Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Vraagteken

Vraagteken

31-08-2010 om 02:38

Clear blue vraagje

Kan er niet van slapen, grote verwarring hier. Een normale zwangerschap is eigenlijk uitgesloten door een operatie aan m'n baarmoeder, hormoonhuishouding klopt niet en ik ben eigenlijk te oud voor een spontane zwangerschap. Ik word door die operatie ook niet ongesteld dus geen idee van 'over-tijd' of zoiets. Nou zat ik een paar dagen geleden met een positieve CB test. Gedaan omdat ik alle verschijnselen had, alleen temp was maar 36.7. Dag later test duidelijker, dag erna was een test stukken lichter en ik verwachtte een negatieve test de dag daarna omdat andere merken ook negatief bleven. Maar niet dus, weer duidelijker. En nu op dag 5 de test weer duidelijk positief. En een ander merk lijkt nu ook in de verte een tweede streepje te hebben (was andere dagen negatief). De verschijnselen waren afgenomen en m'n temperatuur is ook niet hoog genoeg, denk ik, maar hoe kan dat nou?! Op slag weer misselijk natuurlijk, weet ook niet meer wat er tussen m'n oren zit of niet.
Vraag in het kort: heeft iemand hier iets dergelijks meegemaakt, van duidelijk naar minder duidelijk naar weer duidelijk?
Natuurlijk kan ik naar een dokter maar ik heb nog even geen zin in al dat gedoe voor iets dat waarschijnlijk helemaal niks is. Woon in het buitenland, dus helaas geen Kruidvattest. En die luxe cb dat je kan zien hoever je bent, hebben ze hier ook niet
Alvast dank voor het reageren!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vraagteken

Hier ongeveer hetzelfde verhaal: operatie aan eierstokken (cyste aan beide kanten weggehaald), daarna niet ongesteld geworden, aantal tests gedaan met wisselend duidelijk/minder duidelijk resultaat. Uiteindelijk toch maar naar de gynaecoloog en kijk s aan, het resultaat ligt ons nu al een maand of twee aan te kijken
Omdat onze twee andere kinderen er niet spontaan zijn gekomen en ik net een operatie achter de rug had, dacht ik ook niet dat ik zwanger kon zijn...
Ik heb toen ook aan mijn gyn gevraagd hoe het kon dat ik geopereerd ben aan mijn eierstokken en daarna zwanger bleek te zijn: bij mij bleek het vruchtje al in de baarmoeder te hebben gezeten tijdens de operatie. Tja en dan komen ze daar toch echt niet in de buurt (blijkbaar is 5 - 10 cm al niet meer in de buurt
Andersom kan dan misschien ook, dat jij geopereerd bent aan je baarmoeder, maar dat het vruchtje misschien nog onderweg was in je eileiders?
In ieder geval, als je positieve testen hebt en geen hormonen aan het slikken bent, zou ik toch maar even langs de dokter gaan. Ik ging er ook vanuit dat het niks was, en toen ik uiteindelijk bij de dokter kwam, bleek ik al 8 weken te zijn...

Succes ermee,
An

Jeetje

Wat spannend! Ik kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk is...
Overigens een temp van 36,7 is voor mij heel hoog hoor,hij hoeft echt niet persé skyhigh te zijn, hangt af van je basistemp.
Maarre...wat doe je als je morgen weer een positieve test hebt? Toch maar de gyn bellen? Clear Blue is volgens mijn ervaring super betrouwbaar.
Heb je de digitale CB al eens geprobeerd? Die geeft heel duidelijk zwanger/niet zwanger. Die nieuwe geeft ook aan hoelang je dan zwanger zou zijn!
Als je geen medicijnen gebruikt, kun je volgens mij alleen HCG produceren door een innestelende/ingenestelde embryo...
Laat je het nog even weten?

Wisselende testen

Het duidelijk-onduidelijker zijn van de zwangerschapstest had volgens mijn gyn niet veel te maken met de operatie, zo'n test meet HcG en dat stijgt in het begin van de zwangerschap steeds (tenminste als het "goede" zwangerschap is, en geen nakende miskraam oid). Het heeft er volgens hem wel mee te maken of je bv. veel gedronken hebt, of net niet, want als je urine geconcentreerd is, dan zit er ook meer HcG in per ml, als je veel gedronken hebt, is het minder geconcentreerd..
Onze dochter is idd een echt wondertje, ik heb een auto-immuunziekte waardoor ik erg veel vroege miskramen heb gehad, en er was mij altijd gezegd dat een vruchtje nooit (nee mevrouw, echt NOOIT) zou kunnen innestelen zonder medicijnen. Die medicijnen nam ik dus niet, en ze heeft zich toch maar mooi ingenesteld. Daarbij heb ik ook nog een afwijking aan mijn baarmoeder, waaraan ik vroeger geopereerd ben, met wel wat littekenweefsel tot gevolg. En ook bij mij maakte mijn lichaam te weinig progesteron aan, wat ik dus ook extra kreeg tijdens mijn zwangerschappen (tot aan week 14 of zo, omdat dan de placenta de aanmaak van progesteron overneemt en het vanaf dan goed ging).
Ik herken het dus zeker dat je je (eventuele) zwangerschap in angst zou doorbrengen, bij mij waren enkel de weken tussen week 14 en week 28 wat rustiger wat dat betreft.. In het begin van de zwangerschap door de erg grote kans op een miskraam en vanaf week 28 een verhoogde kans op een placenta die het zou kunnen laten afweten door mijn auto-immuunziekte met bijbehorende stollingsafwijking.
En ok, je bent onvruchtbaar verklaard, maar ik denk dat je zelf ook al wel genoeg verhalen hebt gehoord van mensen die jaren proberen zwanger te worden, keer op keer gehoord hebben dat het echt niet kon, en opeens op het moment dat ze besluiten van het los te laten, blijkt er een klein hummeltje op komst.
Het is een lang verhaal geworden, maar eigenlijk wil ik gewoon zeggen: maak snel een afspraak met de gyn, je mag nog 100 testen doen, daar ga je enkel van in de onzekerheid blijven zitten.

Veel succes!
An

Anna3

Anna3

04-09-2010 om 15:25

Blijft heel merkwaardig

Wat verwarrend moet dit voor je zijn (geweest).
Het blijft merkwaardig. Een streepje of een kruisje betekent HCG betekent zwanger - of in ieder geval een beginnende zwangerschap die mogelijk heel vroeg gestopt is. In het laatste geval zou je een bloeding verwachten. Misschien dat die nog komt?
Ook heel merkwaardig vind ik dat Clearblue positief test en andere merken niet, terwijl Clearblue bij mijn weten juist niet zo gevoelig is.
Ik begrijp dat je het al aan het afsluiten bent, anders zou ik zeggen laat bij de dokter je bloed prikken op HCG.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-09-2010 om 21:58

Clearblue

is bij mijn weten juist wel gevoelig. Alleen de digitale niet.

Dendy

Zelfde

Ik heb dezelfde ervaring met CB als Dendy hoor...

Gertrudis

Gertrudis

05-09-2010 om 16:15

Hcg

Hoi Vraagteken

Inderdaad spannend en verwarrend allemaal. Maar toch even dit: hcg wordt gemaakt door een embryo en later door de placenta en niet in de overgang voor zover ik weet.

Gewoon je bloed laten prikken bij de ha en je hebt duidelijkheid!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet...

Overgang

Een vrouwenlichaam produceert wel HCG tijdens de overgang maar dat is dusdanig weinig dat het niet meetbaar is met een zwangerschapstest:
* 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
* 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
* 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
* 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
* 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
* 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
* 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
* 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
* 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml
* Niet-zwangere vrouwen: < 5.0 mIU/ml
* Vrouwen in de overgang: < 9.5 mIU/ml

Gertrudis

Gertrudis

06-09-2010 om 09:13

Bedankt en ot

Voor de info, daar had ik geen idee van. Kan je dat ook voelen, lichamelijk? Of zijn de hoeveelheden dan zo klein dat dat niet kan?

Gertrudis

Geen idee haha ik ben nog lang niet in de overgang (hoop ik dan )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.