Rainbowforyou
27-08-2025 om 16:02
Botox en zwanger willen worden
Wij willen gaan proberen om een derde kindje te krijgen. Vanaf deze maand willen we het gaan proberen. Ik heb een tijd geleden botox gekregen om wat rimpels tegen te gaan. Ik merk dat ik de behandelde spieren inmiddels weer kan bewegen en een nieuwe behandeling is weer nodig. In theorie zou ik echter snel zwanger kunnen raken dus ik twijfel wel of het slim is om nu weer mijn botox te gaan halen. Aan de andere kant kan het ook weer even duren voordat ik zwanger raak en ik wil niet langer dan nodig is met rimpels rondlopen. Ik voel me nu zo gelukkig met mezelf.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

Rainbowforyou
31-08-2025 om 22:01
DeOnbekende schreef op 31-08-2025 om 21:07:
[..]
Die is helemaal strak- en volgespoten. Als je het subtiel laat doen, ziet een ander het helemaal niet. De eerste keer dat ik botox liet doen riep iedereen (collega's, vriendinnen, zelfs mijn moeder) na twee weken dat ik er zo uitgerust uitzag, ik maakte zeker goede nachten de laatste tijd?
Ik heb gewoon nog mimiek in mijn gezicht, er is niets veranderd - behalve dat ik geen rimpels meer heb.
Bij mij precies hetzelfde. Vooral complimentjes dat ik er zo goed uit zie, zowel van bekenden als onbekenden. En mensen die me niet kennen schatten me nu heel jong.

Rainbowforyou
31-08-2025 om 23:10
Om nog even on topic te gaan en een laatste update te geven. Inmiddels hebben we toch besloten om het bij onze twee kinderen te houden en toch niet voor een derde te gaan. Er zijn te veel dingen die we niet op willen geven. Mijn man gaat zich ook laten steriliseren, zodat ik ook niet meer aan de anticonceptie hoef. Dat is het beste en een zeer mooie bijeenkomstigheid is dat ik gewoon lekker er jong uit kan blijven zien en zeer tevreden kan blijven als ik in de spiegel kijk zonder irritante rimpels. Toch bedankt voor alle inhoudelijke reacties en voor de uiteindelijk interessante discussie die daaruit is voortgekomen.

Annaniem2023
01-09-2025 om 00:36
Mugs schreef op 30-08-2025 om 16:54:
En vinden we er dan ook nog wat van dat dit jong-blijf-ideaal alleen toegankelijk is voor mensen met geld?
Bedoel je nu dat je vindt dat plastische onnodige chirurgie maar door de ziektekostenverzekering betaald moet worden?

Mugs
01-09-2025 om 08:46
Annaniem2023 schreef op 01-09-2025 om 00:36:
[..]
Bedoel je nu dat je vindt dat plastische onnodige chirurgie maar door de ziektekostenverzekering betaald moet worden?
Als je mijn eerdere reacties in dit draadje gelezen zou hebben, dan weet je ook wel dat ik dat dus helemaal NIET bedoel
En voor de botox-gebruikers: ik blijf het heel verdrietig vinden dat jullie van mening zijn dat je dit nodig hebt en hoop dat jullie ooit zover komen dat je jezelf gewoon lekker accepteert zoals je bent. Sterkte!

DeOnbekende
01-09-2025 om 10:33
Mugs schreef op 01-09-2025 om 08:46:
[..]
Als je mijn eerdere reacties in dit draadje gelezen zou hebben, dan weet je ook wel dat ik dat dus helemaal NIET bedoel
En voor de botox-gebruikers: ik blijf het heel verdrietig vinden dat jullie van mening zijn dat je dit nodig hebt en hoop dat jullie ooit zover komen dat je jezelf gewoon lekker accepteert zoals je bent. Sterkte!
Haha, echt geen sterkte nodig. Er is niets verdrietigs aan er op je best uit willen zien. Ik vind mezelf dat waard.
Ik hoop dat je iets minder veroordelend wordt in de toekomst, sterkte daarmee!

letterkoekje
01-09-2025 om 14:21
DeOnbekende schreef op 01-09-2025 om 10:33:
[..]
Haha, echt geen sterkte nodig. Er is niets verdrietigs aan er op je best uit willen zien. Ik vind mezelf dat waard.
Ik hoop dat je iets minder veroordelend wordt in de toekomst, sterkte daarmee!
Nu mag jij daar 100 uitleggen aan geven! Maar ergens betekent het in je persoonlijkheid dat je niet accepteert wie je bent, of in dit geval: hoe je eruit ziet. Er op je best uit zien is, op je 45 er uitzien als 45 of - als je door de natuur gezegend bent - er uitzien als 40. Dat is sommige mensen gegeven. Dat dat jou niet is gegeven (ga je weer ontkennen, ik zit op je reactie te wachten) bewijs je door het feit dat je je rimpels laat wegspuiten. Misschien ga je dan ook nog tegen iedereen die tegen jou zegt hoe goed je er uitziet, verkondigen dat je daar niks voor hebt gedaan. Want zo zijn die mensen dan ook nog meestal: als je al toegeeft dat je de natuur een handje hebt geholpen, tot daar, maar dikwijls doen die mensen alsof alles wat er te zien is, het natuurlijke proces is.
Maar goed voor de esthetische/cosmetische/weet ik welke -etische industrie: gelukkig zijn er mensen die in sprookjes geloven en denken dat zij het zijn op wie de tijd geen vat heeft, dat ene rimpeltje dat met botox is weggewerkt niet te na gesproken. Maar met de tijd speel je geen spelletje: ook jij zal je tot altijd meer en ingrijpender maatregelen moeten wenden om die onmogelijke droom te realiseren: er op je 60 als 35 uitzien.
Ik hoop het voor je.

Nick90
01-09-2025 om 14:25
letterkoekje schreef op 01-09-2025 om 14:21:
[..]
Nu mag jij daar 100 uitleggen aan geven! Maar ergens betekent het in je persoonlijkheid dat je niet accepteert wie je bent, of in dit geval: hoe je eruit ziet. Er op je best uit zien is, op je 45 er uitzien als 45 of - als je door de natuur gezegend bent - er uitzien als 40. Dat is sommige mensen gegeven. Dat dat jou niet is gegeven (ga je weer ontkennen, ik zit op je reactie te wachten) bewijs je door het feit dat je je rimpels laat wegspuiten. Misschien ga je dan ook nog tegen iedereen die tegen jou zegt hoe goed je er uitziet, verkondigen dat je daar niks voor hebt gedaan. Want zo zijn die mensen dan ook nog meestal: als je al toegeeft dat je de natuur een handje hebt geholpen, tot daar, maar dikwijls doen die mensen alsof alles wat er te zien is, het natuurlijke proces is.
Maar goed voor de esthetische/cosmetische/weet ik welke -etische industrie: gelukkig zijn er mensen die in sprookjes geloven en denken dat zij het zijn op wie de tijd geen vat heeft, dat ene rimpeltje dat met botox is weggewerkt niet te na gesproken. Maar met de tijd speel je geen spelletje: ook jij zal je tot altijd meer en ingrijpender maatregelen moeten wenden om die onmogelijke droom te realiseren: er op je 60 als 35 uitzien.
Ik hoop het voor je.
Overdrijven is ook een vak he. Niemand kan er met Botox of filler 25 jaar jonger uitzien, je praat nu gewoon onzin

Rainbowforyou
01-09-2025 om 14:29
letterkoekje schreef op 01-09-2025 om 14:21:
[..]
Maar goed voor de esthetische/cosmetische/weet ik welke -etische industrie: gelukkig zijn er mensen die in sprookjes geloven en denken dat zij het zijn op wie de tijd geen vat heeft, dat ene rimpeltje dat met botox is weggewerkt niet te na gesproken. Met met de tijd speel je geen spelletje: ook jij zal je tot altijd meer en ingrijpender maatregelen moeten wenden om die onmogelijke droom te realiseren: er op je 60 al 35 uitzien.
Ik hoop het voor je.
Als je jouw redeneerwijze erop na zou houden dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat bijna geen enkele vrouw accepteert met hoe ze er van nature uit ziet. Bijna iedere vrouw draagt iets van make-up en gaat naar de kapper. Genoeg vrouwen die nog meer aan zichzelf laten verfraaien, denk aan wimpers, nagels, tanden bleken, etc etc. Dat is allemaal niet natuurlijk en het is allemaal bedoeld om jezelf te verfraaien. Als iedereen zichzelf verfraait hoe hij of zij wil en zich daar gelukkig bij voelt waarom dat dan zo veroordelen en zeker als je zelf "geen haar beter bent" dan dat. Want zo wat iedere vrouw gebruikt wel iets om er mooier uit te zien dat niet natuurlijk is.

Rainbowforyou
01-09-2025 om 14:29
Nick90 schreef op 01-09-2025 om 14:25:
[..]
Overdrijven is ook een vak he. Niemand kan er met Botox of filler 25 jaar jonger uitzien, je praat nu gewoon onzin
Klopt en dat hoeft ook niet.

Aviendha
01-09-2025 om 14:42
De zin "rimpelvorming de vrije loop laten" heeft er bij mij wel ingehakt merk ik, alsof het om aarsmaden gaat. Door deze discussie ben ik eerder nieuwsgierig geworden naar botox dan afgeknapt. Maar ik weet vanbinnen wel dat het niet oke is.

Kimdekim
01-09-2025 om 16:20
ik heb ook wel eens botox gebruikt in mijn frons. Ik kreeg er lelijke rimpels door omdat ik blijkbaar toch wil knijpen met mijn ogen en dus mijn neus ging optrekken ( zogenaamde bunnylines). Toen ben ik gestopt. Voor mij is het echt niet anders dan je haar verven. Sowieso snap ik de oordelen niet zo. Als je het niet wil die je het niet, wil je het wel doe je het wel.

Poezekat
03-09-2025 om 12:45
DeOnbekende schreef op 31-08-2025 om 20:32:
[..]
Wat is je punt? Ik zeg toch ook dat ik spierwitte faces niet mooi vind?
Jeetje, ik reageerde alleen maar zeg, dus ik heb helemaal geen punt!

Yumi
04-09-2025 om 08:30
DeOnbekende schreef op 31-08-2025 om 20:32:
[..]
Wat is je punt? Ik zeg toch ook dat ik spierwitte faces niet mooi vind?
Ze is het met je eens en jij reageert alsof je gestoken wordt.