Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Botox en zwanger willen worden

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 14:08:

@letterkoekje: ja, ik sta altijd op voor een ander en vind dat je mensen aan moet kunnen spreken op onbehoorlijk gedrag. Verder ga ik niet in op je opsomming, wat een kinderachtig gedrag.

Nou, nou, nou... Het is wel nogal selectief voor welke ander je opkomt (niet voor mij, bijvoorbeeld, terwijl ik geheel ten onrechte word beticht van neerbuigende opmerkingen!) 

En dat 'onbehoorlijke gedrag' is natuurlijk ook nogal arbitrair

je hebt het verkeerd gelezen. Ik schrijf nergens dat je een heks bent. Ik schrijf dat het niet nodig is om je als een valse heks te gedragen.

TO ik hoop dat je nog meer inhoudelijke reacties krijgt. Ik zal stoppen met vervuilen. Succes met de Botox en je hopelijke zwangerschap meid!

Rainbowforyou

Rainbowforyou

28-08-2025 om 14:17 Topicstarter

Ademes schreef op 28-08-2025 om 14:02:

Op de website van Bey (van Bergman clinics) staat duidelijk dat een behandeling met botox 3 tot 6 maanden zichtbaar blijft en dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent of borstvoeding geeft. Lijkt mij dat je moet kiezen: óf botox, óf proberen zwanger te worden. De kans dat dat laatste lukt binnen 3 maanden is bepaald niet verwaarloosbaar.

Dat klopt. Dat zou goed kunnen lukken. Het is ook duidelijk dat het tijden zwangersvhap en borstvoeding niet mag. Maar of het daarvoor wel kan en hoever daarvoor dat lijkt zo een grijs gebied. Het lastige is dat je nooit weet hoe lang zwanger worden duurt. Je wil het leven niet on hold zetten en jezelf onnodig dingen ontzeggen, maar ook niet dat een kindje toch onbedoeld gevaar loopt. Ik ga het sowieso eens navragen bij de arts. 

Voor de mensen die netjes en niet veroordelend hebben gereageerd op mijn openingspost, bedankt! Ik vind het fijn om meerdere standpunten van jullie te hebben gelezen.

Rainbowforyou

Rainbowforyou

28-08-2025 om 14:18 Topicstarter

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 14:15:

je hebt het verkeerd gelezen. Ik schrijf nergens dat je een heks bent. Ik schrijf dat het niet nodig is om je als een valse heks te gedragen.

TO ik hoop dat je nog meer inhoudelijke reacties krijgt. Ik zal stoppen met vervuilen. Succes met de Botox en je hopelijke zwangerschap meid!

Dat doe jij niet. Bedankt dat je voor me op kwam en ook jouw inhoudelijke reactie was nuttig. Ook bedankt daarvoor! 

Voor nu laat ik het verder hierbij. Ik vind de sfeer in dit topic niet prettig. 

Diezijnvanmij schreef op 28-08-2025 om 14:15:

Ofwel kun je niet begrijpend lezen, ofwel weet je niet wat je zelf schrijft. Ik ben bijlange na niet meer bij de jongsten. Dat indachtig zijnde lees dan maar eens wat je hebt geschreven! Verkeerd gelezen, ja, daaag! Niet durven uitkomen voor je eigen woorden.

Rainbowforyou schreef op 28-08-2025 om 14:17:

[..]

Dat klopt. Dat zou goed kunnen lukken. Het is ook duidelijk dat het tijden zwangersvhap en borstvoeding niet mag. Maar of het daarvoor wel kan en hoever daarvoor dat lijkt zo een grijs gebied. Het lastige is dat je nooit weet hoe lang zwanger worden duurt. Je wil het leven niet on hold zetten en jezelf onnodig dingen ontzeggen, maar ook niet dat een kindje toch onbedoeld gevaar loopt. Ik ga het sowieso eens navragen bij de arts.

Voor de mensen die netjes en niet veroordelend hebben gereageerd op mijn openingspost, bedankt! Ik vind het fijn om meerdere standpunten van jullie te hebben gelezen.

Het lastige is dat je geen garanties hebt hoelang een zwangerschap nu op zich laat wachten na eerdere zwangerschappen. Dus zoals je toch al van plan bent, even navragen bij de arts. 

Rainbowforyou

Rainbowforyou

28-08-2025 om 16:12 Topicstarter

Poezekat schreef op 28-08-2025 om 16:06:

[..]

Het lastige is dat je geen garanties hebt hoelang een zwangerschap nu op zich laat wachten na eerdere zwangerschappen. Dus zoals je toch al van plan bent, even navragen bij de arts.

Ga ik doen!

OnherkenbaarAnoniem schreef op 28-08-2025 om 11:28:

Klopt dat we bijna niks weten van to maar als je zwanger wil worden wil je het beste voor je kindje dat gaat komen. Waarom zou je nog overwegen om botox te nemen?
De lange termijn effecten zijn nog niet goed onderzocht is het nou echt zo erg om even niet te prikken?
Ik ken iemand die botox kreeg om onwillekeurige spiertrekkingen in 1 arm te voorkomen. Daardoor functioneerde ze een stuk beter, kon netjes eten zonder altijd maar knoeien. Dat is functioneel daar kan je niet zomaar mee stoppen maar om een rimpel glad te strijken zou ik het risico niet nemen. Met of zonder rimpel blijf ik Bakblik en kan ik dezelfde dingen doen.

Dit

TO, je kunt altijd gewoon een willekeurige verloskundige bellen en de vraag stellen. Vaak zijn die goed bereikbaar en dan heb je meteen de juiste te pakken. Succes met alles en ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe. 

krulliebollie schreef op 28-08-2025 om 19:37:

TO, je kunt altijd gewoon een willekeurige verloskundige bellen en de vraag stellen. Vaak zijn die goed bereikbaar en dan heb je meteen de juiste te pakken. Succes met alles en ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe.

Verloskundigen zijn geen artsen..

Rainbowforyou

Rainbowforyou

28-08-2025 om 20:21 Topicstarter

Dat idee van een verloskundige bellen vind ik een goed idee. Bedankt voor de tip. Dat ga ik ook doen naast dat ik het na ga vragen bij een arts.

Peaches schreef op 28-08-2025 om 19:41:

[..]

Verloskundigen zijn geen artsen..

Nee maar wel experts in zwangerschap. Ik denk dat zij echt wel weten of dit kan of niet. Juist omdat zij laagdrempelig beschikbaar zijn en een gynaecoloog niet. 

Er is hier geen data van, want het is niet onderzocht(en ook echt niet te onderzoeken, zeker als het gaat om al voor de zwangerschap). Een verloskundige kan hier absoluut niets zinnigs over zeggen en een arts eigenlijk ook niet, maar die gaat je uit voorzorg altijd vertellen om het te laten als je het direct vraagt. Niemand kan je garanderen dat het veilig is en ieder vorm van speculeren is precies dat, speculeren.

Een bevriende cosmetisch arts staakte met botox&fillers toen ze zwanger wilde worden om die reden 'je weet het gewoon niet'.

Zelf had ik nog wat botox in mijn lachrimpeltjes toen ik ineens zwanger bleek te zijn. Ik heb een kerngezonde dochter en heb het sindsdien niet meer gedaan. 
Ik zou het niet doen, mocht je na je zwangerschap weer aan de botox willen , dan doe je het toch dan weer gewoon? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.