Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Een bewust alleenstaande ouder


KrisM.97 schreef op 17-07-2022 om 10:31:

[..]

Zoals ik in een andere reactie al aangaf.

Een relatie is niet zo zeer iets voor mij. (Verleden helaas geen goede ervaringen mee) en heb niet zo veel met het romantische beeld van het burgerlijke plaatje van 2 ouders en 2-3 kindjes.

Ik heb mezelf nooit gezien als iemand die het zelfde doet al iedereen. Waarom is dat eigenlijk? Er word maar verwacht dat er 2 ouders zijn, broertjes en zusjes etc.
dat wat vroeger. Toen ik aangaf dat vroeger mensen jong ouders werden, kreeg ik reacties dat tijden veranderen.
is dat ook niet zo bij gezinssamenstellingen?
Als je bijvoorbeeld 2 vaders heb…is er toch ook geen vrouwelijke rol in huis?
daarbij als het kind niet beter weet dat er 2 vaders zijn, geen groetjes of zusjes of maar 1 ouder. Dan zal het na mijn idee niet minder gelukkig zijn…

Daarbij vind ik het wel belangrijk dat het kind recht heeft op op het weten wie zijn/haar ouders zijn.

Maar wél twee personen en onafhankelijker van anderen. Maar ik kan mij niet voorstellen, gezien jouw werk, dat je jouw kind bij familie brengt als je zelf werkt. 

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 11:33

Aiden schreef op 17-07-2022 om 11:28:

[..]

Doe normaal zeg, de laatste 10 jaar is 16% van de huwelijken tussen man en vrouw in een scheiding geëindigd. En bedenk dat er veel eindigen nog vóór er kinderen zijn of als de kinderen al (bijna) volwassen zijn. Tachtig procent? Als je op basis van dit soort onzin al je beslissingen maakt...

https://rechtennieuws.nl/64907/nationale-echtscheidingsmonitor-2021-laat-opvallende-cijfers-zien/#:~:text=Uit%20de%20CBS%20cijfers%20blijkt,bij%20huwelijken%20tussen%20twee%20mannen.

Dat dus.

Ik heb allerlei vragen en opmerkingen, maar die hou ik bewust voor me omdat ik weet dat ze tegen het zere been van TO zullen zijn en wellicht anderen. Maar door de manier waarop TO relaties en gezinssituaties schetst heb ik een bepaald beeld van haar.

Wellicht volkomen onterecht, maar dat krijg je met een forum. Je gaat je toch een beeld vormen Nav het geschrevene. 

KrisM.97 schreef op 17-07-2022 om 10:25:

[..]

Nee hoor…heb ik gezegd dat ik liever vandaag dan morgen een kind heb? Volgens mij ben ik me aan het ORIËNTEREN! Dus het duurt nog even voor ik eventueel aan het traject begin.
Daarbij de kans dat het de eerste keren lukt is klein, dat het überhaupt lukt weet je ook niet. Dus het kan ook zo zijn dat ik 30 ben als ik eenmaal zwanger zou zijn.

De reden dat ik BAM wil worden, is omdat ik graag vroeg moeder wil worden. Daarbij ben ik niet van een relatie, ook nooit geweest.
Daarbij heb ik mezelf nooit gezien met een huisje, boompje, beestje. Het hele idee van het perfecte gezinnetje en voor altijd samen zijn met een partner, bestaat in mijn hoofd niet. (want 8 op de 10 koppels gaan tegenwoordig scheiden, daarbij behoort een scheiding vaak tot een traumatische gebeurtenis in het leven van een kind.)

Het voelt voor mij goed om het alleen te doen. Daarbij denk ik natuurlijk aan het kind, ontwikkeling en een eventueel vader figuur die mist.


Jeetje! DAT ZEG IK TOCH OOK!!!

volgens mij was het een hele vriendelijke reactie van mij, maar nu ben ik er wel een beetje klaar mee. Succes ermee

KrisM.97

KrisM.97

17-07-2022 om 12:12 Topicstarter

Aiden schreef op 17-07-2022 om 11:28:

[..]

Doe normaal zeg, de laatste 10 jaar is 16% van de huwelijken tussen man en vrouw in een scheiding geëindigd. En bedenk dat er veel eindigen nog vóór er kinderen zijn of als de kinderen al (bijna) volwassen zijn. Tachtig procent? Als je op basis van dit soort onzin al je beslissingen maakt...

https://rechtennieuws.nl/64907/nationale-echtscheidingsmonitor-2021-laat-opvallende-cijfers-zien/#:~:text=Uit%20de%20CBS%20cijfers%20blijkt,bij%20huwelijken%20tussen%20twee%20mannen.

Nogmaals de beslissing heb ik nog NIET gemaakt 

KrisM.97

KrisM.97

17-07-2022 om 12:19 Topicstarter

Saga schreef op 17-07-2022 om 12:05:

[..]

Jeetje! DAT ZEG IK TOCH OOK!!!

volgens mij was het een hele vriendelijke reactie van mij, maar nu ben ik er wel een beetje klaar mee. Succes ermee

Ja klopt excuses, mijn reactie komt verkeerd over. Het is gewoon lastig als je om ervaringen van bam vraagt en je je eigenlijk alleen maar aan het verantwoorden bent. 
Iedereen zijn mening en ik wil alle punten mee nemen. En snap ook dat er mensen zijn die er anders over denken en dat het reacties oproept. Maar het lijkt niet meer op advies geven. Het lijkt wel of het halve forum met egoïstisch vind omdat ik er misschien over na denk om vroeg bam te worden. 
een forum is voor meningen en reacties zeker. Maar het is meer een discussie aan het worden tussen iedereen dan een reactie op het originele bericht.  

KrisM.97 schreef op 17-07-2022 om 12:19:

[..]

Ja klopt excuses, mijn reactie komt verkeerd over. Het is gewoon lastig als je om ervaringen van bam vraagt en je je eigenlijk alleen maar aan het verantwoorden bent.
Iedereen zijn mening en ik wil alle punten mee nemen. En snap ook dat er mensen zijn die er anders over denken en dat het reacties oproept. Maar het lijkt niet meer op advies geven. Het lijkt wel of het halve forum met egoïstisch vind omdat ik er misschien over na denk om vroeg bam te worden.
een forum is voor meningen en reacties zeker. Maar het is meer een discussie aan het worden tussen iedereen dan een reactie op het originele bericht.

TO ik denk dat je het verloop van de discussie ook kunt sturen door te kiezen waar je wel en niet op reageert. Er zijn wel een aantal BAMmers die gereageerd hebben. Waaronder ik. Als je daar op reageert krijg je een ander gesprek dan wanneer je op de anti-posts reageert.  Die dan weer op jou reageren enz.

Overigens vind ik de posts van Saga niet anti. Gewoon prima vragen.

KrisM.97

KrisM.97

17-07-2022 om 12:25 Topicstarter

Aiden schreef op 17-07-2022 om 11:30:

[..]

Maar wél twee personen en onafhankelijker van anderen. Maar ik kan mij niet voorstellen, gezien jouw werk, dat je jouw kind bij familie brengt als je zelf werkt.

Daar heb je gelijk ik. Maar er zijn genoeg ouders die beide 3 a 4 dagen werken. Waarvan de kinderen ook 4 dagen bij een kinderdagverblijf worden gebracht. 
dat is te veel vind ik. Dan is een kind meer op het kinderdagverblijf dan thuis. Zo werkt het niet. Maar een kind naar een dagverblijf brengen heeft veel voordelen (en ook nadelen). 

Kinderen op een dagverblijf mogen gewoon de hele dag tussen leeftijdsgenoten spelen. Dat is denk ik geen straf voor kinderen, het stimuleert de ontwikkeling en is ontzettend goed voor de sociale vaardigheden.
maar een kind kan thuis zichzelf zijn en heeft aandacht van de ouder(s) en dat is erg belangrijk. Dus een paar dagen opvang in denk ik geen kwaad (als het niet te veel is)

KrisM.97

KrisM.97

17-07-2022 om 12:27 Topicstarter

Meesje schreef op 17-07-2022 om 12:24:

[..]

TO ik denk dat je het verloop van de discussie ook kunt sturen door te kiezen waar je wel en niet op reageert. Er zijn wel een aantal BAMmers die gereageerd hebben. Waaronder ik. Als je daar op reageert krijg je een ander gesprek dan wanneer je op de anti-posts reageert. Die dan weer op jou reageren enz.

Overigens vind ik de posts van Saga niet anti. Gewoon prima vragen.

Daar heb je zeker gelijk in. Ik zal er op leren op welke reacties ik reageer. 

Het was ook een normale vraag…ik heb m’n excuus al gegeven…Ik las haar bericht verkeerd, en mijn reactie komt anders over wanneer je hem leest…mijn fout

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-07-2022 om 12:43

KrisM.97 schreef op 17-07-2022 om 10:31:

[..]

Zoals ik in een andere reactie al aangaf.

Een relatie is niet zo zeer iets voor mij. (Verleden helaas geen goede ervaringen mee) en heb niet zo veel met het romantische beeld van het burgerlijke plaatje van 2 ouders en 2-3 kindjes.

Ik heb mezelf nooit gezien als iemand die het zelfde doet al iedereen. Waarom is dat eigenlijk? Er word maar verwacht dat er 2 ouders zijn, broertjes en zusjes etc.
dat wat vroeger. Toen ik aangaf dat vroeger mensen jong ouders werden, kreeg ik reacties dat tijden veranderen.
is dat ook niet zo bij gezinssamenstellingen?
Als je bijvoorbeeld 2 vaders heb…is er toch ook geen vrouwelijke rol in huis?
daarbij als het kind niet beter weet dat er 2 vaders zijn, geen groetjes of zusjes of maar 1 ouder. Dan zal het na mijn idee niet minder gelukkig zijn…

Daarbij vind ik het wel belangrijk dat het kind recht heeft op op het weten wie zijn/haar ouders zijn.

Ja maar wil je daar dan ook een kind in meesleuren? En als je een kleine hebt wordt het toch vanzelf een beetje huisje-boompje-beestje? 

En bij twee vaders of twee moeders kan het kind rekenen op twee mensen die hem verzorgen/veilig houden, ik vind twee ouders dus wel gewoon in het belang van een kind, en niet alleen praktisch gezien, wat als je merkt dat je toekomstige kind toch een vaderfiguur mist?

KrisM.97 schreef op 17-07-2022 om 12:27:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in. Ik zal er op leren op welke reacties ik reageer.

Het was ook een normale vraag…ik heb m’n excuus al gegeven…Ik las haar bericht verkeerd, en mijn reactie komt anders over wanneer je hem leest…mijn fout

Dank je wel!

Wat ik dus vooral denk dat je je af moet vragen, en waar je dus nu ook al antwoord op gegeven hebt; is het BAM traject voor jou second-best of wil je echt op deze manier doen. Kijk, ik kan me bij een 35+ voorstellen dat het second-best is maar dat je toch deze keuze maakt. En bij een jongere vrouw zou ik zelf eerder denken dat het een hele bewuste keuze is om het zonder partner te doen. Je hebt dan immers nog tijd en ruimte om het op een meer 'traditionele' wijze te doen.

Maar goed, voor zover de stereotypen en uitzonderingen bevestigen de regel  . Het was me gewoon niet duidelijk hoe jij daarin stond. 

KrisM.97 schreef op 17-07-2022 om 12:12:

[..]

Nogmaals de beslissing heb ik nog NIET gemaakt

Je moet echt beter gaan lezen. Ik zei: als je op basis van dit soort onzin AL je beslissingen maakt. Ik heb niks gezegd over DEZE beslissing. Het valt mij op dat veel mensen onjuiste feiten gebruiken als basis voor een beslissing. Want ja dat hepgestaanoffeesboek.

KrisM.97 schreef op 17-07-2022 om 12:25:

[..]

Daar heb je gelijk ik. Maar er zijn genoeg ouders die beide 3 a 4 dagen werken. Waarvan de kinderen ook 4 dagen bij een kinderdagverblijf worden gebracht.
dat is te veel vind ik. Dan is een kind meer op het kinderdagverblijf dan thuis. Zo werkt het niet. Maar een kind naar een dagverblijf brengen heeft veel voordelen (en ook nadelen).

Kinderen op een dagverblijf mogen gewoon de hele dag tussen leeftijdsgenoten spelen. Dat is denk ik geen straf voor kinderen, het stimuleert de ontwikkeling en is ontzettend goed voor de sociale vaardigheden.
maar een kind kan thuis zichzelf zijn en heeft aandacht van de ouder(s) en dat is erg belangrijk. Dus een paar dagen opvang in denk ik geen kwaad (als het niet te veel is)

Ok dus je wil de kinderen wel naar een kdv brengen maar ook naar familie. Zou ik zeker nooit doen. Familie is voor noodsituaties, niet voor vaste kinderopvangdagen. En nee een kind is nooit langer op een kdv dan thuis, jij bent toch ook niet langer op je werk dan thuis? 

KrisM.97

KrisM.97

17-07-2022 om 13:00 Topicstarter

Aiden schreef op 17-07-2022 om 12:50:

[..]

Ok dus je wil de kinderen wel naar een kdv brengen maar ook naar familie. Zou ik zeker nooit doen. Familie is voor noodsituaties, niet voor vaste kinderopvangdagen. En nee een kind is nooit langer op een kdv dan thuis, jij bent toch ook niet langer op je werk dan thuis?

Misschien kwam mijn reactie anders over, maar nee. zou m’n kind naar kinderdagverblijf brengen en familie inderdaad voor noodsituaties of af en toe een keer een avondje (als hun het zien zitten en kunnen). Ik heb gekozen om ouder te worden. Familie hoeft daarom niet vaste dagen op te passen.
ik werk wel langere dagen dan gemiddeld. Maar als mijn kind 4 dagen kinderopvang heeft, dan heeft het maar 3 dagen thuis. Dan heb ik het liever andersom. 4 dagen thuis, 3 dagen dagverblijf. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijker heb uitgelegd.😊

KrisM.97 schreef op 17-07-2022 om 12:25:

[..]

Daar heb je gelijk ik. Maar er zijn genoeg ouders die beide 3 a 4 dagen werken. Waarvan de kinderen ook 4 dagen bij een kinderdagverblijf worden gebracht.
dat is te veel vind ik. Dan is een kind meer op het kinderdagverblijf dan thuis. Zo werkt het niet. Maar een kind naar een dagverblijf brengen heeft veel voordelen (en ook nadelen).

Kinderen op een dagverblijf mogen gewoon de hele dag tussen leeftijdsgenoten spelen. Dat is denk ik geen straf voor kinderen, het stimuleert de ontwikkeling en is ontzettend goed voor de sociale vaardigheden.
maar een kind kan thuis zichzelf zijn en heeft aandacht van de ouder(s) en dat is erg belangrijk. Dus een paar dagen opvang in denk ik geen kwaad (als het niet te veel is)

Dat is natuurlijk niet waar. Stel ze gaan 4 keer per week 12 uur a 48 uur per week (en meeste gaan geen 12 uur per dag 4 keer per week). Dan zijn ze daarnaast nog 4x12 + 3×24 uur = 120 uur thuis per week hoor.

Hoe wil jij als alleenstaande moeder je financiën anders rond krijgen met minder dan 4 dagen werken? Zover ik weet is werken in de kinderopvang geen jackpot. Als opa of oma oppast zijn ze ook niet bij hun ouders. Als ze naar school gaan zijn ze ook 5 schooldagen van huis. 

KrisM.97

KrisM.97

17-07-2022 om 19:23 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 17-07-2022 om 18:58:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar. Stel ze gaan 4 keer per week 12 uur a 48 uur per week (en meeste gaan geen 12 uur per dag 4 keer per week). Dan zijn ze daarnaast nog 4x12 + 3×24 uur = 120 uur thuis per week hoor.

Hoe wil jij als alleenstaande moeder je financiën anders rond krijgen met minder dan 4 dagen werken? Zover ik weet is werken in de kinderopvang geen jackpot. Als opa of oma oppast zijn ze ook niet bij hun ouders. Als ze naar school gaan zijn ze ook 5 schooldagen van huis.

Ja oké…als je gaat rekenen. Maar het gaat mijvooral om tijd met je kind. Rekenen daar dus de slaap momenten nog maar vanaf 😉 school vind ik persoonlijk wel wat anders. Kleintjes zijn nog erg gevoelig voor prikkels. Een 5 jarige kan dit wat beter aan. 

Ik zal het financiële stukje mee nemen in mijn keuze. Dit wil ik eerst goed berekenen en weegt zwaar mee in de keuze natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.