Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Een bewust alleenstaande ouder


Leene schreef op 20-07-2022 om 08:18:

[..]

De eenverdienergezinnen die ik ken zijn dat bijna allemaal voor een heel plausibele reden. Zo hebben vrienden een ernstig gehandicapte zoon en heeft het jaren gekost om goede zorg voor hem te regelen. Al die jaren heeft een van hen niet kunnen werken. Nu werken ze weer beiden.Een ander gezin wat ik ken heeft een moeder door behandeling met chemotherapieen ernstige vermoeidheid. Wat niet wordt erkend. Volgens UWV kan zij wel werken etc.

En verder vind ik dat je een eigen keus mag maken. Als je een groot gezin hebt of je bent mantelzorger voor zieke ouders die daardoor niet naar een verpleeghuis hoeven.. dan zie ik niet in waarom al deze gezinnen geen toeslagen krijgen en een veel hogere belasting druk hebben dan alleenstaande ouders en twee verdieners gezinnen. Die belasting politiek daar klopt niets van...en dat geldt niet alleen voor de toeslagen affaire.

Maar goed compleet off topic natuurlijk.

Voor de meeste van dit soort gevallen zijn dus al andere potjes. Ernstig gehandicapte zoon krijgt waarschijnlijk een PGB. Als je de zorg niet inkoopt kun je daarvoor zelf thuis blijven.

Als iemand niet kan werken door medische oorzaak dan zijn de regels voor arbeidsongeschiktheid van toepassing. Als iemand daar buiten valt dan kun je beter klagen over de regels om daar binnen te vallen dan over combinatie korting voor iedereen waarvan een partner thuis blijft.

Je laatste voorbeeld is wat mij betreft een persoonlijke keuze. Combinatie korting is een korting op wat je betaald aan belasting. De tweede en minst verdiende partner betaald minder belasting. Als er een actie is één + één gratis ga je toch ook niet klagen dat als je maar één product wilt dat je ook recht hebt op korting?

Bijtje82 schreef op 20-07-2022 om 08:25:

Combinatiekorting is volgens mij alleen als je een (ex) partner en kind hebt.
Bedoelde McGonagall niet het kindgebonden budget?

Nee. Ook als BAM krijg je dat, met kinderen onder de 12. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden. Het is allemaal maar tijdelijk. Mijn jongste kuiken wordt volgend jaar 18. Dan krijg ik helemaal niets meer (twee-oudergezinnen ook niet).

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 10:03

MMcGonagall schreef op 20-07-2022 om 09:53:

[..]

Nee. Ook als BAM krijg je dat, met kinderen onder de 12. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden. Het is allemaal maar tijdelijk. Mijn jongste kuiken wordt volgend jaar 18. Dan krijg ik helemaal niets meer (twee-oudergezinnen ook niet).

Ja, het staat er een beetje krom. Maar de belastingdienst gaat er natuurlijk van uit dat een kind twee ouders heeft. Al dan niet in beeld.

Andere website gaf een iets duidelijker beeld.

De belastingdienst : Hoe maken we het u zo lastig mogelijk 😅

Leene

Leene

20-07-2022 om 10:36

Jillz schreef op 20-07-2022 om 08:59:

[..]

Voor de meeste van dit soort gevallen zijn dus al andere potjes. Ernstig gehandicapte zoon krijgt waarschijnlijk een PGB. Als je de zorg niet inkoopt kun je daarvoor zelf thuis blijven.

Als iemand niet kan werken door medische oorzaak dan zijn de regels voor arbeidsongeschiktheid van toepassing. Als iemand daar buiten valt dan kun je beter klagen over de regels om daar binnen te vallen dan over combinatie korting voor iedereen waarvan een partner thuis blijft.

Je laatste voorbeeld is wat mij betreft een persoonlijke keuze. Combinatie korting is een korting op wat je betaald aan belasting. De tweede en minst verdiende partner betaald minder belasting. Als er een actie is één + één gratis ga je toch ook niet klagen dat als je maar één product wilt dat je ook recht hebt op korting?

Ja PGB had zij ook.dwz haar kind.maar zij wilde i.p werken maar kon dat tijden niet. Het kostte haar jaren om goede zorg te regelen. En wat te denken van een kind wat naar de dagopvang gaat en het busje komt niet opdagen, kind is hartstikke ziek en kan niet weg. Je vraagt ook de buuf niet om eventjes op je zwaar gehandicapte kind te passen nietwaar. Ik vond ook wel dat ze zichzelf wat meer mocht toebedelen daar niet van. Zij vond dat weer niet kunnen. Als ik thuis blijf als mijn niet gehandicapte kind ziek is heb ik ook geen PGB.was haar redenering 

En regels voor arbeidsongeschikt.. heb laatst ook weer drama verhalen van de UWV gelezen in een rapportage van de Volkskrant. En ken zelf ook het een en ander aan verhalen.

Weet je vanbuiten af kun je zo makkelijk oordelen en zeggen dat er regels voor zijn, totdat je er in beland

En dat van die een + een gratis slaat helemaal helemaal nergens op. Als een verdienergezin betaal je wel tot 8 keer mee belasting dan twee verdieners. Je kunt beter 2x 30.000 euro verdienen dan 1 x 60.000. maakt duizenden euro's! verschil uit per jaar. Klopt geen zak van, politiek bedrijven via de belasting. Als je er eenmaal in gaat verdiepen. Woest kan je er van worden.



Maar hé ik heb vakantie. Nu geen zin om mij boos te maken en is compleet off topic. Door mijn schuld.. ik weet het..

Dua ik kap er definitief mee







Was het niet de Hongaarse schrijver György Konrad die de wijze woorden aan het papier en het publiek toevertrouwde, dat eenieder de vraag naar de zin van het leven beantwoordt met diens (eigen) levensloop?

Al wie individuele mensen graag voornamelijk - of zelfs louter! - beoordeelt op basis van hun bijdrage aan de staatskas getuigt van een utilitaristische grondhouding. Ieders goed recht uiteraard om zo in het leven te staan, maar hopelijk denkt een aanzienlijke meerderheid er anders over.
Vooralsnog beschikken wij naast 'vrijheid van meningsuiting' eveneens over de vrijheid om levenskeuzes te maken naar eigen believen.

'Vrijheid' is niet het laatste woord. Er is ook nog zoiets als 'verantwoordelijkheid'. Tsjor

tsjor schreef op 21-07-2022 om 12:58:

'Vrijheid' is niet het laatste woord. Er is ook nog zoiets als 'verantwoordelijkheid'. Tsjor

De vrijheid om je eigen verantwoordelijkheden te nemen

Tsjor, meet jij de mate waarin iemand verantwoordelijk gedrag vertoont werkelijk af aan diens bijdrage aan de staatskas?

Nee natuurlijk niet RodeKrullenbol! Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.