Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Kanniet

Kanniet

11-08-2009 om 12:58

Geeft cb een opdroogstreepje?

De vraag staat er al: geeft de CBtest een opdroogstreepje?
Alle redenen even daargelaten, het is eigenlijk niet mogelijk dat ik zwanger ben. Vanmorgen een CB test gedaan (gewoon, voel me anders dan anders) en in eerste instantie dacht ik dat er een vaag lijntje begon te komen (de eerste 2 min). Na 10 min. stond er eigenlijk niets, ja, heeeeeeeeel vaag. Dat geneuzel als je 'm precies goed in het licht houdt dan... Maar na 20 min toch wel aardig zichtbaar. Nu staat er een duidelijk streepje maar zo'n heel dun, scherp lijntje, alsof het met een kwastje met maar 2 haartjes is gezet. Begrijp je een beetje wat ik bedoel?
Ik heb best veel getest in de afgelopen jaren maar kan me niet herinneren dat CB zoiets te zien geeft als er niets is. Iemand van jullie ervaring?
Natuurlijk morgen weer een test, misschien ook wel ander merk erbij, maar voor nu dan deze vraag, omdat ik zo nieuwsgierig ben en er wel beetje zenuwachtig van word...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

11-08-2009 om 13:44

Bij mij

Ik heb destijds allerlei merken testen gebruikt. Maar ik was toch het meest tevreden over CB. Die gaf gewoon *boem* duidelijk aan dat ik zwanger was. Eigenlijk al na 2 sec. ofzo. Dus ik denk als het zo vaag is dat het dan loos alarm is.

Er schijnt ook een digitale test van CB te zijn die twijfel helemaal uitsluit.

Maartje

Maartje

11-08-2009 om 16:00

Kantochwel?

Ik heb altijd geleerd dat een streepje een streepje is, en dat je bij een streepje altijd zwanger bent. Ik weet maar één geval waarin de test het verkeerd had. En ik weet ook zeker dat dit een enorme uitzondering is. Dus... kanniet, kan misschien toch wel?
Als je het echt zeker wilt weten, wacht dan nog een paar dagen, of ga nu eerst een test van het Kruidvat halen. Die zijn gevoeliger dan de CB. Dan weet je het zeker.
Ik hoop wel van ganser harte dat mocht je toch zwanger zijn, het kindje wel welkom is....

Therese

Therese

11-08-2009 om 18:57

De cb-test geeft soms een heel dun tweede streepje. Dit streepje is duidelijk smaller dan de controlestreep en is vaak vals. Met name na de aangeraden afleestijd zie je ze regelmatig. De dure en net nieuwe kruitvattest schijnt het zelfde euvel soms te hebben.
Mijn tip is de goedkope kruitvat test van twee voor 5 euro (erg gevoelig en geen valse streepjes gedoe) of de cb digitaal (helemaal geen streepjes geloer).

liora

liora

12-08-2009 om 07:57

Kanniet

Hoi kanniet,

Ik heb ook vaak genoeg een negatieve test gehad waar ik echt met de beste wil van de wereld geen dun streepje bij kon zien. Jij ziet toch iets, dus misschien toch een sprankje hoop?

Laat ons weten hoe de volgende testen uitpakken!

Liora

liora

liora

12-08-2009 om 09:35

Kanniet

Ai wat naar Kanniet. Die onzekerheid is natuurlijk slopend.

En je temp is iets naar beneden gegaan, dat is ook eng natuurlijk. En dan al die onheilspellende voorspellingen van de artsen.....

Kan me voorstellen dat je enorm hoopt, ik hoop met je mee!! Over een weekje weet je echt meer.

Liora

Rembrand

Rembrand

12-08-2009 om 10:20

Kanniet.

Ik heb het gevoel dat ik weet wie je bent.
[rest verwijderd vanwege privacy]
M.

Therese

Therese

12-08-2009 om 14:52

Kanniet en kan misschien toch?

Begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je een tweede test hebt gedaan, waarvan het streepje duidelijker en breder is? Dat klinkt wel erg positief en is zeker niet de normale gang van zaken bij valse te dunne en te vage streepjes

Kanniet, kan misschien toch wel?
Wat ongelooflijk spannend en is daaar geen huisarts die aan de jas getrokken kan worden voor een allesbepalende bloedtest?

Rembrand

Rembrand

12-08-2009 om 21:46

Kanniet.

Mijn duimen draaien op volle toeren meis.
Wat zou dit geweldig nieuws zijn voor jullie !!
M.

Kanookniet

Kanookniet

13-08-2009 om 12:32

Kanniet

Begrijp ik goed dat je NOD nog niet eens geweest is? Waarom heb je dan al getest? Ik vraag het niet om je aan te vallen, ook bij ons is een nieuwe zwangerschap vrijwel uitgesloten maar toch doe ik zo af en toe eens een testje. Als ik me anders voel of als ik om wat voor reden eens denk dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Tot nu toe nul streepjes, ook geen ingedroogde of wat ook.
Ik hoop vooor je!

Therese

Therese

13-08-2009 om 16:18

Kanniet

Het zware menstruatiegevoel hoeft niet meteen negatief te zijn. Ook bij een zwangerschap heb je menstruatie-achtige krampen door het innestelen en de hormonen die je baarmoeder laten groeien.

Wat zenuwslopend zeg! Ik hoop echt dat je positief nieuws mag krijgen.

Ehm

Ik zeg toch streep, en streep is een streep....Toch maar ff gyn bellen en echo maken. Krijg je mss wat meer duidelijkheid.

succes!

mee1977

mee1977

19-08-2009 om 13:35

En toch

Zo zagen alle drie mijn testen er altijd uit, en inmiddels ook 3 prachtige meiden..

Ik begrijp dat je toch naar de gyn gaat, hopelijk kan hij goede uitsluitsel geven..

Eh...

Die van mij hebben er ook weleens uitgezien en toen was ik echt zwanger. Dus...ik hoop het zo voor je!

Gerdina

Gerdina

20-08-2009 om 14:18

Kanniet

Knuffel omdat het zo vervelend is dat als je denkt die periode afgesloten te hebben, opeens die aanknop weer is aangezet. Ik hoopte zo voor je dat die nog een maand of 8 aan zou staan...
Fijn dat je de uitknop weer hebt gevonden en je weer verder kunt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.