Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Eisprong prik

Hallo,

Allereerst Korina en Sannie: helemaal te gek om jullie goede berichten te lezen! Geniet met volle teugen!!

Iets totaal anders:
Mijn gyneacoloog denkt erover (en wij dus ook) om een hormoonkuur te nemen met daaropvolgend een prik waarbij de eisprong geactiveerd wordt om vervolgens sperma te insemineren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoop dat iemand iets wil vertellen over haar ervaringen..

Liefs, Regien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
xx

xx

04-10-2009 om 20:16

Regien

Klinkt als IUI, ik heb bij de 1e 4 pogingen gehad, de prik om de eisprong op te wekken is Pregnyl, dat is een spuit die je waarschijnlijk zelf thuis mag klaar maken. Poeder en vloeistof, die zet je de dag voor de inseminatie in je buik en de dag daarna kom je bij de gyn en dan moet manlief zijn potje brengen en dan spuiten ze het erin, als het niet wordt opgewerkt in het laboratorium dan is het KI, als dat wel het geval is dan heet het IUI. Spannend hoor. Ik heb het 4x meegemaakt en vond het wel meevallen, alleen de prik zetten is natuurlijk niet echt fijn, maar verstand op nul 10000 vrouwen voor me hadden en hebben eht gedaan, dus waarom zou ik het niet kunnen, was mijn motto!

Als je nog meer wilt weten dan geef je maar een gil.

Liefs,
Sannie

Hier

Ook ik heb die hormonen (clomid) geslikt en pregnyl prik gehad. Bij mij werden die prikken altijd door de verloskundige gezet, in m'n bil. Vond het niet vervelend en had nergens last van, maar het leek me niet fijn om het zelf te doen. Hebben ze ook nooit voorgesteld eigenlijk.
Bij ons geen IUI, maar gewoon sex een dag na de pregnyl prik. Ben nu 21 weken zwanger, dus ik heb er alleen maar goede verhalen over.
Succes!

Regien

Regien

05-10-2009 om 21:26 Topicstarter

Marije123 en xx

Dank jullie wel voor de reacties!

Ik heb eigenlijk nog wel een paar vraagjes....
Heeft de prik geen slechte invloed op het ongeboren kindje?
Hadden jullie geen last van de clomid of de prik?
Wanneer moet je de prik dan nemen?
Hoe snel krijg je dan een eisprong?
Is er kans op een meerling?

Kijk maar of je zin hebt om te reageren..

Groetjes,
Regien

xx

xx

06-10-2009 om 08:50

Regien

De prik is niet gevaarlijk voor de baby, de prik is om de eisprong op te wekken en dan is er ook nog niets. Pas na de eisprong en een bevruchting ontstaat er een kindje, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ik heb geen last gehad van de clomid en van de pregnylprik. Althans misschien mijn omgeving wel dan qua hormonen, maar ik heb er niet lichamelijk last van gehad.
Ongeveer 24-36 uur na de prik komt je eisprong en dat is dus het moment van inseminatie.

Als je voor de eisprong hormonen gaat slikken dan is er een grotere kans op een meerling, maar je wordt in die periode goed in de gaten gehouden, krijgt regelmatig een inwendige echo om de groei van de eitjes in de gaten te houden.

Als het zover is dan krijg je waarschijnlijk heel veel info mee en verder kun je op internet heel veel info vinden over KI en IUI.

Het is een spannende tijd, maar hopelijk met een prachtig resultaat!!!

Succes,

Sannie

marije

marije

06-10-2009 om 09:35

Regien

Hoi Regien,

Wij hebben inmiddels vier inseminaties achter de rug.
Wat mij betreft heb ik emotioneel niet veel last van de clomid en pregnyl maar lichamelijk af en toe wel. Ik heb meer buikpijn de periode na de eisprong en ook is mijn buik dikker dan normaal (de periode voor de inseminaties) na de eisprong. Ik heb meer last van afscheiding sinds we ermee zijn begonnen dus ik neem aan dat het daarvan komt. En ik heb vaak een paar dagen last van mijn maag na de injectie. Maag- en darmstoornissen worden overigens ook in de bijsluiter van de pregnyl genoemd.
Je zou kunnen kijken op www.consumed.nl. Daar staan alle medicijnen op met hun bijwerkingen. Maar het verschilt per persoon hoe je er op reageert, daar kun je vantevoren niks over zeggen.

De prik krijg je trouwens als de follikel(s) groot genoeg zijn, dat wordt vastgesteld met een echo. En ik kreeg de dag daarna dan altijd de inseminatie. Die stelt helemaal niks voor trouwens, voel je niks van.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust !

Groetjes Marije.

marije

marije

06-10-2009 om 09:55

O ja, opvliegers!

Daar had ik laatste cyclus erge last van. Je kunt van de Pregnyl inderdaad ook overgangsverschijnselen krijgen.
Maar dat hoeft allemaal helemaal niet en het was ook de enige cyclus waarin ik het nogal als extreem ervoer, de warmte-uitbraak Heb er meestal wel een beetje last van als ik ongesteld moet worden.

Groetjes Marije

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.