig).

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-01-2022 om 12:54

Blokje schreef op 11-01-2022 om 12:50:

Yes! Net ongesteld geworden, daar ben ik nog nooit zo blij mee geweest!
Vorige week de booster gehad.
Soort van precies op tijd (menstruatie was afgelopen jaar nogal onregelmatig).

Kijk, dat is nog eens een mooie bijwerking!

Blokje schreef op 28-12-2021 om 09:58:

[..]

Zodra ik een positieve test in handen heb maak ik een afspraak voor de booster. Want ik neem 'm sowieso, alleen ik twijfel over het moment.

Blokje, dit is een oude post van jou, maar ik kom er toch even op terug voor degenen die denken dat het verstandig is een boosterprik te nemen na een positieve test. Dat heeft geen enkele zin. Een boosterprik werkt pas na een week, en een doorgemaakte besmetting maakt antistoffen waardoor je weer een hele tijd beschermd bent. 

Fijn dat je advies hebt ingewonnen bij je huisarts

Blokje

Blokje

11-01-2022 om 13:50 Topicstarter

EmmaT schreef op 11-01-2022 om 13:33:

[..]

Blokje, dit is een oude post van jou, maar ik kom er toch even op terug voor degenen die denken dat het verstandig is een boosterprik te nemen na een positieve test. Dat heeft geen enkele zin. Een boosterprik werkt pas na een week, en een doorgemaakte besmetting maakt antistoffen waardoor je weer een hele tijd beschermd bent.

Fijn dat je advies hebt ingewonnen bij je huisarts

Mijn huisarts en de arts op de prik locatie zeiden beide dat het goed ik dat ik 'm zo snel mogelijk haalde. 

Ik twijfelde vooral door de onregelmatige menstruatiecyclus.. 

EmmaT schreef op 11-01-2022 om 13:33:

[..]

Blokje, dit is een oude post van jou, maar ik kom er toch even op terug voor degenen die denken dat het verstandig is een boosterprik te nemen na een positieve test. Dat heeft geen enkele zin. Een boosterprik werkt pas na een week, en een doorgemaakte besmetting maakt antistoffen waardoor je weer een hele tijd beschermd bent.

Fijn dat je advies hebt ingewonnen bij je huisarts

Ik vermoed dat het in deze niet om een positieve covid test ging

Blokje

Blokje

11-01-2022 om 14:15 Topicstarter

Ellori schreef op 11-01-2022 om 14:02:

[..]

Ik vermoed dat het in deze niet om een positieve covid test ging

Inderdaad. Ik bedoelde een positieve zwangerschapstest! 

Blokje schreef op 11-01-2022 om 14:15:

[..]

Inderdaad. Ik bedoelde een positieve zwangerschapstest!

Oh, haha ja Wel een belangrijk verschil!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.