Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Een bewust alleenstaande ouder


Vrijevlinder schreef op 16-07-2022 om 08:00:

[..]

.

Wat je omschrijft over de gesloten gezinnen heb ik vaker gehoord. Lijkt me heel naar om mee te maken.

Dat zullen gescheiden ouders ook allemaal meemaken!

Aiden schreef op 16-07-2022 om 09:33:

[..]

Dat zullen gescheiden ouders ook allemaal meemaken!

Klopt als een bus, evengoed voor vrijgezellen schat ik in. Maar om dan lekker puh te zeggen ( hierboven) als het de ander overkomt zou ik nooit doen. 

KrisM.97

KrisM.97

16-07-2022 om 09:45 Topicstarter

Leene schreef op 16-07-2022 om 09:26:

[..]

Als TO geen kritiek wil krijgen moet ze haar vragen op een ander forum/Facebook groep of weet ik het wat zetten.

Iedereen maakt keuzes in het leven en daar kan kritiek op komen. Maken man en ik ook mee. Daar kun je over nadenken, moet ik er iets mee of verwerp ik het of houd ik me doof. Klaar!

Ik merk dat deze discussie me toch wat doet. Niet met de onzin argumenten ( althans ik vind het onzin argumenten) dat ze te jong is. ( Beter dat de gemiddelde leeftijd van moeders lager zou worden) of ' je gaat zeker minder werken'. Zolang ze zelf haar broek op kan houden is dat toch prima.

Waar ik wel moeite mee heb is de enorme maakbaarheid gedachte.. ik wil een kind en als het dan niet rechtsom gaat dan maar linksom. Lukt het niet in Nederland dan maar naar het buitenland. Of dat kind later nu wel of niet de vader kan ontmoeten,als ik een kind weet ik het waar vandaan haal, dondert niet als IK maar een kind krijg.

En ik snap het enorme verlangen naar een kind. Had ik zelf ook, was eind 30 toen ik een kind kreeg ( met een leuke man die ook nog eens een topvader bleek) toch vond ik niet dat ik zelf een kind mocht regelen in de jaren daarvoor en ik wist niet of het mij gegeven zou zijn en ik heb er ook echt verdriet van gehad.

Er worden hier allerlei argumenten aangehaald: 'alleenstaande moeders doen het vaak beter. Ik had een man en ben gescheiden, ik stond er ook alleen voor want mijn man deed niets' etc etc. Ja dat is waar hoor heb ik zelf ook gezien in mijn werk. Maar moet je je dan vergelijken met mensen waar het niet goed bij gaat/gegaan is.

De vraag die op de bodem hiervan ligt is of je een kind mag ' organiseren' omdat het nu eenmaal kan. En let wel dat gaat dus niet alleen over bewust alleenstaande moeders..maar ook over het echtpaar ( vrouw 40 man 60 en al volwassen kinderen) die ik ben tegengekomen in het Britse ziekenhuis waar ik werkte. Zwanger van een kind door eicel en zaaddonatie..Dood en doodziek was ze. Zwangerschaps vergiftiging waar je meer kans op hebt als je ouder bent en het kind wat je bij je draagt niets is van je.( Biologisch gezien). Draagmoeders uit landen die arm zijn etc.. moet alles wat kan??? Ik vind na al die jaren gezondheidszorg van niet.

En dan al die afstamming vragen van kinderen. Er was een nieuwsitem over die gynaecoloog uit Barendrecht die weet ik het hoeveel kinderen heeft verwekt waardoor je , in theorie, met een. Halfbroer of halfzus een relatie kan krijgen. Maar niemand zegt wat over die moeders. Want alles moet maar kunnen en dat moet ' iedereen zelf weten' en als je daar wat van vindt ben je een ' onverdraagzame trut'

Daar heb ik moeite mee! Niemand vraagt wat aan die kinderen..en natuurlijk natuurlijk dat kunnen mijn kinderen ook zeggen niemand vraagt erom om geboren te worden. En het zou goed zijn als stellen meer hun best doen voor elkaar. Vechtscheidingen zijn funest voor kinderen. Zeker! Kun je beter bij een alleenstaande moeder opgroeien.

Maar mag je een kind doelbewust een vader onthouden om jij een kind wil. Mijn antwoord toen voor mijzelf en nu nog is nee. Mag je de gezondheidszorg met alle probemen en geldzorgen nog meer belasten zoals dat Britse echtpaar met de eicel en sperma donatie. Nee denk ik ook niet. Mag je een arme moeder uit een Oosteuropees land vragen draagmoeder te zijn voor een enorm bedrag. ...nee dat al helemaal niet. En dan je kinderen op te zadelen met afkomst vragen?

En TO.en maximonster ik zeg niet dat jullie kinderen ongelukkig zullen zijn of je geen goede moeder bent/zal zijn.

Maar ik denk wel dat je over die onderliggende vragen moet nadenken


Ik kan prima tegen kritiek en vind het prima als mensen een mening hebben. In de meeste reacties zit zeker iets om over na te denken. Maar in mijn topic vraag ik naar ervaringen en informatie. 

Zoals ik al meerdere malen heb gezegd. Ik heb een kind wens en ben me aan het oriënteren over wat er eventueel mogelijk is. Ik heb nooit benoemd dat ik morgen ff donorzaad uit het buitenland haal omdat het in Nederland niet lukt. 
Daarbij neem ik natuurlijk mee dat Vader niet in beeld is. Je laat het nu wel flink over komen of ik een egoïstische keuze maak. Maar als ik die wens heb. Ik heb mijn kind liefde voor 2 bieden, de aandacht en de basisbehoefte. Daarbij nog een hele familie die ontzettend veel van het kind gaan houden. Dan moet het toch goed komen? 
daarbij kies ik voor een vader waar van de ID gegevens bekend zijn. (Wat ook tegenwoordig verplicht is in Nl). Daardoor kan mijn kind als hij/zij er behoefte aan heeft contact opnemen met de vader.


Leene en de anderen, niets is 'maakbaar'. Je kunt kiezen wat je wil en vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan, maar of je daarmee inderdaad een kind krijgt is altijd nog maar de vraag, dat weet ik als geen ander. En hoe een kind zal worden is ook een grote verrassing, dat weet elke ouder.
Wat ik hier inderdaad mis is de vragen van het kind over afstamming, die zullen geheid komen. Kennis hebben over afstamming is een mensenrecht. Het informatiepunt donorconceptie heeft daar veel info over. 
Dat is echt het belang van het kind en daar is te weinig oog voor. Niet alleen bij wanhopige stellen met vruchtbaarheidsproblemen of Bamvrouwen, maar vergeet ook vooral niet de artsen die hier een verdienmodel hebben waar flink gebruik van wordt gemaakt.

Max88 schreef op 16-07-2022 om 09:44:

[..]

Klopt als een bus, evengoed voor vrijgezellen schat ik in. Maar om dan lekker puh te zeggen ( hierboven) als het de ander overkomt zou ik nooit doen.

Volgens mij wordt hierboven nergens lekker puh gezegd tegen mensen die alleen op vakantie moeten. Er wordt lekker puh gezegd tegen de vrouw die eerder iemand verweet gebruik te maken van toeslagen en vervolgens zelf in die situatie komt. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-07-2022 om 09:49

KrisM.97 schreef op 16-07-2022 om 09:45:

[..]

Ik kan prima tegen kritiek en vind het prima als mensen een mening hebben. In de meeste reacties zit zeker iets om over na te denken. Maar in mijn topic vraag ik naar ervaringen en informatie.

Zoals ik al meerdere malen heb gezegd. Ik heb een kind wens en ben me aan het oriënteren over wat er eventueel mogelijk is. Ik heb nooit benoemd dat ik morgen ff donorzaad uit het buitenland haal omdat het in Nederland niet lukt.
Daarbij neem ik natuurlijk mee dat Vader niet in beeld is. Je laat het nu wel flink over komen of ik een egoïstische keuze maak. Maar als ik die wens heb. Ik heb mijn kind liefde voor 2 bieden, de aandacht en de basisbehoefte. Daarbij nog een hele familie die ontzettend veel van het kind gaan houden. Dan moet het toch goed komen?
daarbij kies ik voor een vader waar van de ID gegevens bekend zijn. (Wat ook tegenwoordig verplicht is in Nl). Daardoor kan mijn kind als hij/zij er behoefte aan heeft contact opnemen met de vader.


Als die donor daarvoor openstaat. 

Battle-Royale schreef op 16-07-2022 om 09:49:

[..]

Als die donor daarvoor openstaat.

Die doner heeft daarmee moeten instemmen bij donatie. Natuurlijk kan hij nog steeds gaan dwarsliggen, maar daar ga ik maar niet vanuit.

Correctie: donor. Hihi een kind van een döner 

KrisM.97

KrisM.97

16-07-2022 om 09:52 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 16-07-2022 om 09:49:

[..]

Battle-Royale schreef op 16-07-2022 om 09:49:

[..]

Als die donor daarvoor openstaat.

Gelukkig kun je dit lezen op profielen van donoren of de open staan voor contact als de kinderen ouder zijn. Tegenwoordig zit er best veel regels aan.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-07-2022 om 09:56

Meesje schreef op 16-07-2022 om 09:51:

[..]

Die doner heeft daarmee moeten instemmen bij donatie. Natuurlijk kan hij nog steeds gaan dwarsliggen, maar daar ga ik maar niet vanuit.

Correctie: donor. Hihi een kind van een döner

Maar hij mag niet zeggen dat hij liever geen contact wil ofzo? 

https://www.alleenmetkinderwens.nl/boek/110-boek-geen-partner-wel-een-kinderwens

Dit is de site van dat boek dat ik eerder noemde. Ik vond het heel prettig. En alle punten die hier op het forum genoemd worden komen langs. Oa:

  • wil ik dit (nu)
  • Relatie en/of moederschap 
  • Belang van het kind
  • Kan ik het praktisch en financieel
  • Welke donor opties
  • Juridische aspecten
  • Vruchtbaarheid (en leeftijd)
  • Rol van omgeving (waaronder meningen en hoe daarmee om te gaan)

En ook dat je dan soms kan concluderen het niet te doen. En hoe daar dan mee omgaan.

Battle-Royale schreef op 16-07-2022 om 09:56:

[..]

Maar hij mag niet zeggen dat hij liever geen contact wil ofzo?

Nee. Dat mag in Nederland niet meer. Omdat dat niet in het belang van het toekomstige kind is. Dus als een man absoluut geen contact wil dan moet hij niet doneren. In andere landen kan dat overigens wel. Maar in Nederland mag het (als het via een kliniek gaat) alleen met een 'bekende' donor.

Overigens krijg je als moeder die identificerende gegevens niet TO. Kind kan dat opvragen boven een bepaalde leeftijd. 

Battle-Royale schreef op 16-07-2022 om 09:56:

[..]

Maar hij mag niet zeggen dat hij liever geen contact wil ofzo?


De donoren stemmen in met eenmalig contact als kind 16 is. Meer mag.

In Nederland mag je niet meer anoniem doneren, als in: totaal geen gegevens. 

Ik heb van de donor een heel dossier met (medische) gegevens, een peuterfoto, een geschreven tekst, een audio interview van 20 minuten etc... 

Overigens betaal je hier wel de hoofdprijs voor. Per rietje 1000 euro inmiddels. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-07-2022 om 10:03

MaxiMonster schreef op 16-07-2022 om 10:00:

[..]


De donoren stemmen in met eenmalig contact als kind 16 is. Meer mag.

In Nederland mag je niet meer anoniem doneren, als in: totaal geen gegevens.

Ik heb van de donor een heel dossier met (medische) gegevens, een peuterfoto, een geschreven tekst, een audio interview van 20 minuten etc...

Overigens betaal je hier wel de hoofdprijs voor. Per rietje 1000 euro inmiddels.

Dat vind ik schandalig eerlijk gezegd, dus dit wordt niet vergoed vanuit de verzekering? Ja niet dat ik ooit voor een kind van een donor zou gaan hoor. 

Battle-Royale schreef op 16-07-2022 om 09:56:

[..]

Maar hij mag niet zeggen dat hij liever geen contact wil ofzo?

Tegenwoordig mag dat niet meer.

Nee dat wordt niet vergoed. Kijk uit, voor je het weet start je weer een heel andere discussie  

Toen ik de rietjes kocht, nu 3 jaar geleden, was de prijs bijna de helft. De inflatie heeft daar ook toegeslagen, lijkt wel. Ik zou het nu niet meer kunnen betalen. Zes pogingen 6000 euro, plus losten vervoer, opslag, behandelingen etc.. in de kroeg zoeken is goedkoper, al heb je dan geen dossier met audio interview

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.