Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Botox en zwanger willen worden

Rainbowforyou schreef op 27-08-2025 om 17:25:

Nu ben ik nog niet zwanger, maar ik vraag me af stel ik laat het nu zetten en ik word snel zwanger dan zit het nog wel in mijn lichaam. Als er een risico is dat het een nadelige invloed heeft op het kind dan zou ik het absoluut niet doen natuurlijk. Is het zeker safe zo vlak voor een zwangerschap dan zou ik het nu nog even gauw laten doen. Maar dat weet ik dus niet.

dan heb je je antwoord: het is onbekend en het wordt daarom afgeraden. er is dus een potentieel risico:

Botox mag niet gebruikt worden tijdens een zwangerschap vanwege een gebrek aan onderzoek naar de effecten op de ongeboren baby. Hoewel er geen bewijs is dat het schadelijk is en onderzoek op dieren aangeeft dat zeer hoge doses nodig zijn voor risico's, is er te weinig data bij mensen om dit uit te sluiten. Daarom wordt het risico vermeden door behandelingen af te raden

Ik bedoel helemaal niets lulligs, ik ben gewoon oprecht verbaasd. 

Oh en mascara gebruik ik ook al niet 😉

Mugs schreef op 28-08-2025 om 11:42:

Ik bedoel helemaal niets lulligs, ik ben gewoon oprecht verbaasd.

Dan ken je misschien je formulering aanpassen een volgende keer. Dit: “Kun je dan niet beter iets therapie-erigs gaan doen?
Want dan staat je nog een hoop te wachten hoor” leest neerbuigend.

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 11:58:

[..]

Dan ken je misschien je formulering aanpassen een volgende keer. Dit: “Kun je dan niet beter iets therapie-erigs gaan doen?

Jij leest dat blijkbaar als neerbuigend. Maar ouder worden we allemaal (althans dat hoop je) en hoeveel je ook laat versleutelen, uiteindelijk komt er een punt dat je zult moeten accepteren dat je er toch echt anders uitziet dan toen je 20 was. 

Is het niet veel fijner voor jezelf als je die veranderingen kunt accepteren zodra ze zich voordoen, in plaats van je er jarenlang tegen te verzetten? Is zo'n acceptatieproces niet makkelijker als je 30 of 40 bent in plaats van pas op je 50e of 60e? Ik vraag me dat oprecht af. 

Mugs schreef op 28-08-2025 om 12:22:

[..]

Jij leest dat blijkbaar als neerbuigend. Maar ouder worden we allemaal (althans dat hoop je) en hoeveel je ook laat versleutelen, uiteindelijk komt er een punt dat je zult moeten accepteren dat je er toch echt anders uitziet dan toen je 20 was.

Is het niet veel fijner voor jezelf als je die veranderingen kunt accepteren zodra ze zich voordoen, in plaats van je er jarenlang tegen te verzetten? Is zo'n acceptatieproces niet makkelijker als je 30 of 40 bent in plaats van pas op je 50e of 60e? Ik vraag me dat oprecht af.

Nou dit! 

Op mijn 29 heb ik heel erg ontstoken ogen gehad waarvoor ik in het ziekenhuis onder behandeling moest.  Meer dan 10 maanden moeten druppelen en ik zag er altijd uit alsof huilde. 

Toen ik nadat het genezen was weer met make-up begon  (alles nieuw gekocht) was het na 3 jaar weer bingo.  Nu was ik sneller in het ziekenhuis en duurde het maar een half jaar. 

Tijden zonder make-up gelopen maar toen mijn ouders een feest geven voor hun 40 jarig huwelijk en mijn zussen bezig waren met kleding en make-up toch maar weer het een en ander aangeschaft, dure spullen voor mensen met allergie. Ik was inmiddels 39 en miste af en toe dat keitjes op de wangen of die vollere wimpers met mascara. Binnen een jaar was het weer bingo. Er kwam een groot onderzoek waarbij naar voren kwam dat de pillen die ik slik de ogen gevoelig maken voor ontstekingen. Ik ga nu al bijna 20 jaar zonder make-up door het leven en ik heb het geaccepteerd.

Met make-up kan ik er beter uit zien maar is dat het waard als ik dan steeds weer moet spoelen, druppelen en pijn lijden? Nee! Echt niet dat ik ooit nog mascara of andere make-up in de buurt van mijn ogen smeer, het is het niet waard. 

Mugs schreef op 28-08-2025 om 12:22:

[..]

Geen idee, ik kan die 2 zelf niet vergelijken. Misschien wel. Maar als iemand anders wel gebruik wil maken van huidproducten, Botox, haarverf, corrigerende kleding, etc, is het dan aan ons om op een forum waar een vraag gesteld wordt neerbuigend te reageren? TO vroeg ook niet hoe men aankeek tegen het gebruik van Botox. Ze is op zoek naar wat meer informatie en ervaringen…

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 13:43:

[..]

Geen idee, ik kan die 2 zelf niet vergelijken. Misschien wel. Maar als iemand anders wel gebruik wil maken van huidproducten, Botox, haarverf, corrigerende kleding, etc, is het dan aan ons om op een forum waar een vraag gesteld wordt neerbuigend te reageren? TO vroeg ook niet hoe men aankeek tegen het gebruik van Botox. Ze is op zoek naar wat meer informatie en ervaringen…

Blijf vooral vasthouden aan dat neerbuigend... Dat maak jij ervan hè.

En verder: het is een forum en ik vind het een interessant onderwerp. Waarom zouden we het daar dan niet over kunnen hebben naar aanleiding van deze vraag

Omdat de TO 3x aangeeft dat ze dit topic geopend heeft om ervaringen uit te wisselen misschien kan je een eigen topic openen, waarin je het onderwerp breder kunt bespreken. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben, dan kan TO aangeven dat ze haar topic hier graag voor wil gebruiken.

Openbaar forum hè. En het mooie is dat iedereen mag overslaan wat 'ie maar wil overslaan! 

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 11:17:

[..]

Dat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt betekent niet dat je je hoeft te gedragen als een valse heks. Je weet niets van TO. Wie ben jij om zo te oordelen?

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 11:58:

[..]

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 11:32:

ik snap wat je zegt. Maar die keuze is aan TO. Ook in geval van rimpels is het haar lijf haar keuze. Ze vraagt om ervaringen en kennis hier. Waarom zou je daarom iemand proberen te kleineren?

Wij gaan geen vrienden worden, denk ik. Tenminste, ik niet van jou maar ondanks dat je zo schrijft, zal ik je nog altijd een like geven, als je iets schrijft waar ik het mee eens ben. Dus, ik sta nog open tegenover jou! Zelfs als je me een heks noemt. 

Ivm bovenstaande opmerkingen van jou, ofwel ben je:
1. Familie of bestie van TO (haar advocaat kan ook nog  )
2. Firma van botoxbehandelingen en probeer je door je verwoede pogingen om toch maar rechtstreeks of via verborgen boodschappen het botox-gebeuren te promoten, te zorgen dat botox in een positief daglicht staat.
3. Indien punt 2 niet van toepassing is op jou, dàn ben je politieagente (van de strenge soort).
4. Dringend toe aan een nieuwe botox-kuur. Want je humeur is beneden alle peil (en met botox en er zogezegd beter uitzien, verbetert onmiddellijk je humeur).

Doe jij altijd zo tegen mensen die een andere mening hebben dan jij?

Op de website van Bey (van Bergman clinics) staat duidelijk dat een behandeling met botox 3 tot 6 maanden zichtbaar blijft en dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent of borstvoeding geeft. Lijkt mij dat je moet kiezen: óf botox, óf proberen zwanger te worden. De kans dat dat laatste lukt binnen 3 maanden is bepaald niet verwaarloosbaar.

@letterkoekje: ja, ik sta altijd op voor een ander en vind dat je mensen aan moet kunnen spreken op onbehoorlijk gedrag. Verder ga ik niet in op je opsomming, wat een kinderachtige post.

Rainbowforyou

Rainbowforyou

28-08-2025 om 14:09 Topicstarter

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 14:08:

@letterkoekje: ja, ik sta altijd op voor een ander en vind dat je mensen aan moet kunnen spreken op onbehoorlijk gedrag. Verder ga ik niet in op je opsomming, wat een kinderachtig gedrag.

Veel dank daarvoor dat je dat doet!

Rainbowforyou

Rainbowforyou

28-08-2025 om 14:10 Topicstarter

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 13:56:

Omdat de TO 3x aangeeft dat ze dit topic geopend heeft om ervaringen uit te wisselen misschien kan je een eigen topic openen, waarin je het onderwerp breder kunt bespreken. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben, dan kan TO aangeven dat ze haar topic hier graag voor wil gebruiken.

Je hebt het perfect begrepen. Dank je.

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 14:08:

@letterkoekje: ja, ik sta altijd op voor een ander en vind dat je mensen aan moet kunnen spreken op onbehoorlijk gedrag. Verder ga ik niet in op je opsomming, wat een kinderachtig gedrag.

Een beetje een moeial dan, als ik lees wat je schrijft. Mensen kunnen zichzelf wel verdedigen hoor, daar hebben ze diezijnvanmij niet voor nodig. Het komt zelfs zeer vervelend over als iemand anders dan de TO reageert op zaken die aan TO zijn geschreven. En onbehoorlijk gedrag, dat maak jij ervan. Gelukkig dat ik smakelijk moet lachen om die 'heks' van jou. Je staat altijd op voor een ander en begint dan maar meteen te schelden dus? Knap! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.