Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Araya

Araya

11-05-2011 om 19:43

Graag tips en advies...

Hallo allemaa!
Ik ben nieuw hier, dus zal even kort wat over mij vertellen en dan mijn prangende vraag stellen.
Ik ben getrouwd en 32 jaar, en hebben een wolk van een baby van nu bijna 10 maanden oud.Hij was alleen een ongelukje, maar wat zijn we er gek mee!

Maar nu begint het weer te kriebelen...we zouden dolgraag nog een baby willen , maar er spelen wat factoren mee:
Ik heb erg last van m'n bekken, en moet daar nu zelfs aan geopereerd worden waarschijnlijk gebeurd dat eind dit jaar, en ik ben dan zeker 1,5 jaar thuis aan het revalideren.

Nu zit ik er dus mee, ik ben nu bijna 33 jaar en als ik na m'n operatie nog een baby zou willen dan ben ik bijna 35 jaar..en zit er een leeftijds verschil van bijna 4 jaar tussen.

Of ik zou dit jaar nog kunnen proberen zwanger te raken en de operatie uit stellen, maar dan zit ik met kleine kindjes en ik voor even in een rolstoel...

Wat is wijsheid???????????
groetjes Danielle

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
peggy

peggy

11-05-2011 om 22:40

Wijsheid

tja, wat is wijsheid? Je hebt een mooie leeftijd om een 2e kindje te krijgen en als je 35 bent is dat nog steeds een leeftijd waarop je zwanger kunt worden. Er zijn moeders genoeg die ouder zijn als 35. Het wordt alleen wat moeilijker statistisch gezien om zwanger te raken en je hebt meer kans op afwijkingen bij de baby. Maar als jij je zelf door de pijn heen kunt zetten en het waard vindt om daarvoor in een rolstoel dan zeg ik doen. En leeftijdsverschil tussen de kindjes? Ik zelf probeer zwanger te worden van de 2e. Ik ben 35 en mijn zoontje is nu 5,5. Als ik nu zwanger zou zijn zit er dus ook een aardig verschil in. als de kindjes wat ouder zijn komt het qua leeftijdsverschil ook wel goed. Sterkte met je beslissing en volg gewoon je gevoel.
Groetjes Peggy

May

May

12-05-2011 om 19:44

Leeftijdsverschil

Ik ging altijd uit van het ideale leeftijdsverschil van twee jaar dat ik in mijn hoofd had. Maar ik werd maar niet zwanger van de tweede. Iedere maand zat ik te rekenen hoeveel er nu alweer tussen de kinderen zou zitten... Uiteindelijk is de tweede er toch nog gekomen, maar er zit nu bijna vier jaar tussen de kinderen. Ik was bang dat ze weinig aan elkaar zouden hebben, maar dat is helemaal niet zo. Ze kunnen goed samen spelen en nog beter ruzie maken... Het is goed zoals het is... Met twee hele kleine kinderen zelf in een rolstoel zitten zou niet mijn voorkeur hebben... Als je zelf zo in de lappenmand zit, kun je dan nog wel genieten van je kinderen?

Biene M.

Biene M.

12-05-2011 om 21:40

Lastig dilemma

Echt advies heb ik niet, maar ik wil wel even meedenken...

Heb je het al besproken met de arts die je bekken gaat opereren? Je bekken heeft tijdens de zwangerschap en bevalling ook een belangrijke functie, wat maakt het in dat opzicht voor verschil om voor of na de operatie zwanger te worden?

Verder: je zwangerschapskansen dalen rap na je 35e, dat is zeker iets om rekening mee te houden. Al is de kans wel groot dat je na wat langer wachten alsnog zwanger wordt, maar wat als het dan niet meer lukt? Anderzijds: het zou nu ook wel een jaar kunnen duren voordat je zwanger bent, kun je die operatie zo lang uitstellen?

Tot slot: een leeftijdsverschil van vier jaar lijkt mij alleszins te prefereren boven in een rolstoel zitten met twee kleintjes. Ik heb een peuter en een baby en nu twee maanden rugklachten en dat is buitengewoon onhandig en heel zwaar voor mijn man.

Araya

Araya

13-05-2011 om 13:17

Bedankt dames!

Bedankt voor de reacties!
Ik ga dit zeker bespreken met mijn arts, en ik denk dat ik de operatie eerst laat gaan en dan verder kijken voor eventueel een 2dekindje, want ik wil kunnen genieten van m'n kinderen en niet in een rolstoel zitten en revalideren.

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.