Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Ei van 7 centimeter?

Hallo Dames,

Ik ben vanochtend naar de gynaecoloog geweest voor een eicelmeting na een tweede ronde Clomid.

Nu zag de gynaecolooog in mijn rechtereierstok een ei van 7 centimeter en in mijn linkereierstok 4 eitjes die op springen staan.
De gynaecoloog vind de ei van 7 centimeter erg zorgelijk. Als een ei zo groot is kan hij de bloedtoevoer in de eierstok blokkeren waardoor deze afsterft.
Daarbij zijn de 4 eitjes in de linkereierstok ook wel erg veel van het goede, aldus de gynaecoloog.
Ze overwoog een operatie om het grote ei er uit te halen maar besloot dat ik moest starten met de pil om hem op die manier te doen laten verdwijnen.
Nu is het zo dat mijn man en ik gisterenavond gevreeën hebben en in het gunstige (of ongunstige?) geval ik zwanger raak vandaag of morgen. Ik weet even niet of ik hier nu blij mee moet zijn. Vier tegelijk vind ik wel erg veel van het goede.

Dan heb je geen eisprong en dan krijg je dit...

Heeft iemand ervaring met grote eieren? (klinkt heel apart

Liefs, Regien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huh?

Een ei van 7 cm??? Dat is zeker 3x zo groot als een 'normaal' ei toch? Weet je het zeker? Heb je daar dan niet vreselijk veel buikpijn van?
Ik heb geen ervaring dus ik kan je helaas niet helpen. Ik ben met jou wel heel benieuwd naar andere ervaringsverhalen.
Wat zegt je gyn van die 4 eitjes? Kan me voorstellen dat je schrikt, maar de kans op een vierling is erg klein toch? Ik zou zeggen 25% per ei dat ie bevrucht is (in het gunstigste geval) 25%x25%x25%x25% levert volgens mij een minikansje op. Maar ja, zeg nooit nooit.
Succes!

Regien

Regien

01-09-2009 om 14:10 Topicstarter

Linnie

Ik weet het echt zeker, ik heb 'm gezien. Echt een enorm ei in mijn buik.
Ik voel 'm continue zitten en ben er niet gerust op moet ik eerlijk zeggen.
Net heb ik nog gebeld naar het ziekenhuis maar de betreffende arts opereert vandaag en morgenvroeg kan ik haar pas weer bereiken...

Over die 4 eitjes aan mijn linkerkant zei de gynaecoloog dat de kans op een meerling heel groot is, we mogen dan ook echt niet vrijen omdat ze de risico's bij het krijgen van een meerling echt te groot vindt.

Hoe dan ook voelt het allemaal niet goed....

neteret mut

neteret mut

02-09-2009 om 00:47

Ovariumcyste?

google maar eens op follikel + cyste of op ovariumcyste. Het klinkt mij alsof je daar al een antwoord kan vinden wat het is. Tijdens 2 van mijn zwangerschappen heb ik een cyste gehad, een follikel die niet verdween maar een met vocht gevuld blaasje had gemaakt. Maar er zijn meer oorzaken, en idd kan het een oplossing zijn om tijdelijk de pil te gebruiken. ( zie artikel ovariumcyste op e-gezondheid.be)

Regien

Regien

02-09-2009 om 08:51 Topicstarter

Neteret mut

Dank je voor de tip, ik ga meteen googlen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.